Fraktalgalen? Se hit!
För alla er som gillar fraktaler, kan jag rekommendera detta avsnitt av Vetenskapens värld.
Jag älskar fraktaler!
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
Började titta på filmen men orkade inte fullfölja fåtöljsittandet (adhd-syndrom/problematik?). Anledningen är, att jag själv anser mig ha ett betydligt djupare förhållande till fraktaler än vad mitt relativt snabbt fördömande öga bedömde bemälda teveprogram nå upp till. Inget ont därmed om detsamma!
Kan bara stämma in i LenaR:s initierade kör: Jag Älskar Fraktaler!

Blev tvungen att googla på vad tusan fraktaler ens är, då insåg jag snabbt att jag inte är den typen av människa som älskar fraktaler. :)
Men det är intressant och spännande att se att det faktiskt finns den typen av människor. Rätt roligt ändå vilka olika sätt man kan förstå sig på världen genom, men att vi ändå är så lika. :)
Det jag snabbt kom att tänka på egentligen är väl "There's 10 diffrent kind of people, those who understand binary, and those who don't", med ursäkt för min kassa engelska.
Det finns två olika typer av människor i världen, de som älskar fraktaler och de som är rätt likgiltliga till dom. ;)
Nja, och - visst…! 
Man bör nog inte primärt dela in mänskligheten i fraktal-freaks och dito-indifferenta.
Det finns så många andra indelningsgrunder som kan kännas relevantare.
Men fraktaler är intressanta: de avslöjar något väsentligt om universums och mångfalds hemlighet. Vilket kan vara nog så väsentligt även för livsforms-fenomenet.
Men visst, det är bara intressant ur ett vetenskapsmanna-sinnes perspektiv.
Ur ett humanistiskt perspektiv är fraktaler fullständigt ointressanta - jag håller med!

Jag ska erkänna at jag inte visste att såna figurer kallas frakteler förrän jag kollade på wikipedia…
Men ÅHHHHHH! Underbara, när jag begrep vad det handlade om! Man blir lyrisk…
Jag har aldrig fattat mattematik men detta fattar jag. 
Tänk om man kunde lära sig all matte på samma sätt dvs med hjälp av bilder och videor samt jämförelser.