Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettutanför-ämnet
Läst 13550 ggr
Svea-
2010-12-17 14:14
1

tatueringar

är det många här inne som har tatueringar?

är din/dina tatueringar udda,eller vanliga?

vad tycker du om tatueringar?

berätta!!

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Knaprig
2010-12-17 14:32
0

jag har, 2st än så länge. Dom är väl inte jättevanliga, den ena är gjord av en kompis. Jag kommer skaffa mer.

Jag gillar tatueringar, det är snyggt på en del och för mig så handlar det om väldigt personliga saker som symboliserar mitt liv och min personlighet. Därför jag också kommer skaffa mer, men funderar väldigt mycket och länge innan jag bestämmer mig. Ska ju passa på kroppen och med annat också, plus att jag ska vara nöjd.

Vet att en del inte gillar tatueringar, och att en del tar tatueringar lite på måfå, men för mig är det väldigt viktigt och personligt. När jag dör ska man kunna titta på min kropp och även om de flesta kanske inte förstår allt så kommer man kunna ana vem och vad jag var.

HannaM
2010-12-17 14:55
0

Har två illertassar. Väldigt vanlig tatuering i illervärlden=). Men eftersom det är avtrycken efter min första iller så dom ju unika ändå. När jag blir frisk från ätstörningshelvetet så ska jag gratulera mig själv med en till. Lilla My denna gång men jag har inte bestämt bild eller plats än.

timmelin
2010-12-17 15:06
0

vill ha , vill ha vill ha Tungan ute

bara pengarna finns :)

[Fiction]
2010-12-17 16:22
0

Nix, inga tatueringar. Är inte särskilt förtjust i det heller.

Karmatarerskanise
2010-12-17 18:03
0

Har 5-6 st. Några ganska ovanliga tror jag.
Har till ex en på ryggen som det står "Äiti" mellan två stora hjärtan. Äiti betyder mamma på finska.

Mymlan
2010-12-17 18:45
0

Jag har ingen och skulle nog inte skaffa mig ngn.. Men tycker det blir fult om man fyller exakt varenda cm av kroppen med tatueringar, då är det inte snyggt i mina ögon..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Zaphix
2010-12-17 18:49
0

Tyvärr inte, men vill ha.

Skulle vilja ha en gren med körsbärsblommor som går upp från fotknölen nästan till knät och över stora delen av vaden och smalbenet. Knotiga grenar och fina ljusrosa blommor. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

timmelin
2010-12-17 18:54
0

jag skulle vilja ha en slinga med blommor och med skrivstilsbokstäver med ordet adhd

eller kaninen i alice i underlandet och med en stor klocka, visar att jag hela tiden är på väg. mentalt och i fart

coffee-girl
2010-12-17 20:25
0

Nej, jag har inga. Jag har tänkt på att jag vill ha, när jag blir rik. I så fall vill jag ha en figur som ser ut som en kvinnlig skorpion.

Svea-
2010-12-18 14:05
0

Va kul å få veta!! jag gillar tatueringar!! låter som fina tatueringar ni har eller önskar er!!

Allamej
2010-12-18 16:47
0

Jag har 2, en på vardera handled. På höger är en triquetra och vänster Aum

Dom symbolerna är grunden i min tro

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

sighni
2010-12-18 18:36
0

Jag har 7 st tatueringar som alla har en personlig betydelse för mig. Jag är nog ganska ensam om de flesta. Jag har en vinthund på ryggen och siameser på båda benen. På överarmarna har jag ett fint mönster och på underarmarna min favoritgrupps logga (musik) och ett mc-märke som jag gillar. Det var den första tatueringen jag gjorde (på 80-talet). Jag är uppvuxen med en mc-tokig pappa och åkte mc första gången jag var tre år. Så det har en personlig betydelse för mig.

Jag tycker att tatueringar kan vara fina om motivet är fint och de är välgjorda.

timmelin
2010-12-18 20:27
0

Hej.  Va nyfiken jag blev när du berättade att du har en vinthund. En afghan eller en rysk eller vad?

Svea-
2010-12-19 12:20
0

åååhhh,,, spännande…..kul läsning…. ffiinttt…

ska jag fråga dotra mi om hon kan fota några av mina?

kan ni andra oxå fota å visa upp? om ni vill alltså..

sighni
2010-12-19 13:28
0

#13 Vinthundsklubbens logga har jag. Jag tänkte först tatuera en saluki men så tänkte jag att jag gillar ju afghan och whippet också. Ja, egentligen de flesta vinthundsraser. Då var det bättre med en "neutral" vinthund och den loggan är fin. Dock inte så lik en afghan eller saluki men en vinthund är det. Tatueraren tyckte också att bilden var jättefin. Hon trodde det var något från grekisk mytologi!

timmelin
2010-12-19 19:57
0

häftigt sighni.

är uppvuxen med en släkting som hade en kennel så jag umgick jämt med alla typer av vinthundar.

älskar dom jag också.

snuz
2010-12-19 21:26
0

Har en tatuering, Skitvanlig. Gjorde den samma dag jag fyllde 18. Haha, inte så svårt o lisa ut va d egentligen handlade om.. haha.

Vill bygga ut den o göra om den, så den är mer uppdagerad.
Men sen har ja många andra önskemål om tatueringar, tycker d kan vara lika snyggt som fult, allt beroende på vad man tatuerar, vart man tatuera, vem som tatuerar osv.

sighni
2010-12-19 23:02
0

#16 Vad roligt, både att du har en släkting med vinthundskennel och att du älskar vinthundarSkrattandeSkrattande.

Knaprig
2010-12-20 12:30
0

En av tatueringarna jag har är iaf en variant av dom här teatermaskerna ni vet, glad och ledsen, där den ledsna har en tår som är röd medans resten av den är i gråskala. Symboliserar för mig det här med att man ofta döljer hur man känner sig på riktigt och den är väl inte super ovanlig säkert kan jag tänka mig. Den röda tåren som ska vara blod är helt enkelt symbol för det att jag gjort illa mig själv.

Den andra är en sorts fantasivarelse som står för helt enkelt min fantasi och verklighetsflykt.

Jag vill ha så många mer, det är även ett sätt för mig att bli mer nöjd med min kropp som jag hatat väldigt länge. Ett sätt att acceptera mitt liv, det bra och det dåliga, men även ett sätt att aldrig kunna glömma. Både det bra och det dåliga.

Det är vissa saker som är återkommande som jag funderar på och vill ha, men det kostar ju pengar plus att jag tänker väldigt länge innan jag bestämmer mig så jag känner att det blir rätt.

En som jag vet, som är enkel är en symbol för några vänner som jag vill ha över hjärtat för att de är så viktiga för mig.

En är en kråka som jag skulle vilja ha någonstand men inte bestämt var ännu. De symboliserar pånyttfödelse faktiskt och vill ha det som en sorts påminnelse för mig själv att nu kan jag starta om, måste inte va kvar i det gamla utan kan börja på nytt.

Funderar även lite på att ha någon bild på mig själv som barn nånstans, som för att visa att jag aldrig glömmer honom. Ibland har jag försökt glömma hur ensamt det var, men på sätt och vis känns det värre att också själv "lämna minnet ensamt" på nåt sätt. Kanske dumt eller konstigt men känns så.

Men nu blev det här väldigt långt så slutar nu. Svävade visst iväg lite igen.

[YlvaP]
2010-12-20 14:28
0

Jag har fyra små tatueringer. Skall göra en större på insidan av smalbenet där jag skurit mig. Nästa år.

Isra
2011-01-07 22:07
0

Har en egyptisk livssymbol på vänstra armen. Rätt liten.

Karmatarerskanise
2011-01-07 22:11
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en av mina

Blomkrukan
2011-01-08 12:30
0

Jag har tre varav jag ångrar en. Den första jag gjorde ser inte snygg ut längre. Funkar kanske på långt håll men nära… suck!

Gillar tatueringar och vill gärna ha fler. Skulle vilja ha ett marsvin : )

Svea-
2011-01-08 13:55
0

# 23 jag skulle vilja ha marsvins tassavtryck…hahahah

Blomkrukan
2011-01-08 14:42
0

#24 Gulligt Skrattande

[Thiah]
2011-01-08 20:00
0

Har 4 st.

Kinesiskt tecken för gris på vristen.

En stjärna bakom örat

En yingyang i ljumsken

en kattaktig grej på foten (tribal formering som en vän ritade åt mig)

sighni
2011-01-09 12:19
0

#26 Hur ser ett kinesiskt tecken för gris ut?

RonjaRobbery
2011-02-10 19:35
0

Jag har två tatueringar. En som jag tatuerade in under fotknölen eller vad det heter strax efter att jag fyllt arton, det kinesiska tecknet för buffel eftersom jag är en buffel enligt kinesiskt horoskop.

Det andra är en minnestatuering. Det står ELSA och under så står det med små siffror 1994 - 2005. Den finns på vänstra smalbenet.

Blomkrukan
2011-02-10 23:29
0

#28 Ahh! Under fotknölen? Det måste ha gjort nå fruktansvärt ont!!

RonjaRobbery
2011-02-11 10:40
0

#29 Ja, det gjorde väldigt ont. Men det blev snyggt. ^^

[Taz-Mania]
2011-02-11 11:09
0

Hej allihop.

Jag missbrukade tatuerande som en drog, har i hela mitt liv lidit av mkt mkt svår ångest och ett ständigt sökande efter trygghet.

Skurit mig sen jag var 16 osv…

Jag har fyllt nästan hela min kropp med en massa fula tatueringar som jag idag ångrar och tvingas leva med för resten av mitt liv. Har 20 st. Jag kan idag inte gå i en kort topp eller i en kjol och jag skäms inför min partner när vi älskar med varandra och tänker att hans ex´s kropp var mkt finare än min som är nerkladdad för evigt.

[Taz-Mania]
2011-02-11 11:11
0

För övrigt äger min sambo en vinthund, en Borzoi.

Som jag har hand om på dagarna då han jobbar väldigt mkt. Jag själv har 3 kinesiska nakenhundar och 2 katter.

sighni
2011-02-14 05:46
0

Taz-mania: så tråkigt att du ångrar dina tatueringar men det går att ta bort dem. Har du hört dig för på hudkliniken på lasarettet?