Tidsperspektiv
Tycker ni detta är svårt ?
Har ni svårt att förstå betydelsen om någon t.ex säger "Vi hörs om en stund", "Jag är upptagen några timmar", " Jag ringer om några minuter", "vänta ett tag" osv.
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
Jag tycker detta är rätt krångligt.
"Vi hörs om en stund" - Jaha, när är en stund!? En kvart? Flera timmar? En timme?
"Jag är upptagen några timmar" - Några timmar ? En timme? Två timmar? 3 timmar? En halv dag?
"Jag ringer om några minuter" - 3 minuter? 4 minuter? +5 min?

Lite svårt är det absolut, det är ju inga exakta angivelser. Jag brukar ofta ställa följdfråga för att få reda på om det rör sig om minuter, timme eller timmar.
Men framförallt blir jag galen på sånna oexakta tidsbegrepp… "vi kommer om några timmar".. Jaha? Då sitter jag ju hela eftermiddagen på helspänn och vågar knappt kissa för jag vet inte när det dyker upp folk. Jag vill veta att dom kommer klockan tre. Blir det mycket senare (mer än en kvart) vill jag gärna att dom hör av sig så jag vet.
#2 Håller med. Jag vill också veta exakt när någon kommer.
Ja jag gillar också att få reda på när saker och ting ska ske.
Men mitt största problem är nog inte detta när det gäller tiden utan mera hur timmarna går. Alltså inte det att jag inte kan klockan eller så utan mera, att jag ska vara någonstans klockan två och då tror jag att jag ska hinna med det och det innan jag ska iväg och sedan blir det i turbofart till det stället.
Eller är det tex något viktigt jag bara vill på, att jag inte får missa. så kan jag också ha problem med tiden att jag är ute för tidigt och sedan när jag varit klar en stund så kanske jag ser att det är mycket tid kvar och då bestämmer jag mig för att måla naglarna och då kan det ställa till det att jag håller på att bli sen ändå

Men om man vänder på frågan,,,, om du får frågan och svarar,,, jag kommer om en stund..
vad är en stund för dej då?
Att jag frågar är för att min man blir galen på mej när jag svarar,, en stund, eller straxt… för det slutar oftast med antingen flera timmar beroende på vad jag gör,, eller ibland blir jag så iriiterad att jag bara fräser,,,, stänger ner eller slutar med allt jag gör och sätter mej och glor på tv eller vad det nu kan vara… Men bara efter en stund är det som om ingenting har hänt och jag undrar varför min man är så himla SUR…..
//Linda
#5 Bra fråga. En stund för mig är kanske en timme beroende på vad jag gör. "Jag kommer snart" kan vara 20-30 minuter.
O där känner jag igen mig. Man ska fixa något som nu ikväll då maken tagit ner tvätt och frågar om jag kan lägga in den. Jag gör det om en stund ska bara ta lite te sa jag för två timmar sedan. Den lilla stunden blir nog imorgon då jag fastnade framför hause på tv.
Jag ska bara….. Är nog en sak både jag och dottern säger och det kan bli evighetslångt beroende på att jag glömmer, fastnar i något eller som nu orkar inte.

jag har inget tidspepektiv som sig bör.kan ej analoga klockan som ett exempel… jag kan tid på mitt sätt..men inte som sig bör…mkt mkt jobbigt..
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.