Tid för utredning bokad!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Yes! Nu damp det (äntligen) ner kallelse till första urednings-tiden!
21 april.. Hmm inte nästgårds precis, men det ser jag iaf verkligen fram emot! 
Jag lovar att jag kommer bli supernervös inför detta när det drar ihop sig.. hjälp!!
Får man sladdar i hjärnan och springa på löpband, knipa med ögonen och laga fantastiska gourmeträtter när man gör AS-utredning eller hur går det till?!?! 
Jag är verkligen okej med vad som helst, bara jag har liten chans att ställa in mig på vad det är jag ska möta, så jag är tacksam för alla skräckhistorier! (en och annan lugnande kanske också är skön att läsa.) Fyll gärna på! 
Jag vet inte hur gammal du är, och de har ju olika tester för barn/ungdomar och vuxna.
Jag är 17 år och fick göra ett test för barn och ungdomar. Det hela gick ut på att göra barnsliga tester, såsom att berätta en saga när du bara får se bilder, eller hitta på en saga av olika figurer.
Jag fick svara på många frågor som liknar internettesten väldigt mycket.
Det inga sladdar i hjärnan eller dylikt, även om det kanske hade varit mer uthärdligt än att bli behandlad som en 5-åring.
Stormar spännande resa har nu framför dig. Jag gjorde som vuxewn denna utredning. Fick också göra det där med sagorna som LinaIsabell beskriver. Inga sladdar här heller.
Vad tror du Stormar att du har ev för diagnos?
Stormar spännande resa har nu framför dig. Jag gjorde som vuxewn denna utredning. Fick också göra det där med sagorna som LinaIsabell beskriver. Inga sladdar här heller.
Vad tror du Stormar att du har ev för diagnos?

#1 + #2 Hehe. Det låter ju fantastiskt motiverande.. 
Men okej. Det verkar ju iaf som nåt man kan stå ut med.. Jag är 27.
Härligt stormar då blir det säkert samma tester eller liknande :)
Jag fick bygga med klossar och göra en massa tester på dator också antar att alla får göra det. Min frågeställning var om jag hade ADHD det visade att jag hade stark adhd/aspergers och då kändes det skönt att gjort alla dessa tester och svarat på alla fråpgor. Första utredningsdagen höll jag på i fem timmar i streck. Självklart tog jag raster då och då men inga längre jag ville bara bli klar med allt.
Jag trivdes hela tiden under utredningen tycket det var roliga övningar.
Jag var där vid 4-5 olika tillfällen..

#5 Okej, sjysst! Vad skönt att du fick svar på det då! Har du funderat länge och velat ta reda på "hur det ligger till"?
Jag har gjort lite tester tidigare, typ såna som du beskriver, men då var det mest som avskanning..
Jo, min frågeställning gäller Aspergers, ev. ytterligare/annan diagnos.. Ska bli väldigt spännande att veta vad dom tycker!
Vad kul o köra på i fem timmar! Jag tycker det är superkul o gräva ner mig i såna tester och pröva mig intellektuellt.. Hoppas jag också får göra så länge per gång! 
Tack för svar! 
Jag har inte funderat på det, min storebror har väldigt grav Aspergers, jag har alltid tyckt att jag var precis tväretmot min bror. Jag aktiv,social, många vänner, mm . Det var en läkare som undrade om jag inte skulle göra utredning för ca ett halv år sen när jag var på rutinundersäkning. Remiss skickades sen fick jag vänta i tre månader . Sen utredning till diagnoser på papper tog ca 1,5 månad till.
Ja du kommer säkert att stormtrivas där. Sen e det kul att efterårt när allt e klart att läsa allt utredningsmaterial som man gjort och en bedömning. ganska många papper. 

#7 Jaha! Men sjysst av läkaren att vara så konkret och komma på en sån grej!
Mm. Jo aom du säger; Utredning och bedömning ser jag fram emot.. Gud vad spännande läsning!