Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettutanför-ämnet
Läst 5701 ggr
Emaljoh4
0

Mensas test

Har ni gjort det provtestet?

Vad fick ni för poäng isåfall? Glad

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Emaljoh4
0

Jag skäms lite över mitt resultat! …. Foten i munnen

[Varulv]
0

Jag gjorde det en gång för några år sen och hamnade precis på gränsen för intagning (var det… iq=130?). Men de ville ändå inte erbjuda mig medlemskap…

SkrikandesObestämd

Emaljoh4
0

#2 Man måste ha 131 poäng , minst. Tungan ute Stackare. Du är riktigt smart… Jag är under genomsnittet, hahhaa

16% av Sveriges befolkning har lägre resultat än vad jag har

[Linsenhejhej]
0

Mitt resultat är 116. Skäms Säg ditt, Malin.

Emaljoh4
0

SKÄMS DU!?!?!?!

Jag fick 85…………………. SkämsSkämsSkämsSkäms Och då ansträngde jag mig till och med! Skrikandes

[Varulv]
0

Men det är väl inte så dåligt? Jag har för mig att man är "normal-smart" om man har över 70.

Och förresten så mäter de där testerna en väldigt snäv sektor av vår kognition. Vi är mycket mer än matematiker och geometriker! (de flesta av oss i alla fall).

Flört

Emaljoh4
0

#6 Kurvan visade att genomsnittet låg runt 100.

Och enligt en hemsida är genomsnittsIQ:t 104 i Sverige.

Emaljoh4
0

Men det här ang matte och annat skit… Jag är totalt värdelös på allt som har med matte att göra!!!!!!

Procent klarar jag hyfsat, men har jobbat av mig arslet för att få G i matte… Hade 1 poäng från IG på nationellaprovet. Alla prov jag gjorde var jag tvungen att göra omprov på hela tiden Obestämd

[Varulv]
0

Aj då! Foten i munnen

Men en sak som jag kommer ihåg med just Mensas test, och som gjorde dem extra svåra för just mej i alla fall, var att tiden var så knappt tilltagen. Ofta var man till slut tvungen att chansa på något alternativ, för att tiden inte skulle springa ifrån en. Hade jag haft mera gott om tid, så hade jag presterat betydligt bättre - kanske hade jag till och med kunnat svara rätt på nästan alla frågorna? Tidsfaktorn väger således tungt i Mensas IQ-test. Vilket betyder att snabbtänkt = intelligent. Detta kan man givetvis inlägga reservationer emot.

Emaljoh4
0

#9 Ja, precis. Det är drygt att det är tid!

Men sen har jag ju inte världens bästa koncentrationsförmåga, så antar att den kan ha svikit mig. Det går ju lättare i början, sen blir det svårare. Och då gissar man lite. Haha.

HAHA, måste säga: Du är så schysst och snäll och rolig varulv!!!!!!!! SkrattandeKyssFlört

Karmatarerskanise
0

Fick riktigt dåligt på det. Men jag minns inte hur mycket.
Men långt under medel.

Men jag anser mig vara normalbegåvad, och enligt de tester jag gjort i min utredning så är jag lite över medel i mi begåvning.

[Linsenhejhej]
0

#5: Av erfarenhet vet jag att du är vansinnigt smart. Glad Synd att koncentrationen ställer till det för dig bara.

[aspie]
0

Fick 112 och då slarvade jag för jag orkade inte anstränga mig och tänka. Förmodligen för att jag nyss gått igenom en skitjobbig flytt …

[YlvaP]
0

Har inte gjort mensas test och skulle inte våga göra det för där kommer det att stå hur dum jag är som är så osmart.

LenaR
0

Många faktorer spelar in när man sitter igenom ett prov. Koncentrationsförmåga förstås, och stresstålighet eftersom det går på tid. Säkert fler.

Ålder t.ex.   Emaljo, du är väl en liten tonåring fortfarande? Flört Så din hjärna utvecklas ännu. Mensas test är gjort för fullvuxna, vet du! Tungan ute Och för människor som kan sitta stilla…

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Ylva-Li
0

Tror jag hade typ 116 eller nåt sånt. Men enligt iq-testet man gjorde på utredningen så är jag normalbegåvad. :) Vilket inte är nåt att skämmas för.
Dessutom, är det som Varulv säger, de här testerna är så extremt snäva. Det finns annan kunskap och intelligens som också är värd en hel del! Vet att de tog upp detta i illustrerad vetenskap nån gång, där flera forskare börjat prata om att man faktiskt borde utöka intelligenstester just av den anledning.
Det finns ju t.ex konstnärlig intelligens, musikalisk, emotionell osv osv. All intelligens måste inte räknas i matematik och logik. ;)

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

[Varulv]
0

#10 Jag blir så varm i hjärtat av dina komplimanger, Emaljoh4!

GladKyssSkrattande

HannaM
0

På provtestet på nätet får jag 126 eller mer som svar.. dom har ju valt att göra så så man ska vilja veta vad man har och bli frestad att betala för att göra det riktiga testet.

[Varulv]
0

#14 Du må vara osmart, men åtminstone jag skulle inte vilja vara utan din goda personlighet här i den verklighet som är vår.

FlörtKyss

[Varulv]
0

#16 Håller med dig till fullo. Och skulle just i detta sammanhang vilja slå ett slag för en av mina käpphästar: Howard Gardner. Dennes tes är just den, att det finns fler än denna inskränkta IQ-intelligens. Han räknar först till sju intelligenser (varom han skrivit en läsvärd bok) och utökar sedan, med fördjupad forskning, till nio eller till och med tio olika intelligenser.

Googla gärna på Gardner!

Skrattande

[YlvaP]
0

#19 Åh tack Varulv. Skrattande

Ylva-Li
0

#20 Det låter väldigt likt det jag läste! Var säkert han. :D

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Emaljoh4
0

#17 Tur att jag kan glädja någon ! Glad

RonjaRobbery
0

När jag gjorde provtestet så tror jag att jag fick 127. Kommer inte riktigt ihåg, men någonstans där var det.

[Tassy]
0

provtestet visar bara upp till 126 Flört

jag fick "126 eller mer". Blev rekommenderad av min utredare att göra riktiga mensatestet också, det värmer Glad

Knaprig
0

ah ja då va väl 126 ok antar jag :p va klar på halva tiden men skulle nog aldrig palla ett riktigt test för mot slutet va de svårt koncentrera sig ändå :S

sen är det ju så att det visar ju, även om man gör hela riktiga, bara en viss sorts intelligens som nån skrev.. Det säger egentligen inte så mycket.

om man tänker jag tex som får bra på sånt där om det inte tar för lång tid, på ett sånt 10min test som gick på 5 min så gick det ju bra, men om det hade varit 30 min så hade jag nog fått jättedåligt… jag är ju inte dummare för det liksom.

sen nån som inte ser mönstren på samma sätt som man ska i dom där testerna kanske istället råkar kunna allt om tex hästar eller tåg, eller kan 6 olika språk eller nåt… Den är ju inte dummare bara pga det.

men klart e väl roligare få högt än lågt på de flesta tester :p