Väntar på min dom
Ja som sagt nu väntar jag bara på min dom. Var på sista utrednings mötet eller vad det heter där man får göra massa tester idag.
Men min psyktant sa att det är mycket som tyder på ADHD och började prata medeciner och arbetsteraputer och grejer. Så låter ju positivt.
Gick nästan på små moln hemåt sedan. Tänk att livet kanske kan reda ut sig någon gång trots allt. Tänk om jag äntligen kan få lite ordning och reda i livet och kanske rent av få ett jobb och en fast inkomst.
Ska även få en remiss skickad för utredning av AS både läkaren och psyk tanten tyckte att mycket lutade åt det hållet med.
Någon här som kanske kan berätta hur en AS utredning går till, hur de skilljer sig från ADHD och villka likheter de utredningarna har. Läkaren tyckte att det var konstigt att de inte gör det utom det skulle till rehab avdelningen eller vad det hette.
Min psyk tant sa även att jag hade en otrolig allmänbildning och var smart och klippsk :) Tack sa jag och blev ännu lite gladare. Specielt efter tester där man mest garvat för man kände sig så kass. Slarv fel, missförstånd så hon fick hämta nya papper mm.
Var något man skulle märka typ röda fyrkanter och gula trekanter, tog en i taget men skulle ju tydligen göra båda samtidigt, löste det på mitt sätt så hon fick hämta nya papper och jag göra om på rätt vis 
Och vem i all världen hade hon trott skulle klara av att se ordet grön stavad i blått i en ruta och då skulle man säga grön, och var det ingen ruta runt och ordetgrön var stavad i blått skulle man säga blå. Eller hur det nu var, ni kanske fattar.
Nä lagom snurrig i huvudet nu 
Vad härligt att du e färdig. Jag har inte ens börjat. Men jag hade arbetsterapeuten här igår och jag får en Handiphone iallafall. Ska till Kuratorn idag och fråga om hon vet nåt om utredningen + att jag vill hellre göra det på få dagar än att dra ut det. Då jag jobbar skift och få dagarna att passa e typ omöjligt och kommer en evig tid pga det.
Fick du nåt datum då de skulle vara färdiga med utlåtningen??
Håller tummarna för dig
Nä hon skulle ringa när hon var klar, lät som hon skulle klara av det fort. Men jag förväntar mig inget så att man kanske kan bli glatt överaskad.
Verkar lite som vi båda har startat i udda ändar med utredningarna :)
Du börjar med arbetsteraputer och grejor, själv började utredningen typ på en gång sedan i mitten träffade jag läkaren som skulle ge sitt utlåtande om han tyckte en utredning var på sin platts :)
Men så länge man får det man vill så :)
Lycka till nu
Haha. Det e sant. Vi börjar i olika ändar haha. Kuratorn sa till mig att för deras del spelar diagnos ingen roll för det hindrar inte att jag får hjälp ändå utan det e för mitt egna sinnets skull. Och att man kan köra upp diagnosen i ansiktet på nån..Har en i tanken =P Jag får vänta i kön så det e skönt att de tar tag i den andre biten samtidigt så man slipper den sen och att det händer nåt.
Jag håller tummarna för domen din =)
ha en bra dag vännen