Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettannat-npf-relaterat
Läst 5567 ggr
Knaprig
2011-01-11 01:08
0

nere

lite nere.. känns som jag vill rensa tankarna eller nåt men kommer inte på nåt att säga. varför är det så svårt att prata om saker?

ska till terapeut imorgon och på torsdag börjar ADHD utredningen. kommer nog inte kunna säga nåt vettigt imorgon för det va så länge sen jag va där nu så blir svårare. tror jag kommer krascha snart

Chippers
2011-01-11 05:36
0

Jag är också nere så tyvärr har jag inga bra tips.

Tänkte bara säga lycka till och hoppas allt går bra.

*Kram*

timmelin
2011-01-11 12:27
0

varför inte prata med din arbetsterapeut och precis tala om att du känner dig jäkligt nere och har behov av att prata men du vet inte hur du ska finna orden?

Jag kan tänka mig att det kan vara svårt att prata, själv lider jag ibland utav att jag har svårt att vara tyst Glad men jag kan förstå tanken. den måste ju vara faktiskt likadan.

Knaprig
2011-01-12 16:33
0

ja alltså jag har inte svårt att prata allmänt, utan mer bara om hur jag egentligen mår och sånt. jobbiga saker. annars kan jag prata på rätt bra..

men liksom förut har jag som varit nere hela tiden och nu är jag som ändå pigg på dagarna ett tag iaf för det mesta men nu svänger humöret mycket mer men typ när jag är där så glömmer jag bort va jag ska prata om eller kommer inte på va jag ska säga och sen ska man iväg igen.. blä

timmelin
2011-01-12 17:04
0

ok då fattar jag. kan du inte skriva ner i din mobil, eller på papper om saker du vill ta upp.

liksom göra ett tolvstegsprogram över dina svårigheter.

hur låter det?

Knaprig
2011-01-12 22:09
0

mjo jag gör det ibland, men e så lätt glömma papperna eller sånt också så blir svårt ändå :) fast va ett tolvstegsprogram e vet jag nog inte?

timmelin
2011-01-15 17:39
0

o ett tolvstegsprogam är att man tillsammans med arbetsterapeut, psykolog eller annan person bestämmer sig för att se vad dina svårigheter är.

används mycket som hjälp vid missbruk, men det kan användas inom allt.

och så sätter man upp tolv delmål för att nå fram till det som måste bli bättre.