Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettutredningar-hur-var-när-varför
Läst 1350 ggr
zatanica
0

nu rullar det på :)

Var hos min tokdoktor för andra gången idag, hon ställde lite frågor och tittade på pappret med frågor min mamma fått svara på om hur jag var när jag var liten upp till 7 år

Hon hade även tittat på de frågor jag svarat på sist, hon sa att allt nu tydde på att jag har ADHD och hon ville dra igång en utredning så snabbt som möjligt. Hon sa även att mycket tydde på AS och undrade om jag ville ha en utredning på det med. Sa att det är väll lika bra.

Så nu blir det ADHD utredning och senare en för AS, har ju AS i släkten så är ju inte omöjligt. Men självklart ska jag ju åka bort i morgon och kommer inte hem förens den 27 så den 28 har jag tid för första testerna och sedan tid igen den 1 april tester och den 4 apri med föräldrarnal så nu händer det äntligen saker.

Ni får gärna berätta hur testerna går till och vad det är för sorter. Hon avslöjade att det var något om att tolka ordspråk.

Min mamma skjutsade mig fram och tillbaka idag och var super glad och sa typ- Yey jag hade rätt och ingen ville lyssna på mig när du gick i skolan, sa bara att det var pupertets besvär.

[YlvaP]
0

Härligt. Tummen upp.

zatanica
0

Tack Ylva, vilken fin bild du har för övrigt :)

Så skönt att det är igång nu och att man kan få det överstökat.

Kommer längta och fasa för den 28 på samma gång

[YlvaP]
0

Tack själv.

pudas1
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Perfect. Kan förstå att det kommer bli jobbigt men samtidigt skönt att det har kommit igång.Håller tummarnaGlad

zatanica
0

Tack tack pudas ibland får man ju för sig att man har inbillat sig allt och att man kanske är helt normal trotts allt men bara lat och knäpp.

Men men snart får jag veta. Har ju som sagt tänkt söka hjälp sedan jag var runt 16 år så bättre sent än aldrig eller hur? :)

pudas1
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kan bara instämma.Synd bara att det skulle ta sån tid innan jag fatta nått,men hoppas på det bästa.

[Joje80]
0

Grattis..Min utredning ska starta inom 2 mån fick jag veta i tisdags. Alltid nåt