Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettförskola-skola-jobb-praktik
Läst 5219 ggr
rataxes
2

vilket är ditt drömjobb?

vilket är ditt drömjobb?

jag skulle helst vilja försörja mig på ngt kreativt, skrivande kanske.

timmelin
0

Upptäcksresande haha, men det finns väl inget att upptäcka längre

Skulle vara kul att jobba för typ något reseprogram för tv och få skicka rapporter därifrån

Eller för en resebyrå som ska göra upp förbindelser med något nytt resemål så man får åka dit och snacka med hotell, skriva recensioner osv.

Det skulle vara helfestligt

rataxes
0

jaaa! det hade varit underbart att vara sån som gör resereportage!! typ packatåklart..

Zaphix
0

Glasblåsare!

Det vill jag verkligen bli! Annars kanske astronaut, keramiker, upptäcktsresare, läkemedelsforskare, trädgårdsarkitekt, dokumentärfilmare.. Jag vill bli många saker. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

timmelin
0

Jaa

Gud vad häftigt om dom kunde skicka iväg oss och vi skulle få göra det.

Vilka kickar vi skulle ha då, tror inte vi skulle vara deppiga överhuvudtaget någon gång då hihi

HannaM
0

Om det gick att försörja sig på skulle jag vilja driva ett hem för omplaceringsillrar och övergivna illrar. Det finns så många som bara hattar runt från den ena idioten till den andra eller mellan dom olika akuthemmen i väntan på nästa hem. Men, det går ju inte så jag har faktiskt ingen aning. Har aldrig vetat.

[aspie]
0

Har ingen aning om vad som är mitt drömjobb. Det är så många saker jag skulle vilja prova på att göra.

Arkelogi eller hur det nu stavas tycker jag vore oerhört intressant.

Finmekaniska arbeten

Skådespelare

En sån som jobbar med kriminaltekniska arbeten, typ DNA m.m

timmelin
0

HannaM, skulle väl kunna gå att driva ett sådant hem för det finns ju hem för katter och hundar och sådant.

Du skulle ju bli enormt eftertraktad. :)

rataxes
0

ja HannaM, du kan söka sponsorer.. å eu-bidrag =)

sayuri
0

#5 hade vi bott närmare hade vi kunnat göra det tillsammans. Illrar är gränslös kärlek och skratt på fyra tassar.

Annars har jag velat ha ett stuteri och western tur-ridning, någon da ska jag få det men det kommer ta en stund att nå det målet…tror jag.

timmelin
0

Ja det gäller att hela tiden ha ett mål

Annars så tror jag att vi går under

HannaM
0

Tror det finns för få illrar för att det ska fungera, hundar och katter finns det ett antal fler av. Men roligt hade det varit.

sayuri
0

#11 Drömma är gratis som tur är… och utan drömmar hur skulle man då orka?

Musiken
0

Mina dromjobb: ha ett eget cafe med konst-inriktning eller forsorja mig pa min konst. Helst skulle jag vilja kunna forsorja mig pa virkning och fotografi, men det kommer nog aldrig att handa. Sa jag satsar pa mitt konst-cafe istallet :)

rataxes
0

åh, konstcafé låter gött! skulle jag också vilja ha, kanske i kombination med antikvariat..

[Linsenhejhej]
0

Mitt drömyrke är författare och uppfödare av något slags djur, till exempel katt, hund eller kanin.
Men ett sådant jobb passar inte mig, och jag tror inte att det finns något jobb som gör det. Rynkar på näsan

Svea-
0

som liten var det stridspilot…

nu är det med djur.. litet 4-H… med hundar..typ att ha en terapihund..

skriva..å sen vet jag inte hur många ggr jag hört att jag skulle passa som skådespelska..

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

timmelin
0

#15.

Det finns ett jobb som passar alla. Jag vet att det gör det. När man minst anar hittar man det där jobbet där man trivs och inte går dit för lönen

Ett jobb bara för lönen skulle jag aldrig kunna ha. Skulle inte fixa en dag.

Nu jobbar jag som personlig assistent, låter inte så kul kanske men jag stortrivs. Beror på att jag har kanonbra brukare och att jobbet är flexibelt och ja bara helt underbart.

Att jag ska till mallis i sommar med jobbet och dessutom får betalt gör ju inte saken sämre precis. Skrattande

dragonstar
0

Ohh jag skulle vilja jobba med djur allmänt, Inte som veterinär utan bara vara nära masor med djur, Eller pyssla, älskar att dreja måla rita och skriva.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

dragonstar
0

kom även på trädgårdsodlare och arkeolog, Jobba på museum med historia gillar sten järn och bronsolder och den mästa kvinnohistioria.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Cejaj
0

Oj, så många saker man skulle vilja göra!

Att få bygga hus vore kul.

Sen skulle jag vilja bli inredare men inrikting på på budgeterad sådan.

Äntligen hemma och roomservice i all ära men måste allt vara så flådigt?

Jag har fått för mig att många Svenssons också vill ha ideer och kunna ta in någon.

rataxes
0

jag skulle vilja ha en pysselverkstad dit en massa människor kunde komma och vara kreativa!! det hade varit roligt..

#17 nä, jobba bara för pengar går bort. men ibland är man verkligen tvungen..

[Tassy]
0

Laboratoriearbete! Forskning. Genetik, genteknik, cell- molekylärbiologi, mikrobiologi. Allt som innefattar att jobba på labb typ, och snart är jag där, snart blir drömmen sann!

timmelin
0

Då förverkligar ju du din största dröm

Måste väl kännas jätteskönt tassy

Good luck

Casiopeia
0

Jag har hittat mitt drömjobb och tänker satsa på det till 110% under den närmaste framtiden. Tänker bli attributmakare. (göra attribut, rekvisita, specialeffekter, masker och liknande till film och teater).

Har provat lite olika yrken nu och vet vad jag klarar och inte klarar, vad jag mår bra att göra och vad jag inte mår bra av och vad jag är duktig på. Enligt uteslutningsmetoden har jag kommit fram till att jag måste arbeta med något kreativt, och då med händerna och huvudet. Att sitta still på ett kontor eller framför en datorskärm, eller göra enformiga arbetsuppgifter tar död på mig. Jag ska stå i en verkstad och få skit under naglarna, kluriga utmaningar, lagom mycket stress och deadlines och mycket variation. Attributmakaryrket passar som hand i handske, och jag kan ärligt talat inte komma på något som skulle passa bättre. Tror dessutom jag kan blir riktigt duktig på det :-)

Det är en svår branch, inte mycket jobb och stor konkurrens men det avskräcker mig inte. Det här är min grej och om någon ska lyckas så är det jag!

Håller just nu på att fnula på arbetsprover till en atributmakarutbildning i höst, och väntar på svar från göteborgsoperans attributverkstad om jag får komma dit och arbetsträna under våren. *håller tummarna*

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

Musiken
0

Oh vad roligt det later!! Hoppas verkligen att du kommer in! Skrattande

[YlvaP]
0

Mitt drömjobb är att få bli pensionär. Jag hatar att jobba och har aldrig tyckt om det.

timmelin
0

Haha ypax, ja att få tid till allt annat

Jag skulle också gilla det, men hoppas bara man har en riktigt stadig ekonomi så att man fixar alla resor och sådant man vill göra annars så blir jag tokig  (observera att det  inte behöver bara vara utlandsresor)

Skulle vara kul tex att åka utt på havet i ett halvår, att få vandra från ystad till haparanda. Sådant längtar jag efter

sighni
0

#5 Det skulle vara ifall illerhemmet hade någon koppling till arbete/verksamhet för personer med någon funktionsnedsättning/ problem av något slag så kommunen stod för det. I min kommun finns ett hunddagis som bedrivs som daglig verksamhet för personer med utvecklingsstörning. Det finns likadana verksamheter på flera håll i landet fast målgruppen kan skifta.

Mitt drömyrke är det jag harSkrattande. Jag arbetar som speciallärare och undervisar personer med utvecklingsstörning. Det tycker jag är jättekul. Särskilt när jag kan ha undervisning i estetisk verksamhet och djurkunskap. Det är kul!GladGlad

Svea-
0

det här är ett sånt jobb jag vill ha ,, men min/mina vovvar.. å mera därtill…

jobba med vovve!

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

VeganGeek
0

Jag skulle vilja ha ett eget företag där jag gjorde hemsidor samt hjälpte  människor som tycker teknik är lite jobbigt att använda datorn, antingen en person i taget eller väldigt små grupper. Jag skulle också vilja lära mig att bygga datorer och kanske kunna ordna lite billigare enklare datorer åt människor som vill ha en dator men inte har råd eller lust att köpa något avancerat. Jag har visserligen satt ihop en dator men då hade jag alla delar från början så det var mer som att sätta ihop ett pussel med färdiga bitar.

Jag skulle också vilja lära mig programmering så jag kunde skriva några roliga användbara program.

[YlvaP]
0

När jag var barn och tonåring ville jag bli polis. Men kunde inte det pga en sjukdom. Nu vill jag bli fotograf eller arkitekt.

coffee-girl
0

Mitt drömjobb är att gå omkring ocg se söt ut… Modell kanske! Cool Nå, det kommer nog inte at hända, så ett något mer realistiskt drömjobb är nåt där jag får använda min förmåga att skriva, tillsammans med min vetgirighet…. Reporter vore nåt!

Wuwie
0

Mitt DrömJobb är Tulltjänst man (i mitt fall kvinna) med inriktat Hundförare, dvs jobba på tex arlanda med drog hundar,bomb hundar osv osv. sen finns alternativ oxå att jobba vid land gränser. men ja har myyyycket jobb framför mig för att kunna jobba med det då jag har jätte problem att vara ute bland mycket folk samtidigt…

Busangardens
0

Hästskötare.

[Fiction]
0

Författare!

[Fiction]
0

Kan även tänka mig att forska… Ett tag var det aktuellt att jag skulle börja forska inom litteraturvetenskap, men jag var inte helt övertygad om att det skulle passa mig. Inte forskandet i sig alltså, utan själva ämnet. Jag är utbildad litteraturvetare (bland annat), men har aldrig riktigt känt att jag hör hemma i de kretsarna… Tar nog inte det ämnet på tillräckligt stort allvar för att det skulle funka. Jag hade nog hellre forskat inom, hmm, medicin eller ngt liknande. Jag har dock aldrig pluggat medicin, så där sket det sig. :p

[YlvaP]
0

Ser att jag svarat två olika saker på denna fråga. Drömmen är ju att få bli pensionär men jag kan tänka mig att jobba som fotograf eller arkitekt. Hihi.

[Varulv]
0

#36 Jag har en lång forskarkarriär bakom mig som inte ledde någon vart. Och känner som du, Fiction, att själva forskandet i sig är jag väldigt lämpad och motiverad för, men ändå…

Det är nog den akademiska världen som det är något fundamentalt fel på - inte på oss forskar-genier!

[Fiction]
0

#38 Ja, jag förmodar att du har rätt i ditt antagande… som vanligt! Flört

[Varulv]
0

He he… Tack för komplimangen, får man väl ändå säga då - i det här sammanhanget, i alla fall… FlörtSkrattande

[Fiction]
0

#40 Varsågod. :)

[light-bringer]
0

Låtskrivare, och jag har en fot inne i hårdrocksvärlden genom "The Crash" i Linköping

Panzer
0

Matrecensent, men utan att recensera bara ätaSkrattande

snuz
0

Jag skulle vilja vara bonde…spannmål kanske eller mjölk? Bo på en gård ute på landet med min sambo, ha hundar, katter, kaniner, getter, höns o en liten minigris. :)

Eller ta gården o driva eget, gärna hemmifrån och gärna med min sambo, :)

Men egentligen vet ja inte :D

[Fiction]
0

#43 Jag kan recensera, så kan du äta? Tungan ute

Izra
0

Konstnär eller författare.

Men just nu vill jag bara jobba i "min" älskade bokhandel.

RonjaRobbery
0

Jag vill jobba som museipedagog på något museum som handlar om östasien eller något annat kul.

[Varulv]
0

#47 Och det tycker jag att du ska bli! Sätt igång och marknadsför dig på Östasiatiska! Stövla in till museichefen och var dig själv bara! Så enkelt är det att få sitt drömjobb…

Flört

RonjaRobbery
0

#48 Jo, jag får nog ta och göra det… ;)

[Varulv]
0

#49 Ja gör det vetjag! Du skulle exempelvis säkert bli en mycket bra guide, till att börja med. Och guider behövs. Och är man lite excentrisk och originell, så blir man snart en ikon, en inventarie, som dom näppeligen vill bli av med.