Är mina kolleger ADHD:are?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej mina ADHD:ska vänner! Jag undrar om ni kan hjälpa mig att få klarhet i en sak? Det gäller några kollegor på jobbet. Dessa kan föra ganska intensiva samtal rättså ofta, och om jag då försöker falla in med en intressant kommentar, så lyssnar de inte alls, utan fortsätter bara, liksom inne i sina egna världar. De är inte på minsta sätt ute efter att medvetet ignorera mig, eftersom vi är jättebra kompisar för övrigt, men det går helt enkelt inte in, när man säger något, som för övrigt kan vara mycket relevant och intressant för samtalet.
Min undran är nu, om ni bedömer nyss anförda som ett ADHD-beteende?
Jag skulle väl istället för att hobbydiagnostisera tänka att de kanske helt enkelt inte tycker att din kommentar är intressant just då. De kanske är lite självupptagna och är mer intresserade av att få framföra sina egna tankar än att lyssna på de andra i samtalet.
Instämmer med Zaphix. Jag har såna vänner som du beskriber varulv dem bara pratar om motorcyklar och jag försöker bryta in för att berätta ngt men dem slår döv örat till. Men dem i mitt fall ser jag inga diagnoser på.
Jag personligen har svårt att fortsätta prata om ngn kommer och säger något jag e oerhört lättstörd. 
Oki doki, tack Zaphix och vildvild. Kan vara som ni säger, men här handlar det inte bara om att de är inne i sina egna intressen, utan snacket kan handla om precis vad som helst nästan. Ändå samma självupptagna beteende, vilket jag upplever som exceptionellt på något vis; möter det inte annars, hos "normalbefolkningen".
Men som du beskriver dig själv, vildvild, sån är också jag. Kan helt förlora koncepten utifall jag blir avbruten.

aa vi e ganska lika Varulv
jag förlorar nog alltid konceptet efter att blivit störd av ngn eller något som låter eller syns. Dem dina arbetskamrater kanske är kära?? 
hehe… nja-e nej… tja? Det var ju en intressant teori! Ska fundera på den vidare…