Enorm trötthet
Hej!
Vad kan det bero på om man efter ca 10 minuter av pluggande börjar bli riktigt trött så det klipper i ögonen och man inte kan fortsätta med det utan genast behöver ta en tupplur?
Jag sover i snitt 8 timmar om dygnet och jag sover inte oroligt, mina blodvärlden och allt är perfa, har varit oss läkaren och allt ser bra ut.. vad kan det vara?
Blir så ofantligt trött när jag måste fokusera =(( det känns verkligen som en ren och skär kamp mellan mig och sömn demonen.
Kanske behöver du glasögon? :)
10 minuter låter lite lite, kanske som ovan att du behöver glasögon.
Men annars brukar 30 minuter vara max pga Agmydala som vetenskapligt bevisat max klarar av 30 minuter studier.
Agmydala = en del av den så kallade reptilhjärnan som många med bokstavskombinationer har så kallat problem med.
mentalt eller kroppsligt trött?

Det känns igen.
ja herregud är ju jättesvårt att göra något som är tråkigt, men det går att kombinera med något som är roligt i många fall.
läxor tex till bra musik.

Angående studier, är det någon här som känner igen sig i mitt problem? Jag har rätt så lätt för att räkna med matte då det involverar ekvationer men så fort det är textproblem så blir det betydligt svårare.

Det kräver väl helt enkelt så enormt mycket energi för att kunna koncentrera sig att tio minuter gör dig helt utmattad?
Ja jag blir mentalt slut och om jag har har kämpat mig igenom låt sig en timmes studier är det ungefär det ända jag kan åstakomma den dagen, jag måste liksom ladda om batterierna efteråt =/
Panzar. Varför inte göra som jag gjorde när jag pluggade.
Plocka ut dom sakerna från texten som du tror läraren är intresserad utav, skriva ner frågor om dom sakerna.
Tex. Vad kännetecknar hinduismen?
svar:…….. ( och det du finner om den)
och sedan stänga igen boken, och bara kolla på dina egna papper.
skulle det hjälpa?