Detta prat om vänner.
Får mig och vilja lyssna på musik som beskriver vänskap så jag tänkte att vi i denna tråd kunde lägga upp låtar vi älskar som beskriver vänskap.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nu älskar jag ju bara soul, folk, keltisk och klassisk gärna med soprano sångare/ska så ni som inte gillar det får stå ut lite.
Jag lägger upp min favoritlåt som faktiskt handlar om vänskap till att börja med.
Sarah Brightman - Whistle down the wind.
Denna kan väll klassas som både kärlekslåt och vänskapslåt. Ni som spelat spelet Endless Ocean vet dock att detta är "the theme song" till spelet och återspeglar egentligen havet.
Men jag älskar låten och artisten i sig och tycker låten också passar inom vänskap.
Två fantastiska röster, vars artister passar så bra till begreppet vänskap…
#4 Nostalgi.
Kan inte ens lägga in den här utan att gråta…
Och detta är en av mina personliga favoriter, och ja den handlar om en vän, inget annat
Och när man ser uppbådet av vänner som samlas i denna video så förstår man att James Lynn var en älskad vän
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Denna låt var en favorit för en av mina bästa vänner, han avled ett tag sedan. Men den påminner om honom och jag grinar var gång jag hör den. Tycker den beskriver både vänskap, kärlek, sorg.
Beu Sisters - Anytime you need a friend.