Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettutredningar-hur-var-när-varför
Läst 5503 ggr
zatanica
2011-02-25 15:38
0

Psykbryt

Ja idag fick jag psykbryt Ringde för att höra när sjutton jag skulle få tid för det där bedömningssamtalet. Men jag är ju född med oflyt otur och allt vad det heter så varför skulle det någon gång få gå bra för? :(

I början av september ringde jag till vårdcentralen för att få tid hos läkare som kunde skicka remiss för adhd/add utredning. Den 22 september fick jag tid där. Sedan segade läkaren med att skicka remisen så tror hon skickade den 29 eller något.

Sedan har jag ringt psyk lite då och då, de har sagt att jag borde få tid i slutet av januari. Men så blev ju inte fallet.

I januari började jag härja med vårdgarantin men de verkar ju inte gälla. MEn jag tror det är så att den gäller men de säger att den inte gör det för att de inte kan uppfylla det. För hos barn så finns den och där ska det minsan gå fort.

MEn hur tror de att det är med vuxna? Bara för att vi levt med det så kan vi vänta en stund till eller.

Har vetat sedan jag var mycket liten att jag inte är som alla andra, känt mig typ som en alien som observerar alla andra. När jag var runt 16 tänkte jag många gånger kontakta en psykolog men vad skulle man säga, hej jag är lite knäpp och dum i huvudet vad tror du det kan vara.

Men sedan en bekant fått ADHD diagnos och man hittat alla forum så har poletten trillat ner och man har lixom en ände man kan börja i.

Men så klart blir man bortglömd på den jävla listan, varför kan jag inte någon gång få ha lite flyt i livet. Så less på att allt altid ska gå åt helvete och vara kaos. Varför jobbar ingen med "finare" jobb på fredagar? Vanliga svenssons får glatt jobba var dag till 5.

Har dom nu så många i kö så jobba istället för att sluta tidigt så folk inte behöver sitta i ovishet.

MEn det kanske är bätre om man kommer in akut för att man gjort något dumt. Är det så de vill ha det?

Nej hoppas jag är lika arg på måndag och att hon inte är på någt dumt möte eller liknadne för nu ska jag baske mig i ha den där tiden inom 2 veckor. De får väll skicka mig till en annan stad eller till en privat inte mit problem att de klantar sig.

Nej fy bövelen vad less jag är.

vildvild
2011-02-25 15:45
0

zatanica! faamn vad jag lider med dig.. det tyngsta med mina diagnoser.. är at jag (i mitt fall) lätt glömmer att vara arg. Då jag oftast hittat andra saker att pyssla med och ibland även reta mig på.. Men som du nu gjorde skrev detta inlägg så e det ju kanon. Då kommer du att komma ihåg vad viktigt deta känns för dig och att du kanske fprtfarande e arg.. vore såklart bättre om du var fokuserad så gått som du kan isatället för att vara arg.Glad

Född otur vet jag inte såklart.. då e vi såklart en massa med otur.. jag själv e född och ibland tycker jag snd om mig själv och sjäölvömkar. Men i det hela så kåmpar jag.. men vist det e kanske lättare för mig med diagnoserna..

jag får hålla tummarna för dig! Kämpa!

zatanica
2011-02-25 15:50
0

Tack hoppas dina tummar hjälper lite.

Jo jag har alltid försökt leva efter att det kan inte gå åt helvete hela tiden, någon gång måste det ordna sig och jag med få del av lite tur.

Men ibland är det svårt och man undrar när det ska ske.

Och hur svårt hade det varit för dem och lyft luren och ringt mig och berättat att jag hade en tid men läkaren var sjuk borta ller vad det nu var och hört om det var ok med en vikarie… blä

vildvild
2011-02-25 15:55
0

Dem hjälper!! Glad  jag lovar ….. !! men visst det e ny helgt och det e kan vara tungt att vänta eigen.. men det e lugnt (lätt för mig att sega) men sen e det bara att vara på dem igen ju!! :)

kämpa vännen

zatanica
2011-02-25 15:59
0

Jo du nu får de inte en lugn stund förens jag har min tid det vill jag lova :)

vildvild
2011-02-25 16:06
0

bra fdär ! ! Flört

Svea-
2011-02-25 19:07
0

kramar om… i massor… håller tummarna,tårna och tassarna för dig!

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

zatanica
2011-02-25 23:14
0

Tack Svea :) ni är guld värda här inne

Svea-
2011-02-25 23:51
0

# Zatanica precis som du ! GULD!!

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

zatanica
2011-02-25 23:58
0

"ler lite generat" tänk om vi kunde ha en träff så man fick träffa alla här inne.

zatanica
2011-02-28 11:46
0

Så nu har jag ringt och försökt kriga för min sak vilke tinte är lätt i nyköpings kommun där de hellst tar död på sina patienter innan de får hjälp vad det än gäller. Hon sa så fint så att nu har de folk som fått vänta från 2009 heregud är de helt underbemanade eller inkompetenta.

Det verkar även som att de inte riktigt vet eller vill veta vad som gäller om vårdgarnati och vård i andra kommuner. Bor ju på gränsen själv och vet att all annan vård har jag rätt att söka i grannkommunen. Hoppas de får arslet ur vagn nu och ger mig en tid, annars ska jag hemsöka dem var dag.

Ni kansle har sett i tidningar om hur kvinnor med hjärtinfarkt viftas bort och dör påväg från sjukhuset. Eller hur folk med cancer eller lunginflamation missas så det dör. Det är lite vården i ett nötskal här, patienter kostar ju pengar och arbetskraft ve och fasa.

Bifogar brevet här som jag skickade.

[Joje80]
2011-02-28 14:50
0

Jag frågade min kommun om jag får söka i grannkommunen och det va inga problem alls. Hon sa bara att det väljer du själv och idag fick jag en tid på onsdag för samtal..Våra kommuner här samarbetar ganska mycket då sjukhuset ligger i grannkommunen så ofta får man remiss till grannkommunen..

zatanica
2011-02-28 16:37
0

Nämen oj det lät ju enkelt, ringde du till grannkommunen då eller fixade dom det?

Här hos mig känns de tyvärr inte så sammarbetsvilliga eller uppdaterade om vad det är som gäller.  Gråter

[Joje80]
2011-02-28 17:31
0

Japp jag ringde dit. Hon sa att jag hade kommit dit och att jag tillhörde den andre men då sa jag att jag ville gå hos dom och de= javisst. Inga problem…Samma landsting ju