Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettutanför-ämnet
Läst 2162 ggr
[per50]
2011-04-16 16:11
0

Påsk

Som kanske alla vet så är det påsk nästa helg, så jag är nyfiken vad ni tänker göra under påsk helgen. Jag själv ska äta gott, dricka gott om tid finns så kanske man städar på tomten.

Bild från wikimedia

[YlvaP]
2011-04-16 17:44
0

Vi kommer att åka till barnens farmor och farfar. Fira ettan och gammelfarmor på fredagen. På lördagen skall vi ut och promenera.

Zaphix
2011-04-16 18:12
0

Påsk.. Firar inte påsken direkt.. Brukar gå i kyrkan på långfredagen, jag är lite självdestruktiv tror jag, går bara i kyrkan på den dystraste dagen på kyrkoåret. Hmm..

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[YlvaP]
2011-04-16 18:22
0

Nä vi är inga firare av påsk heller.

Denna kommentar har tagits bort.
[Varulv]
2011-04-16 20:43
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Om det ringer på dörren, och där står några små påskkärringar och håller fram en kaffepanna utan kaffe uti, så tänker jag lägga däruti några kopparslantar eller dyligt.

Skrattande

Zaphix
2011-04-16 21:36
0

#5: Vad snällt, men man kan tycka att det är lite otrevligt att ge ungarna slantar utan värde, men har man ingen annan stans att göra av med sina gamla 50-öringar kan man ju alltid ge bort dom..

Bättre att skippa kopparslantarna och ge dom slantar i silver eller guld. ;)

Åh, jag älskar verkligen att ta folk bokstavligt, när det inte ens är menat så från början, det roar mig.. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

snuz
2011-04-16 22:38
0

Påsk "firas" med att köpa hem godis ifall någon/några små söta påskkärringar/gubbor/harar/eller tuppar tänkte kika förbi. 

Ätas ska det oxå, hemma hos svägerskan med familj

Och sen har jag och min sambo som tradition att köpa nått litet trevligt till varandra i påskpresent/ägg.

Personligen tycker jag påskkärringarna är det viktigaste kring påsk, får man inte se någon sådan så känns d inte som om det är påsk :D

Allamej
2011-04-17 02:08
0

Jag ska äta godis och kolla på skräckfilmer.  Ingen högtid för mig.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

[per50]
2011-04-17 08:19
0

Jo påsken har sin skarm,med påskkärringar och allt som tillhör påsken.

#8 Att äta godis låter trevlig,men där emot inte skräckfilm.

coffee-girl
2011-04-17 18:16
0

Jag har redan "påsklov", dvs semester, och är i min stuga. Fira kommer jag nog inte att göra på nåt speciellt sätt eftersom jag (såvitt jag vet nu) ska vara själv. När jag var liten firade vi påsk med godis, pynt och frossande i ägg. Nu när jag är vuxen är jul den enda stora helg som känns viktig att fortsätta fira.

Fast jag äter nog några extra ägg, en burk matjesill stod kvar i skafferiet här i stugan, troligen kvar sen midsommar, men med tid kvar till sista förbrukningsdag! Så den tar jag nog oxå, och kanske lite godis.

Se där… Jag kom just på att det kanske är att fira påsk trots allt…? Tungan ute

ekorren
2011-04-18 00:19
0

Firar inte påsk egentligen..men familjen gör det så då hänger jag på.

Ägg ägg ägg blir det…och lite annat gott…Glad

Och slappa om det går.

Svea-
2011-04-21 01:39
0

jaaa.-… suck… vad har du planerat inför påsken då? vad har du planerat inför sommaren då? osv osv…

äähää….suck…

inget … samma som alltid .. tyvärr..överlevad…

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

[Varulv]
2011-04-21 16:32
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#6 Har du sett nya rullen "Han tog henne bokstavligt"…? Rättså bra faktiskt. Visste inte alls förut att det gick att bokstavligt!

FlörtGuld i mun