en diagnos=flera diagnoser?
Nåväl..suck…i dag e jag låg & trött …
Fick för ett par år sen min ADHD diagnos.Efter en liten tid även ett sk tillägg i diagnosen,jag har även autismspektrum eller nått annat fint ord.Kommer ej i håg nu.Jag uppfyller ej helt och fullt kriterierna för autism,men ändå så gör jag det?Sen var det dyslexin och dyskalkelin.Sen är det maladaptiv symtom.
och nu senast blev det Raynauds syndrom. nnnnnäää men va fan…jag har föri helvete inte bett om denna hobby.Bli diagnos-samlare! förbannade jävla skit… sen ska du veta säger läkaren att det är många väldigt många gånger så att det ligger andra sjukdomar bakom denna..så vi kanske ska kolla om det oxå om ett tag?
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!
är det så här för er oxå? jag blir fan deppig av alla diagnoser hit ådit..
Det är ingen ordning på allting...delar man nån form av släktskap med pippi och papphammar så gör man...
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ursäka att jag HAHAHAHAHA men det var roligt skrivet.. Jag har en så länge bara adhd/aspergers och bipolär 2. Men gör jag en utredning till så kanse det kommer fram en massa till.
Men jag tycker inte du skal bli deppig. Bättre fram med det så kanse du kan kolla upp detta på tex biblioteket eller internet om du tycker att dem olika diagnoserna stämmer in på dig.. kämpa!
#1 men va fan!! ibland skrattar jag högt åt skiten,men då och då blir jag deppig.Och visst ser jag till att lära mig om mina diagnoser.Jag blir hyperfokuserad och lär mig massor och massor.
Men det känns ju helt klart som om man får en diagnos så kommer en till och en till…å en till…..å en till…
Det är ingen ordning på allting...delar man nån form av släktskap med pippi och papphammar så gör man...
Japp jag med hyperläser… Ja det e klart tar det aldrig stop blir det e långt j-vla utlåtande från psykiatriern.
hehehe .. Inte deppa aa lätt för mig att säga men det e iallafall vad jag tycker. jag har också det du skrev svår/grav ADHD. måste fråga finns det olika grader eller??
# 3
att deppa är en sak som hör till för min del en form av process.
om det finns olika grader i ordets rätta bemärkelse kan jag inte till 100% säga.Jag har själv tolkat det så att ADHD är ADHD och inget annat.Men att beroende på hur vi bla växt upp,vilka förutsättningar m.m. så kan adhd:en bli svårare och så mycket mer påtaglig för vissa människor medans samma diagnos för en annan människa inte alls påverkar denne i samma grad.Förmodligen inte ens nämnvärt i deras liv just pga att dom har andra förutstättningar.
mkt bla bla bla…på mig i dag…
okej hoppas att din process blir kortvarig.. 
aha det kan ju vara en bra tolkning ju!
hahahaha jag känner igen mig i bla bla bla.. men jag tog åt mig det du skrivit tack..
jag kör just nu 54 mg Concerta har du också medisin?

#0 Så som du skriver, har nog alla med diagnoser råkat utför?
Mitt började som MBD sen blev det kallat för Damp efter det blev det ADHD och nu har dom lagt till Bipolär.
Men jag tror att det har att göra med att dom hittar mer och forskar mer inom områdena därför kommer det hela tiden att utvecklas och läggas till varianter..
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus