Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etiketterfamiljanhörigarelationer
Läst 4996 ggr
dragonstar
0

Djur i våra liv.

Djur kan få en att årka fortsätta när allt är omöjligt.

Satt för mig själv och fundera hur mycket djur kan man ha.  Jag vill ha alla djur jag ser, skulle vilja ha ett zoo. Just nu har jag en gulshamster 3 guppis och så planerar valp till sommaren.

Men hur är det där, vissa på iFokus värkar ha massor med olika arster hemma.

Var ska man dra gränsen? och vad har ni för djur?

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

HannaM
0

Så länge man har möjlighet och kunskap att se till att alla djuren mår bra fysiskt och psykiskt får man för min del har hur många arter och individer man vill.

Vi har fem illrar.

Zaphix
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Säger som HannaM, sålänge man kan ta hand om dom så de mår bra så kan man ha hur många som helst.

Jag har framförallt min älskade hund. Har också en hamster, tre gerbiler (tog hand om dom när de var vanvårdade) och tar hand om en häst.

Hunden och hästen är väl det som ger mest, hästen är ett stort intresse och hunden är min bästa kompis.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Musiken
0

Jag har bara 2 illrar. Skulle ocksa vilja ha ett helt zoo - om nagon annan fixade med stadning och matning!! Tungan ute Jag hatar att stada och jag maste tvinga migsjalv att tomma illrarnas lada och byta filtar at dem. Men kunde man eliminera den biten sa skulle jag vilja ha igelkott, katt, odlor, skoldpaddor, faglar, ekorrar och skunkar.

MissStorm
0

Jag tycker gränsen går vid att alla djuren skall få uppmärksamhet och få den omvårdnad dom behöver.

Har fyra katter tillsammans med sambon.

Katterna är verkligen terapi för mig och finns där även i jobbiga stunder.

dragonstar
0

Tycker ni gärna får gå OT när det gäller djurberättelser och bilder.

Jag hadde fåglar innan, undulater nymf och papegoja. Har haft massa djur runt mig under min uppväxt och saknar dem.

MissStorm
0

# 5 Fast djur är ju familj. För mig är katterna i alla fall i högsta grad min familj. Mina barn helt enkelt Flört

Zaphix
0

Djur gör ju så att man mår bra,eller bättre i alla fall. Så det är nog faktiskt viktigt att tänka på en extra gång, vad orkar man med, och hur mycket ansvar orkar man med innan man mår sämre istället för bättre. Smal gräns där.

Min hund kan jag lämna till mamma och pappa så fort jag behöver (eller om de behöver honom..), och det är ett måste för att jag ska orkamed, att inte ha allt ansvar själv.

Mest bara flummar lite över vad jag tänkte på ang. djur..

Måste visa bild på hästen också, kan ju inte låta bli. :)

Min och Dackes blogg

Svea-
0

jag återkommer i detta ämne.jag ska i väg på möte.men jag undrar eller har upptäckt att det finns väldigt många människor inklusive jag själv som inte hade några gräser för hur mkt eller hur många djur man kan ha hemma.för att genuint orka med då menar jag.och visst är det väldigt stor skilland på oss alla i orken osv men i alla fall… väldigt många med npf-diagnoser verkar kunna samla på sig djur.

så har jag vart.. så uppelver jag många omkring mig.

och jag har fortfarande problem med att begränsa mig.men jag lär mig.

men visst är djuren min räddning många ggr och dom tillhör absolut familjen.

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

dragonstar
0

6# Ja, jag upplerver alla djur som familjemedlämmar =) Men det är ju inte alla som ser det så.

dragonstar
0

Jag har funderat vilka djur som skulle kunna ge mycket glädje för mig, Iller, råtta, Cornishkatt.
Sen har jag funderat på dvärghamstrar, fiskar, orm, igelkott, gerbil…

Ja som sagt vill ha mycket, men väljer djur som är lätta att ta hadn om eller som ger mycket.

Samarkand-74
0

Jag bara en katt just nu. Men har varit upp i 3 st. Funkar bra. När jag växte upp hade vi som mest katt, marsvin, hamster, 2 undulater.

Jag är dock rätt nöjd med min Vilda. Skulle dock vilja ha 1-2 hundar när hon gått bort. Måste göra lite brejk i "kattlivet" ett tag känner jag men kommer skaffa katt sen igen.

Men som sagt så länge man tar hand om sina djur och ger dem rätt omvårdnad, har råd att betala mat,  veterinärkostnader etc så visst kan man ha flera.

zatanica
0

Just nu bor här tre katter, två kaniner och fiskar både inne och i en damm. Men fiskarna är gubben mins. Har hafft två katter, ett gäng gerbiler och dvärghamstrar samt tre sibiriska jordekorrar samtidigt i en lägenhet, mycket kärlek men mycket jobb.

Sitter idag och är sugen på hasmter igen främst fvärg för de är så roliga och ger så mycket, kan varmt rekomendera dem. Jordekorrar är störtsköna men kräver mycket platts och tid så där får jag fortsätta drömma :)

Vill gärna ha kossor (higland cattle) får eller getter i framtiden, ja typ ett helt zoo. Men man får försöka se sina begränsningar för här är det viktigt att djuren får tillgodose sig sina naturliga liv och beteenden så långt det är möjligt och de är defenitivt en del av familjen.

Djur och musik är livet :)

sighni
0

Håller med de som anser att så länge man kan ge var och av sina djur ett bra liv med allt de behöver så finns det ingen gräns.

Jag har tre katter och två hundar. De är min livlina och vad jag klarar av. Jag skulle gärna ha marsvin, kaniner, kor, åsnor och grisar men som sagt det mäktar jag inte med.

#12 Så sant djur och musik är livet Skrattande !

sighni
0

#7 Jättefin häst du har!

Zaphix
0

#14: Han är superfin, men har övergett honom för en helt egen i somras. Så nu har jag en annan häst, samma färg och även den nya en travare. Men lite tyngre och kallblodig modell. :)

600 kg ångvält som är en mycket större och mer komplicerad utmaning att jobba med än jag någonsin kunde anat när jag skaffade honom.

Min och Dackes blogg

sighni
0

#15 Den hästen är också fin!

Zaphix
0

Tur han är fin att titta på i alla fall. :)

Min och Dackes blogg

Banankaka320
0

Jag har två hundar, en iller och sex råttor. Skulle vilja ha massa mer men gränsen går där, lyssnar på min ekonomi och folk omkring mig :) Såklart tar jag hand om dem så bäst jag kan, prioterar dem väldigt högt, framför min egen hälsa. Kanske lite dumt men det är ju faktiskt mina bäbisar!

Har aldrig varit utan djur 100%, de var en period då jag bodde på internatet men då umgicks jag med skolans djur och mina kompisars djur som dem smugit in till internatet (à) men den perioden mådde jag inte alls bra.

Hatar känslan av att känna sig ensam, men med mina djur behöver jag inte det :D

Blomkrukan
0

Jag är en marsvinsnörd. Skulle vilja ha hela lägenheten full med marsvin men jag nöjer mig med två så att dom får så mycket uppmärksamhet som möjligt!

Drömmer om en strävhårig tax men det blir nog inte mer än det.

Djur har varit viktiga i hela mitt liv. När jag växte upp så hade vi hund. När jag blev äldre skaffade jag marsvin. Jag ser Molly och Polly som mina barn och försöker att inte skämma bort dom. Svårt dock att försöka ignorera deras bedjande ögon. Vissa dagar kan jag bara sitta och beundra min smågrisar…

Jobbiga dagar är det dom som får mig att gå upp ur sängen eftersom jag måste ge dom mat mm. Det som gör mig extra stolt över mig själv är att jag alltid har gett mat, städat buren, kelat mm med dom oavsett hur jag mått. Dom har hjälpt mig att komma tillbaka till livet igen…