adhd + "kär" lätt??
nu har jag iofs inte fått diagnosen ännu men blir väl så antagligen men.. tänkte bara, är det nån annan som kan bli typ kär lätt? Har det med hyper biten att göra?
Ungefär som att när man vill göra nåt speciellt man tycker är kul så kan man ju bli jätte inne i det och liksom bara vilja göra det ett tag, så när man gillar nån blir det lätt att man typ gillar den super mkt om det är nån ny man träffat?
eller är de bara jag??
och va gör man åt det??? jag vet inte om jag vågar göra nåt liksom när jag vet att jag kanske bara "hyper gillar" någon och att det går över snart.. känns ju inte så kul om man typ verkar super kär i nån sen en vecka senare typ less.. oschysst typ :S
nån som känner igen lite iaf i det?? :S
Gulligt formulerat : ) Om du inte får några svar som hjälper här så kanske du kan fråga personen som hjälpt dig med din diagnos? Låter superjobbigt det du beskriver… Någon borde ju veta lite iaf…
Hej!
Jag känner igen mig i din beskrivning som fan, och jag tror att det kan kopplas till diagnosen. Fast jag kanske inte skulle säga "kär", men hypergillar under perioder känns väldigt passande :)
jag blir glad av nån anledning av era svar :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Snackar vi om att GILLA någon (i t.ex vänskapsrelationer) eller att verkligen vara riktigt kär?
Jag har ADHD, och visst kan jag gilla någon jääättemycket, t.ex mina vänner. Men jag blir nog aldrig kär! Har inte varit riktigt kär än iaf
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
hmm nä men alltså jag tänker väl typ att om vi säger att man hälsar på en kompis som har en annan kompis där som man aldrig träffat förut tex.. Att man då, inte alltid så klart, men ofta om det är nån som man funkar bra med lite så att man blir lite sådär småkär typ.. eller hypergillar :p fastän man egentligen inte känner den så mycket.. Hmm..

Hej.. Jag känner igen det som du skriver men faktiskt tror jag att de flesta som har ADHD ofta har en bipolär åkomma också..
Eftersom med ADHD följer impusliviteten och toppas då av bipoläritet att det antingen är jätte mycket eller jätte lite..
Så något generellt svar finns nog inte men vi är duktiga på en massa flyktiga relationer och hyperaktiviteten är en bidragande del..
skulle vilja vidare utveckla det men tålamodet är inte på topp så jag återkommer, när sinnesron återkommit..
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus