Specialintressen och fonder
Jag har ju et del specialintressen som in fakto kostar pengar… nu när jag ser att mina pärlor är på väg att ta slut så känner jag paniken växa. Vad ska jag göra när dom är slut? Bara avsluta livet?
Jag marknadsför mig ju inte eftersom jag inte gör sk. modesmycken utan mer smycken för rätt person… jag kan inte ha en butik eftersom jag bara gör ett enda ex av varje.
Finns det några fonder man kan söka till? Jag är så otroligt djupt nere i pank att jag inte tror det möjligt att bli mer pank… pengarna jag har räcker inte ens till mat en hel månad för mig, givetvis har mina djur det dock.
Jag har panik ja, och undrade om någon visste någon bra fond. Jag är över 30 så FK hjälper inte till och jag har suttit och sökt som en galning efter fonder själv därför frågar jag om nån av er vet.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Ja det måste innebära ett problem. Har ingen koll på det där med fonder men för mig låter det som om du måste stoppa dig själv. Precis som vemsomhelst måste när de går in för något lite för mycket (gör det själv så jag förstår din panik.) Exempel en som spelmissbrukar. Pengarna behöver gå till annat än till spelet.
Eller är det så att du har ett företag som måste gå runt och för det krävs mer pärlor?
Vill bara tillägga till Allamig att jag är precis likadan. När någon säger till mig att bromsa blir jag väldigt stött. Vadå bromsa, jag vill ju göra det här till vilket pris som helst. Bromsad blir jag ofta!
Inget företag, sjukskriven med väldigt liten chans att se arbetslivet om jag inte startar eget… Men jag tävlar, och för en massa tävlingar kräver dom att materialet ska komma från deras butik….
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

bor du i sthlm? kyrkan där du bor kan man söka i vet jag.
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
Okej. Men då kan du söka fler tävlingar?
Jag bor i Lycksele och det enda kyrkan ger ut här är mat och dom ska då följa med en….
Jag deltar i så många tävlingar jag kan, men man måste ju samtidigt förstå att för att en pärlbutik som anordnar tävlingar ska gå runt så måste dom ha dom reglerna…
Men det är ju inte bara till tävlingar jag gör smycken, detta är mitt specialintresse… För att få en insikt i hur jag känner mig, tänk hur ni andra aspies skulle må om ni inte fick utöva erat specialintresse något mer…
Allamej,
Du är ju konstnärligt utövande. Och hur många konstnärer får det att gå runt? Inte särskilt många. Men för sådana som dig (som är seriöst duktiga) finns inom Arbetsförmedlingen Kulturarbetsförmedlingen. Försök att söka dig dit, tycker jag. Vet ej om sådan förmedling finns på din ort? Men tala med Arbetsförmedlingen om saken i alla fall. Är du inte inskriven? Se då till att bli inskriven!
på dig Varulv, jag ska snacka med dom men det blir nog efter jul eftersom resten av denna vecka städas det och nästa vecka ska det tydligen vara nåt chindigg för nån typ som föddes för väldans massa år sedan, eller så var det för att nån gammal gubbe kan åka ren… minns inte men hinner jag innan det tar smackstopp så ringer jag till dom. :)