förlorar familjen
Min dotter på 3 år har ADHD, på dagis har de gett henne en specialpedagog och vill att hon ska få en resurs som går med henne hela tiden och hjälper henne att ta rätt beslut istället för att attackera, slåss och knuffa de andra barnen vilket sker många gånger varje dag.
Det är jätte svårt att nå fram till henne, hon lyssnar inte på någonting, Går inte att prata lugnt och sansat, inte heller hjälper det att bli arg.
Hon bara rusar på, skriker och slåss.
Att hon får hjälp på dagis är ju jätte bra, men de stora problemen är här hemma.
Jag träffade en ny man i början av sommaren och det det var verkligen den stora kärleken för oss båda.
Vi flyttade snabbt in till honom och hans son på 4 år.
Vi har tänkt att flytta till ett radhus om några månader, men nu känner min man att han inte orkar leva med min dotter. Hans son vill inte heller vara hemma pga min dotter. Jag håller på att förlora mitt livs kärlek och min nya familj för att min dotter har ADHD och är okontrollerbar. Hon är i värsta trotsåldern just nu och jag tror ju att det blir lite bättre när det går över, men det kan jag inte veta.
Jag har sagt att vi kan strunta i radhuset och att jag och dottern kan flytta in i en lägenhet på samma våningsplan som vi bor nu istället och vi blir särbos och väntar på att hon kanske lugnar ner sig och vi gör ett nytt försök som familj då.
Jag vet inte vad som kan rädda vår familj och kärleken.
Jag vet bara att jag dör inombords…
Vad säger din man om att leva som särbos ett tag? Det låter som en vettig lösning. För en treåring går inte att resonera med, men med äldre barn försvinner det problemet.
Kram!
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
Han känner som jag att det är en sista utväg om vi känner att det inte går att leva ihop just nu. Ingen av oss vill ju bryta upp förhållandet pga det här. Men vi längtar verkligen till radhuset ute på landet och det kan ju bli bättre där också för att det är strörre utrymme, just nu kliver vi nästan på varandra här hemma.
Men månaderna tills vi får flytta in känns väldigt långa…
Kämpa på sänder massa med styrkekramar
Följ mig gärna på min Instagram : LitenKnits