Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettutredningar-hur-var-när-varför
Läst 5782 ggr
Karmatarerskanise
0

Man börjar ju undra!

Min förra psykolog som började min utredning gick på pappaledighet efter ett par månader. Jättetråkigt så klart! Speciellt för mig som har svårt att känna förtroende för andra. Honom tyckte jag om.

Fick vänta ett par månader på en ny, det var tydligen inte så lätt att ordna, trots att stället kryllar av dom.

Så idag fick jag träffa min nya. Jaha ja, hon går snart iväg på mammaledighet!! Hur tänker man då? Jag har klart och tydligt förklarat att jag inte gillar förändring. Kan man inte då låta mig vänta en månad till, så jag kunde fått någon som stannar?

Dessutom hade den nya inte kollat upp papperna om mig, bara en snabbtitt på en liten del.. Kändes inte heller kul.

Tur att det verkar som arbetsterapeften kommer stanna i alla fall. Så man har någon som vet vem jag är.

Ursäkta mitt gnäll. Är bara trött och grinig idag.

[YlvaP]
0

Så typiskt psykiatrin. Jag fick en till en början. Gick inte ihop med henne och bytte efter en gång. Fick en underbar och efter ett år slutade hon och jag bad att inte få tillbaka den förra men vad tror du jag fick. Jo den som jag inte ville.

Karmatarerskanise
0

#1 Hemskt ju!

Zaphix
0

Jag fick en psykolog som skulle sluta strax efter, men han skulle göra nån undersökning på mig eller nåt sånt. Hade gått till en kurator på samma enhet i ett år innan men hon gick i pension.

Denne psykolog såg igenom mig totalt och det var han som gjorde att jag fick en NPF utredning. Tog inte många minuter innan han sa att han fick känslan av att jag var en outredd npf'are, och därmed skickade mig på en sån utredning.

Ett besök som gjort så mycket, jag är glad att de inte lät mig vänta på nån annan. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Svea-
1

Rynkar på näsan

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

vildvild
0

Hera.. ffann vad oacepptablet!! jag blir tokig på sånt där .. Dem skal för f.. hjälp oss. jag håller tumarna för dig… kämpa

[Joje80]
0

Jag tycker oxå att de har behandlat dig illa. Håller tummarna för dig

Karmatarerskanise
0

Tack ska ni ha  Skrattande

coachingtiger
0

#0 Jag uppfattar inte det du skriver som gnäll. Du har helt rätt i det du skriver, och de som jobbar med dessa utredningar borde veta bättre. Visst ska de ha rätt att gå på pappa- respektive mammaledighet, men då borde de inte påbörja en ny utredning.

Om de har den minsta kunskap om NPF, så borde de veta om hur viktigt det är med kontinuitet, dvs att man får ha en och samma psykolog/utredare/kontaktperson från start tills utredningen är klar.

Kontinuitet är viktigt inom ALL vård, men extra viktigt för personer med kognitiva svårigheter, och för de med t.ex social fobi. Detta är grundläggande kunskap, som man faktiskt lär sig redan på gymnasienivå, om man pluggar vård och omsorg. Psykologer har ju högskoleutbildning, och känner de inte till begrepp som kontinuitet, så har de sovit sig igenom utbildningen, och bör snarast söka annat jobb.

vildvild
0

coach… instämmer.. Glad

igorflickan
1

Nä det låter ju inte så kul…

Man vill ju träffa nån man hinner bygga upp ett förtroende för ju.

Att hon inte läst på om dig känns ju inte precis tryggat heller…

jag kommer helt osökt att tänka på när jag var gravid och skulle göra ett CTG…

De gör det på förlossningen när de vill kolla lite extra… Jag ligger  på britsen och väntar då kommer det in en sköterna och frågar "vet du hur den ligger?" Jag pekar på magen och säger "senast låg en här och den andra här" Då utbrister människan "Va, är det tvillingar?"

Kändes inte precis tryggt kan jag säga fast det var ju helt ot men vi ADHD:are har ju förmåga att flumma ut liteFlört