Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettutanför-ämnet
Läst 7475 ggr
[YlvaP]
0

Vad gör ni?

Jag har tråkigt just nu. Det är en och en halvtimme till Melodifestivalen börjar. Minstingen och jag sitter på en varsin dator. Hon spelar spel medan jag sitter på olika forum som är lika döda som iFokus. Kan gå typ 10 minuter mellan någon skriver i en tråd som jag skrivit i.

[YlvaP]
0

Kom igen nu alles. Tungan ute

HannaM
0

Gör? Tja sitter och tittar i kors, var en tidig morgon i handbollshallen, var där åtta och kom inte därifrån förrän halv tre.

Har precis ätit upp, åt rökt böckling så jag är nöjd och glad. Älskar fisk.

Zaphix
0

Just ätit middag och håller på att träna hunden just nu samtidigt som jag slösurfar.

Har en praktisk hund, älskar att söka efter godis. Sätter honom i köket, går och gömmer en godis i resten av lägenheten. Lyckas jag hitta ett svårt ställe att hitta godisen på kan jag slösurfa rätt länge innan han hittar den och ber mig om att gömma en ny. Hållit på i 45 minuter nu, han lessnar inte och skulle kunna leta godis hela kvällen..

Lätt sätt att aktivera honom på, annars sitter han bara och stirrar och krafsar på mitt ben hela tiden..

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[YlvaP]
0

Nu har jag sett på min favoritartist. :D Supersöta Eric.

zatanica
0

Gör inte så mycket, har just målat i kattvinden som ska bli garderob.

Ladydragon
0

Springer gatlopp….mellan toan och sängen fy tusan min mage har totalt rasat diarré och grymt illamående Rynkar på näsan ja ja så länge det inte kommer upp andra vägen så är jag nöjd

men men jag är van vid det här laget och väldigt härdad mår bättre om några timmar säkert

annars så är det sjukstuga härhemma både jag o sonen har blivit förkylda och det beror troligtvis på att en person på kursen satt o nös rakt ut förra gången jag va där usch och blä

[YlvaP]
0

Usch för såna människor som inte har vett att stanna hemma när man är sjuk och dessutom inte kan nysa i armvecket.

[Tobbe-Rutgersson]
0

idag ska man bygga fågelholkar , mvh tobbe

Svea-
0

okej.,… vad händer i dag då?

# 8 ska bygga fågelholkar,tycker jag låter trevligt.mera fågleholkar åt fåglarna!

men mera då? vad händer…

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

HannaM
0

Händer? Precis plockat ut veckans brödbak ur ugnen så det luktar gott och vi slipper betala dyra pengar för halvtorrt bröd på ica även nästa vecka. Borde åka och köpa linser, borde sy lite saker men bara dom två grejerna får mig att nästan bryta ihop i någon form av stressreaktion.

[YlvaP]
0

Jag och minstingen har just ätit lunch men maträtten föll inte damen för idag. Det var fisk och vi brukar inte äta det speciellt ofta. Typ aldrig. Jo bara fiskpinnar men det räknar jag inte som mat.  Hon åt lite potatis och sen massor med mackor.

Nu sitter hon och jag på en varsin dator. Hon spelar spel och jag slösurfar.

Svea-
0

# 10 oj…det var mkt bra gjort…baka bröd!WOW! måste du göra det andra?

#11 känner igen det där.här hemma tycker alla om olika mat.så förbannat träligt.jag slösurfar jag  med. yngsta dotra är bortrest.äldsta dotra på sitt rum och pluggar.

jag har saker jag behöver göra men e så seg i kropp och knop pga sovtbl.och sen e jag less på … en jävla massa.

[YlvaP]
0

Ja visst är det träligt när det är så många olika viljor och smaker.

HannaM
0

#12 Tja vad gör man ínte för att spara pengar=) Bröd är så ruskigt dyrt tycker jag och sällan färskt..  Det andra borde jag verkligen verklgien göra.

Svea-
0

# 13 mkt träligt.sen e jag sån som person att jag inte tycker man ska tvinga någon att äta nått den inte gillar.så jag gör ju vad jag kan för att alla ska få mat dom gillar.äter ju lixom inget själv som jag inte gillar så varför ska man då tvinga barn å göra det?anjovis äter jag inte.selleri äter jag inte.å massa annat.tänk om nån skulle tvinga mig?då blir det precis som när jag var liten,både hemma och på fsk och skola.hemskt tycker jag!

# 14 jag är ett lat,två mkt dålig på att baka,tre svårt med inköp överlag så jag köper mitt bröd.funderar till och från på en bakmaskin men känner mig dumt oförstående över hur en sån funkar..Skäms

Cochon
0

Sitter och har almänt tråkigt, men kom precis på att det kommer ett roligt pågram på SVT2. Så jag sticker ner för att se det. ^^

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

[YlvaP]
0

#15 Nä jag tvingar inte heller mina barn att äta något dom inte gillar men jag visste inte att det vara ett sånt ramaskri över lite fisk.

Svea-
0

# 16 nice att du kom på det!

# 17 nej men det e det som e kruxet…det dom gillade i går,hatar domi dag för att sen nån gång gilla det igen.och att fråga tjänar inget till då dom ofta svarar jag vet inte…eller nått som e för dyrt eller tar toklång tid…så hur jag än vrider å vänder mig har jag arslet i bak…

[YlvaP]
0

Hahah jag förstår dig. Mina är likadana fast dom inte är så gamla som dina är.

zatanica
0

Sitter och försöker påbörja ett arbete som ska vara inne om en vecka, har gjort rubrik och allt. Det är ju en början.

[YlvaP]
0

Hihi ja det är det. Rubriken är lättast tycker jag men själva arbetet är svårast.

zatanica
0

#21 ja visst är rubriken enklast :) sedan sitter jag mest och stirrar och gör annat. Men när man väl kommer igång  (om man har tur) Så kan det gå fort en stund.

[YlvaP]
0

Skrivuppsatser hade jag lätt för när jag var tonåring. Skrev och skrev och skrev men nu om jag skall försöka att skriva något så sitter jag och stirrar på pappret/datorn i timmar och inget blir gjort.

Blomkrukan
0

Jag sitter och funderar på om jag ska våga gå och lägga mig eller inte. Var in med Molly (mitt marsvin) akut idag. Hon mådde inte alls bra. Hon har ätit lite ikväll iaf vilket är bra. Frågan är om jag vågar lämna henne. Tänk om hon blir sämre? Har planerat att gå upp några gånger inatt och titta till henne. Hennes andning låter hemsk! Suck!

[YlvaP]
0

Usch det låter ju hemsk. Hoppas Molly blir bra. Hur gammal är hon?

Blomkrukan
0

#25 Hon är strax över 1,5 år så hon har många år kvar…

Zaphix
0

Nu ska jag sova, trött efter en tidig morgon och att ha koncentrerat mig halva dagen på hästträning. Roligt, men ruskigt energikrävande.

Mår allmänt kasst ikväll, så ska bli skönt att få sova och slippa alla tankar.

Min och Dackes blogg

Svea-
0

nu har jag vart otrevlig och ej läst vad ni skrivit.är så ofukuserad.så svårt å läsa då…

jag flyr i dag…flyr mitt hem…flyr bort från alla äckliga måsten… åker och hälsar på en vän som öppnat zoo affär.har ej träffat henne på länge.och jag e så stolt över henne.tänk..öppna stor zoo-butik … fan så häftigt!

jag har misslyckats med att ringa i dag.det e så dumt.ev kan jag fixa det samtalet i veckan.

jag känner mig så splittrad.min mamma e sjuk.jag har massa jag vill skriva ner,men blir ständigt avbruten av mig själv/mina tankar…

hur ska denna jävla dag bli/sluta,,,

ha en bra dag på er…

HannaM
0

Sitter och har ångest för jagm åste ringa samtal..

Svea-
0

#HannaM,,,,,,,,,, jag vet hur du känner! jag misslyckades ju med det i dag…………..

har skaffat två skrivböcker som jag ska skriva ner ang ångest och min sömn.ev kan jag få bättre hjälp sen då om jag väljer att visa dom för nån.

zatanica
0

måste oxå ringa, tänkt i flera veckor men inte kommit till skott. Känns ändå som att man aldrig får ur sig det man vill eller att de fattar vad man menar.

Lycka till med dina samtal hannam

HannaM
0

Ena ringt… men jag måste ringa dit igen imorgon så det var bortkastat. Nu är det det värsta samtalet kvar.

Svea-
0

jag har lyckats ringa två av tre samtal i dag.riktigt äckliga ångest samtal.nummer 3 … fixar jag ej i dag.

haft en fuckt up natt och ej sovit så bra.somande vid femtiden i morse.har nu ont ont ont i hela kroppen.är sengångar-seg / bakfylla pga insomningstbl.

har väl ändå lyckats dammsuga.ska släpa mig i väg till den där hemska ångest tvättstugan och tvätta. :0( hoppas det finns tvätt tid …

skura golven.laga gumbo gryta.diska.ta ut hund X antal ggr.

sova?…

behöver pengar.. för att komma i kapp med massa räkningar. behöver energi,ork för att möta min sjuka mamma och stötta syskonen.

nån som har pengar och energi till mig?

HannaM
0

Varit på vårdcentralen och fått magen misshandlad av en vikarierande läkare. Fick iaf medicinen utskriven. Handlat lite. Resten av dagen har varit i töcken.. somnade ungefär smatidigt som du Svea. Försöker få saker gjorde inför helgen men det går segt.

RonjaRobbery
0

Jag sitter och oroar mig för en massa saker. Mamma ligger inne på operation och även om jag vet att det inte är en stor operation så är jag ändå orolig. Och jag har skickat in mitt CV och personliga brev till östasiatiska, så nu är jag helt hispig över om de tycker att jag verkar intressant eller inte.

zatanica
0

Har bakat en rabarberkaka som nu ska avnjutas med en stor kopp te.

Emaljoh4
0

#36 Åh, det lät riktigt gott!!

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

zatanica
0

#37 ja det var det, skickar över en bit i cyberspace :)

[Varulv]
0

#38 Kan inte jag få smaka ja me…!? SkrikandesSkrattande

zatanica
0

Bara att smaka på, lite synd att man inte kan mejla över kakor och sådant.

[YlvaP]
0

Just nu sitter och och försöker att redigera röda ögon men GIMP är ju skitknäöpp. Jag får inte välja vilket område som skall fixas utan allt som är rött blev svart. Hatar.

RonjaRobbery
0

Googlar och ska snart gå till jobbet.

Svea-
0

sengågar-seg---vaknar sakta till liv..ont i kroppen -- slet i tvättstugan i många timmar i går dammsög och skurade…

samtal…fixar jag och ringa? vet ej…

överjävligt äckliga ångest brev har landat på hallgolvet.öppnade dom och blev … mera lessen ..å låg..

kul liv…

[Tobbe-Rutgersson]
0

lyssnar på musik härligt  ..

HannaM
0

Kommit hem efter psyksamtal, Träning och handling. Pisstrött.

[YlvaP]
0

Väntar på mannen att cykla klart. Det tar ju sin lilla tid. Skrikandes

Svea-
0

# 44 ja musik kan va trevligt…

# 45 uurrkk…kramar om

# 46 cyklar?

hatar numera kylan på riktigt.den äter upp mig.

lyckdes ringa det där jävla samtalet i dag.tyvärr hade jag en viss förhoppning … och det sket sig ju totalt.

vart på banken för att klura ut varför jag får diverse påminnelser på räkningar om enligt mitt konto e betalt.inte jättebra svar,men en bit på vägen.måste fortsätta med det i morgon,eftersom att jag ej kan låta nån räkning gå i väg till kron-kalle då jag har fått skuldsanering.lagom stressfullt…magont.

mamma ligger på sjukhus.mera magont.

i kväll blir jag befriad från kvällsrundan med hundarna .. dotra tar ut dom.ska försöka ta ett bad och sen försöka SOVA!

men det känns mkt jobbigt..med allt.

[YlvaP]
0

Ja han cyklar här hemma på en motionscykel. Tungan ute

zatanica
0

#48 haha ja man kommer inte så långt på en motionscykel, men så här års är det inte så lockande att ge sig ut på en vanlig cykel :) så då är det bra att de finns

HannaM
0

Bakat en ny omgång bröd… vart tar det vägen??

ekorren
0

Tack för hjälpen alla som behövde ringa samtal….inspirerade mig till att ringa ett samtal som höll på att aldrig bli av. Skrattande Nu är det gjort! Nu har jag bara 3 kvar…..ringa är jobbigt…blä

zatanica
0

#51 ja fy för att ringa blä

Själv förstår jag inte varför jag inte kan vara effektiv i mitt skolarbete, av någon anledning hamnar jag jämt här eller surfandes någon annanstans.

Borde även fortsätta måla i kattvinden som ska bli min nya super garderob med sy hörna.

vildvild
0

Sitter ensam som vanligt.. vä'ntar på att familjen skall komma hem. Varit hos doktor n fick Strattera för ett par dagar sen. Funkar inte på mig så nu skall jag in på Concerta. Strattera fick jag trötthet och ont i magen mm av. Blev lite aggressin osså

[YlvaP]
0

Jag har just blivit klar med att rensa upp bland mina etiketter på min blogg. Måste gå in i varje inlägg för att rensa bort oönskade etiketter. :( Tog sin lilla tid.

vildvild
0

vad e eriketter?? Ylva?

[YlvaP]
0

Taggar typ.

vildvild
0

ok typ på facebok?

vildvild
0

aha sorry såg ju nu i blogget :)

[Tobbe-Rutgersson]
0

slänga ihopp wok pizza nu i veg  temat mmm  kommer nog bli gott

[YlvaP]
0

Vad är en wokpizza?

vildvild
0

ojjj vad gott Tobbe!! avis

zatanica
0

Själv har jag psykbryt

vildvild
0

zatanica?? vaddårra??

[Tobbe-Rutgersson]
0

vandlig deg , sen slänger jag på wokgrönsaker  som jag köpt i en påse , skulle vilja ha färska grönsaker med dom

har inte allt jag vill ha i affären i byn    hoppas detta kommer bli gott ha en bra dag

zatanica
0

#63 jo de har klantat sig så jag har åkt ner på väntelistan och tanten som har hand om listan hade så klart gått för dagen när jag ringde vid två. Har gjort en tråd.

Svea-
0

jag har betalt alla räkningarna och vi har 211 kr kvar till mat. trevlig helg… FAN!

RonjaRobbery
0

Sitter med ett litet leende på läpparna - jag fick en intervju!! :D

[YlvaP]
0

Härligt Ronja.

zatanica
0

oj svea ja det var ju inte så kul, men så länge räkningarna blir betalda så brukar mat lösa sig. Har turen att ha e gubbe som tjänar bra men kompisar som inte har det svårt ibland är alltid välkomna på middag. Så har du vägarna förbi så bjuds det på mat.

Kram på dig

Zaphix
0

Sitter ännu en fredagkväll ensam hemma och fördriver tiden. Roligt liv jag har. Men det blir lätt så när man får ångest bara av tanken på att festa, så jag har återigen avböjt med ursäkten huvudvärk.
Fast jag har inte det minsta ont i huvudet, inte nån annan stans heller. Men har inte energi nog till att ha ångest och vara osäker en hel kväll och sedan se fram emot en natt med panikångest och resterande del av helgen energilös.

Bättre att sitta hemma och ha tråkigt och känna mig ensam, slipper inte ångesten ändå, men det är lättast att undvika folk.

Min och Dackes blogg

Svea-
0

# Tack så mkt zatanica! jag e ensamstående så här kommer ingen gubbe och räddar mig med matkassar fulla! men men det måste ju lixom lösa sig sa han som sket i slasken. nu är min sockerkaka snart klar.en stor kopp te ska jag fixa till sockerkakan.sen ska marsvien ut på köksgolvet och jag ska sitta mitt i tsm med hundarna och katterna,så vi ska mysa och umgås innan det e dax för sängen.

i morgon ska vi förhoppningsvis hälsa på mina mamma / döttrarnas mormor som ligger på sjukhuset.Gråter

zatanica
0

O sockerkaka och te bland en massa djur är inte helt fel. Här får man glatt dela med sig av sockerkakan om man gör någon till katterna.

Aj då sjukhusbesök hoppas att hon blir bra snart och att det inte är något superalvarligt.

Svea-
0

# 72 är du kattallergiker? jag kan ju få ut dom ur köket men deras allergen är ju överallt.har andra som vart här hemma och fått gått då dom är allergiker.

annars är du helt klart välkommen hem till oss å käka sockerkaka och dricka te.

jo min mamma är mkt allvarligt sjuk.

har inget java hemma… mitt huvud sprängs snart,.,,bra början på dagen…

zatanica
0

nej svea jag är inte kattalergiker vad jag vet. Har tre yrväder som alltid försöker sno till sig en bit av det man äter :) Sean är dom ju så söta när de tigger så det är ju svårt att låta bli att ge dem en bit.

Tack för inbjudan :)

Oj fy vad tråkigt, håller tummar tassar och tår för din mamma att hon får bli bra.

Svea-
0

# 74 mina katter har fått lite äähh.. fostran om man nu kan säga så? dom tigger men snor ej mat… dom gör annat bus,,,heheheh,,

skrik till när du ska komma över å fika ;0)

mamma mår mkt mkt dåligt… det var bra att vi hälsade på.ska se till att hälsa på mera nu bara..

i daf har jag ducshat,diskat.. nu ska jag göra rent till marsvinen… dammsuga & skura..hoppas jag…

men måste ta mig till affären oxå…uurrkk…det stjälmin energi och ork…hatar affären ju…

börjar men marsvinen nu,, kikar in här snart å pausar lite.. kram så länge

Svea-
0

marsvinen fixat… handlat fixat Glad nu tar jag en paus. dotra lagar maten i kväll. tror minsann jag kommer fixa dammsugningen+skurningen i kväll.men nu filurar jag på om jag ska bada hundarna i kväll och ta och göra rent badrummet/toan istället?och dammsuga+skura imorgon då det e ren och skär dumhet att göra det innan man badar hundarTungan ute

försöker få hem yngsta dotterna oxå då hon ska plocka lite i sitt rum i kväll innan hon blir FÖR trött för det.där känner jag dock att det kommer gå åt pipsvängenSkrikandes

men jaa..då är det väl en ny dag i morgon…behöver verkligen städa ur hennes rumRynkar på näsan om inte annat för vi ska skifta rum nu på deras sportlovsvecka.för veckan efter får jag KANSKE hjälp med att köra bort stora tunga möbler som står i vägen överallt.för att sen ska det in jobbargubbarSkrikandeshär och tapetsera.det är bra att vi fåromtapetserat MEN dom lär ju komma tidigt som FAN och jag HATAR att ha folk hemma.

Svea-
0

Hahahaha… i dag e det bara jag som gör!! hahahaha…

det fick bli dammsugning och skurning i dag.Dottern har faktiskt plockat lite i sitt rum! det e bättre än ingenting! hoppas på fortsättning i morgon med dotterns rum och allt mitt!

doggywalk nu dårå! kram!

HannaM
0

Sitter och är tacksam för att jag har en man som åker och köper mjölk till mig när jag kommer hem med gråten i halsen och har missat icas stägningstid med en minut.

[YlvaP]
0

Åh vilken snäll man du har. Skrattande

HannaM
0

Ja-a!! Har varit sugne på te hela bilresan hem.. och den varade i åtta timmar och sen hade vi ingen mjölk hemma och jag var trött och allt blev bara fel.

Blomkrukan
0

Fortsätter att sörja… Idag är det en vecka sedan Molly somnade in…

GråterGråterGråterGråter

[YlvaP]
0

Nej vad tråkigt. Var det pga sjukdom?

RonjaRobbery
0

Sitter och pratar med min rumskompis mellan hostningarna, samtidigt som jag är inne på iFokus.

Blomkrukan
0

#82 Jo, problem med hjärtat. Fick vätska i lungorna så hon hade svårt att andas… hon blev inte ens två år…Åkte in akut på söndagen, andning var värre på måndagen så åkte in akut igen. Då hade hon så ont och hennes livsgnista i ögonen var borta… GråterGråter

Jag saknar henne så och det gör så fruktansvärt ont! Om jag vetat att detta skulle hända så skulle jag aldrig ha slutat med mina älskade antideppresiva tabletter.

[YlvaP]
0

#84 Usch det låter ju hemskt. Vet hur det är att mista ett djur.

[Tobbe-Rutgersson]
0

kaffe borde man ha med sig  överallt  ,

va man blir pigg och glad

HannaM
0

Sitter och väntar på maten som är i ugnen

Blomkrukan
0

Ska till en som ska klippa Doris idag och ska även kolla på en ev arbetsplatsträningsställe.

HannaM
0

Äter frukost.. ska städa sen. Jippie, eller hur det nu var.

[Tobbe-Rutgersson]
0

ska läsa snart hade jag tänkt, men först kaffe och  smörgås ,   och kaffe när man läser

.

Emaljoh4
0

Jag sitter och planerar lite skoluppgifter.

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

[YlvaP]
0

Har ätit en jättegod lunch just med mannen. Födelsedagslunch. Oxfilé med steakhouse frites.

Svea-
0

har städ&tvätt paus.. och jätteångest.. möte hemma i morgon.. käkarna får jobba i dag känner jag redan nu.. ajajaj,,,,

[YlvaP]
0

Håller tummarna att det går bra imorgon.

Blomkrukan
0

Väntar på en snart inte så fryst pizzabit.

HannaM
0

Slafsat i mig en mango, det måste vara något av det godaste som finns.. mmm.

Svea-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#Tack Ylva..kl 16.00 kommer dom..Tyst

# Blomkrukan… tycker du om fryst pizza? Jag kan äta sånt för att jag måste ha sånt i magen.Men gott… nnää det tycker inte jag.

# HannaM jag har svårt för mango…finns galet många mango recept nu tycker jag.. dyker kanske upp på din fina blogg oxå snart.

annars då vad händer i dag?

min ångest inför i dag fick mig att i princip ej kunna sova alls.så jag tröttande ut mig genom att bada hundarna.ääähh..AJ MIN RYGG!!

HannaM
0

#97 Hmm kanske=) Fast jag föredrar nog att äta mangon som den är rakt upp och ner utan krusiduller. Annars är choklad och mango alltid ett säkert tips.

Idag händer Träning! Handla lite och sen äta hos mina föräldrar och titta på film. Förhoppningsvis hinna se lite av solen också.

HannaM
0

#97 Hmm kanske=) Fast jag föredrar nog att äta mangon som den är rakt upp och ner utan krusiduller. Annars är choklad och mango alltid ett säkert tips.

Idag händer Träning! Handla lite och sen äta hos mina föräldrar och titta på film. Förhoppningsvis hinna se lite av solen också.

Blomkrukan
0

#97 Fryst pizza är definitivt godare än min egna mat. Gett upp matlagning, äter en bit fryst pizza om dagen så kan mamma inte klaga över att jag inte äter något iaf.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.