Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettannat-npf-relaterat
Läst 4479 ggr
zatanica
2011-01-07 19:46
0

Förbaskade trötthet

Varför ska jag vara så förbaskat trött jämt?

Varför ska det ta så lång tid innan man kan få en utredning?

Varför får jag inget gjort? Varför sitter jag bara vid datorn och stirrar?

Varför känns det så meningslöst och tomt?

Varför vaknar man för att bara vänta på att få gå och lägga sig igen?

Varför städa när man får göra det igen och igen och igen…?

Någon som har ett energi piller så att jag får upp rumpan från datastolen och uträttar något?

Min att göra lista idag gick ju åt pipan, ända som kommer hållas är tv på sexan vid 20.00 och 21.00 jo jag har ju vattnat blommorna och pluggat lite mellan stirr perioderna.

Men ingen Träning ingen yoga, inga målade stolar, fast jag vill, men orkar inte, tömd på energi kommer mig inte för något. Hatar det :(

sighni
2011-01-07 20:00
0

Du är inte ensam. Vi är många som är otroligt trötta. Jag önskar vi kunde få hjälp att bli piggare. Jag har tyvärr ingen hjälp att komma med men hoppas någon annan har det.

Har du pratat med någon doktor om du har en depression? I annat fall kanske du ska göra det så du får antidepressiv medicin. Har du tur hjälper det dig. Har du redan sådan medicin kanske du ska byta sort. Du låter deprimerad. 

Du kanske har så många krav på vad du ska göra att du inte orkar något? Om du planerar in en sak varje dag kanske det går lättare. Du kanske kan måla de där stolarna senare när du mår bättre. Just nu gäller det nog att klara det vardagliga skulle jag tro. Jag håller tummarna!

zatanica
2011-01-07 20:07
0

Väntar just nu på bedömnings samtal för adhd/add utredning, blir nog en släng av AS med då det finns i släkten.

en sak om dagen lät bra, men då känner man sig ändå helt värdelös när gubben kommer hem från en hel dag på jobbet och det enda jag gjort är att diska :(

Har provat en hel del genom åren för att slippa denna trötthet, men inget verkar hjälpa, inte ens diverse vitaminer, fiskoljor mm

Hoppas att de hör av sig snart om den där utredningen, har ringt och tjatat men vet inte om det hjälper, skickade ett mejl med men det verkade de knappt läsa.

sighni
2011-01-07 20:51
0

#2 Du ska inte känna dig värdelös om du diskat och inte gjort mer den dagen. Det är bra att du gjort något den dagen. Efter ett tag när det känns bättre kan du kanske både diska och sopa golvetsamma dag utan problem. Mår man inte bra så gör man inte det. Då är det viktigaste att man tar till sig det och gör vad man kan. Detta är mycket svårt. Din man är kanske fullt frisk. Då är det inte bra att jämföra sig med honom.  När du skickar mejl skicka dem med läskvitto. Då vet du om det kommit fram.

Jag har också provat massor för att bekämpa tröttheten men inte lyckats. Det är bittert!