Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 5464 ggr
Knaprig
0

mediciner osv

finns det nåt tips om sånt? jag äter typ nånstans mellan 5-8 piller varje morgon tror jag och har svårt komma ihåg om jag tagit alla, eller att köpa nya om dom tagit slut osv…

Blomkrukan
0

Jag har en sån där snitzig medicindosa : )

Då ser jag om jag tagit och när jag fyller på den så märker jag när jag måste hämta ut mer medicin.

[YlvaP]
0

Jag har också en Dosett.

HannaM
0

Finns även något som heter apodos som jag vet att många känner sig hjälpta av. Någon som har det som kan berätta mer? Har för mig att det måste ansökas om på något vis? Eller att läkaren ska göra något?

Zaphix
0

Har dosett, skulle inte gå annars med alla mediciner och vitaminer.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Spacegirl31
0

Dosett är lysande, man slipper fundera om man tagit medicinen eller ej.

* ~* Ha en bra dag *~*

Knaprig
0

apodos e iaf färdiga påsar med mediciner i, med typ namn och tid man ska ta dom osv, har delat ut sådant på ett av jobben jag haft.

ska fråga om jag kan få en sån där dosett då, eller köper man den bara själv nånstans?

timmelin
0

Lägg in larm på handi eller mobil. stadigt. Hjälper inte alls att ha dom i dosett, problemet är för mig är inte att jag ska hålla reda på medicinen utan att jag ska komma ihåg att ta dom.

jag kollar inte på dosetten, då kan liksom hela burken stå där istället. måste ha larm.

Blomkrukan
0

#6 Dosett finns att köpa på Apoteket.

#7 Jag har min dosa (som är knallröd och enorm!)  mitt framför näsan på soffbordet eftersom det är där jag sitter mest. Det funkar för mig.

timmelin
0

haha, skulle kunna ha den framför mig och sitter jag och tittar på tv så skulle jag missa den ändå, även om jag har fötterna på bordet Tungan ute

Knaprig
0

mjo fast.. jag använder larm.. Skäms

det funkar inte, för hinner glömma bort det ändå typ eller så tar jag inte alla mediciner osv.. speciellt sådär om nåt tagit slut blir det typ jamen jag köper imorgon… sen några veckor senare kanske "oj"…

tänkte mig en blandning typ… dosett så man ser när man väl är där, och larm så man faktiskt går dit Glad

HannaM
0

Om jag inte missminner mig så har jag sett dosett med larm.. frågan är bara var.

[Thiah]
0

Apoteken i finland har en dosett med larm. Eller något liknande en dosett med larm.  Satte mig inte in i denna grej bättre när jag var på praktik inom hemvården, tyvärr. Men om det finns i finland så finns det i sverige.

igorflickan
0

#8 O #9

Om jag hade medicinen framme på soffbordet skulle den vara slut när jag ville ha´….Skrikandes

Mina tvillingsöner på 4 år kalasade på mammas p-piller och allergi medicin som de hittat i köket….Tungan ute    Inte bra… ännu sämre med Medikinet….

En dosett är nog bra för att komma ihåg alla tabletter men den gör ju inte att man minns att man ska ta dem… att ställa larm är rätt så bra också om man inte kommer ihåg att ta dem

Blomkrukan
0

Tror det viktigaste är att komma på sitt egna lilla knep, men… hmm… det blir nog krångligt tills man hittar det.

Skrattande

Knaprig
0

hmm vem ska komma ihåg att gå på apoteket och köpa den åt mig då? behöver ny medicin också.. :)