Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettannat-npf-relaterat
Läst 1554 ggr
zatanica
0

mupp jag

Idag känner jag mig som en mupp. Pluggar ju distans på högskola så den här helgen är det kursträff i umeå och helgen efter med. Som tur är har sambon en syster jag kan bo hos som har en man med adhd/as som kurriosa.

Så blir kvar där i tio dagar. Så idag städade jag och gjorde fint till mina kaniner så gubben min inte behöver göra det på direkten. Bara det att jag har vetat att jag har dåligt med halm. Men har tänkt, klart det räcker och skjutit på att åka till en bonde för att hämta mera.

Men nu sitter jag här min mupp för inte räkte halmen inte. Inte har jag packat klart heller eller gjort det jag tänkt, fast vid datorn som borde packas ner i resväskan.

Så nu får jag svänga förbi någon bonde på vägen in till stan och skaffa lite halm, eller köpa på djuraffären vilket jag aldrig gjort. Men så går det när man skjuter på saker som man vet att man borde ha gjort för längesedan. Att man aldrig lär sig :(

pudas1
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ingen mupp.Såna dagar/veckor finns det gott om här med.det gäller det mesta av saker som ska göras,särskilt räkningar som ska betalas i början eller mitten av månaden.Skrattande

Zaphix
0

Känner igen det där..

Just med halm blev det ofta så för mig i höstas då jag använde halm till hästen. Blev tvungen att hämta halmen med hästen och drog alltid ut på det så länge det bara gick, varför förstår jag inte egentligen. Kör ändå honom flera dagar i veckan och blev bara tvungen att köra en sväng på 200 meter extra, men blev ändå så jag tänkte att han klarar sig nån dag till..

Tillslut blev jag ju tvungen i att ta tag i det. Problemet var väl att jag blev tvungen att hämta en gång i veckan, och det blev sådär nästan varje vecka..

Nu har dock halmen blivit möglig, så hästen får äta hö och bli fet istället. Men jag är inte jätteledsen, slipper ju halmkörandet.. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

totaltnaken
0

mupp nummer 1 här då… orkar inte ens ta allt knas jag gör

Det är ingen ordning på allting...delar man nån form av släktskap med pippi och papphammar så gör man...