Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettadhd-add
Läst 7025 ggr
Knaprig
2011-01-17 19:26
0

ofokuserad... tips?

mjo jag e alltså mer ofokuserad än vanligt nu vet inte varför tror jag, om jag vet det har jag glömt det :p

jag är ju så ganska ofta ändå, till viss gräns, men nu som exempel alldeles nyss så har jag lagat mat, fast varit hungrig länge, började typ nästan laga maten men blev nåt annat, sen tog jag fram grejer iaf men sen blev det nåt annat, sen började jag med maten sen glömde jag bort den (fastän jag satt i samma rum) och sen gick jag och spolade vatten av nån anledning och lämnade den på, vet inte om jag hade nån plan där men kom bara på att jag tittade på den plötsligt och undrade varför den va på.

sen märkte jag att kylskåpet var öppet, sen kom jag på att jag lagade mat igen och va tvungen hänga me lite för de hände grejer där :p

sen satte jag mig här sen glömde jag va jag skulle skriva sen skrev jag tillslut det här.

blääääh

Knaprig
2011-01-17 19:28
0

kan tillägga att jag har försökt handla i flera dar också men glömmer hela tiden bort att både gå dit plus va det va jag skulle ha.. vet att de va nåt speciellt typ men glöms hela tiden. har tänkt skriva ner det på en lapp när jag kommer ihåg det meeeeeeeeeeeeeen då glömmer jag skriva ner det ;)

nästan komiskt

LenaR
2011-01-17 21:49
0

Tänk att det är så svårt att ens handla mat ibland? För att inte tala om att laga mat… När jag kommer på att det är matdags är jag oftast så hungrig så jag tar något ur kylskåpet och sätter i mig.

Nåja, har du sett adhd-programmet man kan följa på nätet? Focus tror jag det heter?

De har en del koncentrationstips. T.ex att man gör någon intensiv fysisk aktivitet innan man behöver fokusera på något. Jumping jacks, uppåtmusik, dansa omkring som en dåre, jogga/jabba på stället…. Sen sätter man igång.

Nu senast tipsade de om att sätta klockan på ringning var tionde minut. När klockan ringer tänker man efter - "gör jag nu vad det var meningen att jag skulle göra?" Om inte får man återgå till uppgiften.

Att sätta klockan har jag inte prövat, men att hoppa omkring som en hämningslös idiot innan jag sätter mig ner med det jag ska göra underlättar faktiskt koncentrationen för mig.

Hur man kommer sig för med att handla mat har de inte lärt ut än. Obestämd Jag får återkomma när de talat om för mig hur man gör! Flört

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Knaprig
2011-01-17 22:25
0

oki:)

timmelin
2011-01-18 21:12
0

Jag är precis i en likadan situation just nu, men det beror på att det händer mycket i mitt liv nu, alltså mer än vanligt.

Sådant som är stressande.

Då blir jag liksom kokt i knoppen men det blir bättre, jag vet.

Skrattande

Knaprig
2011-03-05 21:28
0

typ larm och sånt funkar om det är några st bara sen när det blir för många så blir jag helt tokig på dom och trycker bara bort dom :p

OzzyochJag
2011-03-07 20:48
0

Att hoppa omkring som en galning är nog något jag ska testa på min dotter innan hon ska sitta och äta. Hon kan inte sitta stilla utan är alltid som en liten studsboll, men ska helt klart testa vad som händer om hon får röja av sig innan jag vill att hon ska vara stilla en stund.

timmelin
2011-03-07 21:36
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

ja larm kan reta gallfeber på en. har också en tendens att göra likadant. men då gjorde jag ett uppehåll och så har jag bara larm på absolut extra viktiga saker, pop up fungerar ganska bra

vildvild
2011-03-08 12:03
0

Haha timmelin känner igen mig i det vmed larm. Jag har en massa larm i min iphone. Det funkar riktigt bra så länge jag bara oirkar skriva i dem i almanackan i telefonen. Jag har tex varje dagf en som poppar up och det står handla och en som står ta ut disken och en som står tvätta. Det funkar bra för mig.

annars brukar jag inte ha så stora problem direkt att komma ihåg saker som är viktiga för mig.Glad

timmelin
2011-03-09 10:41
0

Skrattande nä en rolig fest eller resa missar man ju inte Tungan ute

måste passa på att fråga dig vilken app du tycker är bäst i iphonen för sådana här ändamål, kan ju härma dig och ta efter Glad

vildvild
2011-03-09 11:40
0

Oh ja jag har faktiskt ingen rolig app till detta utan bara den därr almanackan. Men bra ide jag skal banne mig leta efter app om ingen annant redan vet?? Glad precis vissa saker e man väldigt bra poå att komma ihåg…Flört

Banarne
2011-03-09 15:08
0

Trodde jag var ensam om att ha påminnelser i telefonen till allt möjligt Tungan ute. Funkar finfint för mig, men retar gallfeber på dem som är omkring en ….