Artikel med Lotta Abrahamsson
En bra artikel med Lotta Abrahamsson
http://www.expressen.se/halsa/1.2321814/nar-jag-forstar-att-jag-sarat-nagon-blir-jag-forkrossad
jättebra artikel, den värmer.
I princip bra, för den talar trots allt positivt om "oss". Men den förstärker och permanentar ändå olikheterna. Och kanske är det nödvändigt. Kanske kommer vi inte någonsin till fullständig samstämmighet. Fast jag vägrar tro att det inte är möjligt. Kan man finna en själsgemenskap med en hund eller katt - så borde förutsättningarna vara vida bättre med en aspergare. - Eller?

Jo, fast så är ju Lotta särskild inom sin Aspergers på sitt sätt…
Det finns flera bra artiklar i denna artikelserie på Expressen; Tillsammans gör de väldigt mkt positivt för att diversifiera och fördjupa förståelsen för diagnosens ev. påverkan på våra vardagsliv.
I detta tycker jag även de framställer att det är väldigt individuellt, då vitt skilda personer och personligheter presenteras!
#3 Jomenvisst,, jag tycker som du i grund, att det är bra med seriösa försök. Samtidigt som risken givetvis finns att en originell människas personlighet sväljs med hull och hår som asperger-typisk. Till slut har vi en "slask-pott", där alla avvikares personligheter likställs med "asperger-personligheter".
Och den stora och viktiga frågan är såklart, om där finns någon "asperger-personlighet"? - Finns förresten någon typisk "NT-personlighet"?

#4 Haha, bra poäng!
Men jadu.. Det är ju ett svårt område, onekligen!