Neurotin
Vad har ni för erfarenheter av denna medicin? Fick den idag men vill inte börja med den eftersom biverkningarna är många och bl.a viktökning ingår

Inte ens hört talas om den faktiskt…

Jag fick den 2001 eftersom den förutom att den är antiepilleptika, även är smärtlindrande.
Min erfarenhet var att jag blev personlighetsförändrad, jag hamnade på nåt obehagligt sätt "utanför mig själv". En kompis sa att jag inte var mig själv när jag åt den, men att jag blev det igen när jag hade slutat. T.o.m. husläkaren (det var inte han som skrev ut just den tabletten!) sa "rävgift!" när jag sa vad jag hade fått. Sen skrev han ut andra värktabletter…
Men ifråga om biverkningar så var det alltså "bara" den jag nämnde som jag fick. Och jag skutade efter några veckor sftersom det var otrevligt!
#2 Du blev som jag har blivit av ALLA anitdeppressiva piller som jag provat och de är många olika kan jag säga. Jag tänker inte börja med neurotin, jag vägrar. Läkaren som skrev ut det fullständigt körde över mig och vägrade ge mig annan medicin för min ångest. Hoppas han inte tog bort sobril för mig som han blarrade om för då blir jag tokig tror jag
På nervsmärta funkar den ypperligt, inte beroendeframkallande som så många andra mediciner mot smärta är. Enda nackdelen som jag haft av den är ett typiskt kill problem och det såg min dåvarande flickvän som perfekt.
#4 Hur länge åt du den då? Jag går upp i vikt av varenda sån medicin jag ätit
Jag har ätit dem till och från sedan 2004. Äter dem max i 6 månader i stöten. Har lärt mig att genom dem hantera den smärtan jag har till och från istället för att bara döva den och leva som i en dimma.
Jag har inga problem alls med viktökning utav dem.
#6 kanske är det skillnad på kvinnor och män när det gäller biverkningar? Viktökning tillhör ju de vanliga biverkningarna läste jag i FASS.
#7 Ja och konstigt vore det ju annars. Den mesta medicinen är framtagen och testad just på killar, lite rasistiskt kan tyckas, men kvinnan har ju alltid fått foga sig efter mannen och på så vis varit bättre att ofra än att kosta på extra pengar på forskning bla.
#8 Ja det ar du faktiskt rätt i. Sjukt att det ska behöva vara så egentligen 
#9 Ja, men samhället har ju accepterat att det är så. Först nu på senare år som mediciner även forskats på kvinnor, men långt ifrån alla.