begravning
Min svärmor är borta för alltid.
En fantastisk kvinna som gick bort alldeles för tidigt.
Detta fick mig att tänka på alla bra sånger som finns runt begravning, och även att tänka på min egna begravning
jag tror att jag ska gå iväg och göra ett sådant där vitt arkiv där jag själv kan bestämma vilka låtar som jag vill ha
särskilt musiken tycker jag är det viktigaste för mig.
eftersom jag kommer att begravas borgligt så kommer jag att ha lättare att hitta låtar. min favoritlåt är nog inte särskilt passande.
jag vill nog ha martin stenmarks - det ska vara fest när jag dör. den får mig att gråta av både sorg och glädje idag.
hoppas ni har lyssnat på texten. helt underbar.
vilka låtar är passande vid en begravning, både vad ni själva skulle vilja ha men också åt föräldrar din älskade mm.
Väljer att inte tänka på mina anhörigas begravning, största skräcken är att mina föräldrar och bror ska dö.
Åt mig spelar det ingen som helst roll vilken musik som spelas, jag är ändå död. Mina anhöriga får välja vad de tycker passar och vill höra, ändå de som ska lyssna på det.
Men en fin låt jag skulle spela på någons begravning om jag fick välja är Terry Jacks låt "Season in the sun". Vacker sång.
När min lillasyster dog år 2005 så spelade vi En helt ny värld, den där sången från Alladin.
Jag hoppas att ingen annan anhörig dör nu, och jag tänker helst inte på derass begravningar förrens de har dött om de nu dör innan mig.
Om jag dog så skulle jag vilja att det spelades något som de närstående tycker är fint. Exakt vad spelar ingen roll, bara det inte är hårdrock/opera/rap/disco så går det bra.