Äntligen förbättringar!
Idag är en bra dag, idag är en glad dag.
Jag har äntligen fått bra resultat på IVA-testet. Detta är ju iofs bara ett test, men det är ett test som visar min förändring.
Har för ett par veckor sedan höjt min dos av Concerta till 108 mg efter att ha gjort ett IVA-test med lika dåliga resultat som på ADHD-utredningen. Jag var riktigt less då och ville inte ens höja dosen, men gjorde det ändå.
Det var ett bra val av mig. :)
Testresultatet innan höjningen visade på 0 impulskontroll av 100.. Väldigt lågt alltså, betydligt lägre än vad ADHD'are brukar få.
Idag visade den på runt 70 av 100. Psykologen sa att det är genomsnittligt resultat av vad icke-ADHD'are får.
Hyperkativiteten minns jag inga siffror ifrån, men tidigare test har visat väldigt låga resultat även där. Men idag visade den visserligen på rätt låga siffror, men mycket bättre än tidigare. Det som var roligast att höra var dock att psykologen tyckte att jag satt stilla idag. Jag satt inte och snurrade på stolen, ändrade sitställning och stampade med fötterna idag. Eller ja, lite kanske, men absolut inte lika mycket. :)
Uppmärksamhetsförmågan var även den låg även för att ha ADHD tidigare, men idag var den radikalt bättre. Den var lite under lägre delen av en genomsnittlig icke ADHD'are, men klart stor förändring.
Jag är så lättad av att få allt detta svart och vitt på papper framför mig, jag har nämligen märkt en stor förändring även i vardagen.
Senaste riden har jag joxat mycket med programmering och webdesign. Innan har jag inte kunnat sätta mig in i problem och lösa dom utan att få ilskna utbrott över hur kasst språket är och sånt. Har krypit i kroppen konstant när jag hållit på med programmering som inte redan är på rutin.
Men nu klarar jag av att fokusera så att jag kan klura med problem och lära mig nya saker. Det är riktigt roligt!
Idag har jag suttit väldigt många timmar med att redigera bilder. Dock för länge, glömde bort att äta, åt frukost åtta och inte förrän nästa åtta kom jag ihåg att äta middag.
Pratade med psykologen om att jag hyperfokuserar, men hon sa att det blir så när man inte kunnat det innan eftersom man inte har strategier för att kunna bryta det. Det brukar visst bli bättre med tiden.
Ville bara dela med mig av glädjen att klara av saker man inte klarat av tidigare, glädjen av förändring, Visserligen förändring med kemisk hjälp, men ändå.
Åh, vad jag älskar centralstimulerande!
o kan man göra ett test med medicin i kroppen också. mina största problem är ju impulskontrollen och hyperaktivitet.
jag kan bara tänka mig hur jäkla skönt det känns för dig. GRATTIS 
Ja, IVA-testet, det där man gör när man sitter vid en dator och trycker vid alla ettor brukar man göra vid medicinändringar.
Det är visst väldigt rättvisande på om medicinen fungerar bra eller inte, och det kan jag nog tänka mig stämmer. Har ju själv känt förbättring i vardagen också.
Psykologen trodde att jag skulle fortsätta på denna dosen, men att de skulle ha patientvårdskonferens med teamet på torsdag och då skulle väl läkaren besluta medicineringen. Har fått en ny läkare då min förra slutade, vet dock inte ens vem det är än.
Men kan bli så att jag får fara in och göra ännu ett test, men på eftermiddagen för att se om jag behöver ta ,mr Concerta då, efter lunch typ.
Skönt känns det på många sätt. :)
De måste ju göra test även med medicin i kroppen, annars kan man ju inte avgöra hur bra medicinen egentligen fungerar.
Ja det tycker jag också, ska stå på mig och prata med min läkare. behöver också mera medicin.