Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikett: annat-npf-relaterat
Läst 3653 ggr
timmelin
0

kontakt med myndigheter

Hej. hur är ni som personer när ni blir irriterade på myndigheter, företag mm

Vet ni vad ni har för rättigheter, hur ni klagar på en konstruktivt sätt. eller låter ni känslorna tar överhand och blir bara förbannad när ni måste kämpa?

själv blir jag manisk effektiv, kollar hur jag ska klaga, är duktig på att argumentera utan att bli förbannad. sticker in lite sylvassa konstruktiva kommentarer mm

snuz
0

Näe fan ja é skitkass på d där, blir oftast tillslut ledsen eller förbannad. MEN ja tränar på´t

Svea-
0

frusterat förbannad.sen mkt mkt lessen då jag ej hajjar vad dom vill,osv osv. sen blir det antingen att jag kämpar för att få svar/rätsida på det hela på nått sätt,men hjälp eller utan hjälp.eller så orkar jag ej bry mig alls igen.

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Zaphix
0

Mamma fixar sånt där åt mig, hon visar aldrig att hon blir frustrerad utan är duktig på att hålla sig lugn och sytematisk.

Hon jobbar dessutom på försäkringskassan, visserligen på IT-sidan. vilket gör att hon vet hur myndigheter fungerar och vart man vänder sig med olika frågor.

Min mamma är bäst! :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Perceptionjavisst
0

Timmelin. Gud ja, that's me. Glöm att jag blir orättvist behandlad. Jag ger mig inte förrän rättvisan är skippad! : )

timmelin
0

ja verkligen perceptions….

vi kanske ska skapa en grupp här inne som där vi hjälper varandra att peppa varandra på ett konstruktivt sätt.

så att vi kan vinna mot orättvisorna som händer oss

är ni med`?Glad

Perceptionjavisst
0

Jag blir tokig på min kille när han inte använder sina rättigheter och istället accepterar att bli felbehandlad. Går upp i varv och säger att jag minsann ska hjälpa honom att ta itu med problemet. Eller så tjatar jag på honom i all oändlighet att han måste ta itu med det. Det gör han aldrig. Sen efter några veckor har min ilska förhoppningsvis lagt sig : ) 

Jag är med på att skippa rättvisa! :] Just nu är jag förbannad på lärare som inte är insatta i vår "problematik".

timmelin
0

hemskt med sådana lärare, dom tror att dom begriper hur vårt handikapp funkar, men icke sa nicke

näpp

finns det någon på skolan som fattar och som har koll, som kan stödja dig?

[aspie]
0

Usch jag hatar att prata med myndigheter och dyligt för jag blir totalt överkörd om det inte sitter en snäll förstående människa i andra änden. Jag blir oftast mkt ledsen och frustrerad

Perceptionjavisst
0

Ja till exempel så förstår dem inte skillnaden mellan ADHD och ADD, vilket ioförsig inte är så konstigt. När man läser om ADHD nämner dem sällan ADD?

timmelin
0

ja och att vi med ADHD inte är likadana, för vi har ju våra egna små livspaket. Glad

[aspie]
0

#9 Fick mig att tänka på när jag ringde till sjukvårdsrådgivningen och jag berättade att jag skulle utredas för AS och ADHD. Då säger sköerskan "men du låter ju inte sån"

Jaha, hur låter en med ADHD eller Aspergers då?

timmelin
0

just den kommentaren fick jag också när jag ville göra en utredning och fick göra självscannern.

Verkade som dom gamla klyshorna att man ska vara sexuellt aktiv till höger och vänster, bråkig, mm vara något som läkarkåren trodde.

visst har vi säkerligen liknande saker, det är ju därför vi kommer bra överens både touretter, aspisar och dampisar Tungan ute

men sedan är vi ju olika genom vår uppväxt, kultur mm