Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etiketthjälpmedel-stödinsatser
Läst 4270 ggr
Sweetelle
2010-12-15 10:08
0

Leva & Fungera

Den 5-7 april 2011 kommer det vara en hjälpmedelsmässa på Svenska Mässan i Göteborg. Läs mer på Leva & Fungeras hemsida.

timmelin
2010-12-15 12:24
0

vilket bra tips, men är hjälmedel mest inriktade på fysiskt eller finns dom för oss också. när det gäller kogniation?

Sweetelle
2010-12-17 13:17
0

Det gäller alla typer av funktionshinder. Det har inte kommit så mycket information ännu på sidan, men förra gången mässan anordnades (2009) så vet jag att det var alla typer av hjälpmedel. De kallar det dessutom för "Den kompletta hjälpmedelsmässan".

coachingtiger
2011-01-23 07:45
0

#1 Precis som #2 skrev, så är det för ALLA funktionshinder, även för de med kognitiva svårigheter. Jag blev faktiskt kontaktad i april 2010, av Maria NIlsson, som är mässansvarig. Hon frågade mig om jag eventuellt kunde föreläsa om NPF på Leva & Fungera. Tyvärr har det varit så mycket annat för mig under hösten, så jag har inte hållit kontakten med henne, och jag antar att hon redan bokat alla föreläsare nu.

#2 Det var faktiskt mässa i april 2010 också. Jag vet eftersom Maria Nilsson talade om att mässan just hade varit, när hon kontaktade mig.

Rättelse:

Hmm! Det ser ut som om du hade rätt #2. Den senaste var tydligen 2009, så jag måste ha missuppfattat Maria Nilsson på något sätt. Jag försökte just hitta info om detta, och hittar inget om någon mässa 2010.