Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettannat-npf-relaterat
Läst 3725 ggr
Knaprig
2010-12-27 23:52
0

vad gör man..

när man inser att något inte går? när man inser att man aldrig kommer må bra, utan att bli någon man inte vill vara. jag vet vem  jag är, delvis iaf. Jag har insett många saker om mig själv. Lustigt nog fick jag en sån där mugg med namn på när jag var liten en gång, en sån där med nått beskrivande rim på, och insåg just att den stämde in så väldigt väl ändå.

Men för att återgå till själva poängen. Om man bortser från allt dåligt som hänt, allt deppigt jag varit med om och känt, och bara tar allt bra.. Så tror jag att jag är en rätt bra människa ändå. Men att jag aldrig kommer må speciellt bra.

Jag känner för mycket. Mer och mer nu, ju mer jag släpper efter, inser jag det. Det enda sättet är att sluta bry sig. Och det vill jag inte?

Det här är säkert inte speciellt logiskt för någon så ni behöver inte svara, ville bara skriva nåt. Tack

HannaM
2010-12-28 00:03
0

Jag vet inte, jag är där så ofta själv.

Kram

[aspie]
2010-12-28 08:29
0

Jag känner igen mig själv i det du skriver och tror mig befinna mig där oxå. Kommer liksom aldrig ur ledsamheten och allt det negativa hur mycket jag än vill, försöker och önskar

Ladydragon
2010-12-28 11:38
0

nee du jag vet inte riktigt….

jag försöker väl själv bara att acceptera att sånt är livet alla ka inte få må bra alltid alla är inte perfekta och så vidare

men är du riktigt less på hur du mår och din situation då är det kanske läge för att åtminstone försöka förändra något

kom på en sak till att försöka vara här och nu och försöka hitta lyckan i det lilla kan hjälpa att vara tacksam och glad för bara en liten sak som att oki nu känns det lite bättre i alla fall

suck….nu svamlar jag vl bara som vanligt men men….

Knaprig
2010-12-29 19:17
0

Ärligt så mår jag ändå rätt bra just nu, fast är mer kaotiskt också. Går fortare upp och ner än vanligt antar jag.

Som du säger ladydragon så lever jag faktiskt just nu, tar det lugnt och försöker låta saker ha sin gång. Se dom små bra sakerna. Strunta i det stora hela och bara låta saker hända. Och faktiskt är det många saker som gör mig glad, en liten stund, och mycket av tiden går åt till att "bara vara" alltså ganska neutralt men tiden går vidare liksom.

Visst är det så att saker som hänt tynger ner mig ibland, och saker som händer nu också ibland. Även situationen jag är i kan vara tung ibland. Men även när jag är där att jag accepterar allt detta, när jag är "på topp" liksom.. Så är det så många saker som är fel, som är så svåra att påverka. Saker som har med andras situationer att göra.

Speciellt när det är barn är det tungt. Så många barn som har det jobbigt i närheten. Saker som inte går att ändra på.

Men även vänner, bekanta, personer man ser och hör om.. Det är så mycket som är fel.