Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etiketthjälpmedel-stödinsatser
Läst 7288 ggr
[Joje80]
0

Handi/handiphone

Hejsan. Jag hade min arbetsterapeut här hemma i onsdags och hon sa att jag skulle ha stor hjälp av en sån manick. Har inte ens gått utredning ännu. Utredning för ADHD startar inom 2 mån sa dom så vi får se.  Men jag tackar absolut inte nej till ett hjälpmedel som hjälper mig.

Funderar på hur det funkar med en handiphone? Kan man ha sitt egna simkort i den om man har abonnemang?? Vill ju inte byta ut det då jag har bra förmåner och mitt nummer som jag haft sen -02

Ni som har en sån manick vad tycker ni om den?

Kramizar

snuz
0

Hade min i ett par månader, mina åsikter är väldigt splittrade, dels så var den verkligen super då jag för första gången i mitt liv fick en överblick varjedag/vecka/månad. Men samtidigt kändes den som ett extra moment, och den är inte speciellt smidig eller diskret, så det slutade med att jag skaffade mig en sk smartphone, android som har de funktioner som handi hade, och det passar mig bättre. men jag vet många som är väldigt nöjda med den. 

Prova och känn efter vad som känns bra för dig.

snuz
0

Hade min i ett par månader, mina åsikter är väldigt splittrade, dels så var den verkligen super då jag för första gången i mitt liv fick en överblick varjedag/vecka/månad. Men samtidigt kändes den som ett extra moment, och den är inte speciellt smidig eller diskret, så det slutade med att jag skaffade mig en sk smartphone, android som har de funktioner som handi hade, och det passar mig bättre. men jag vet många som är väldigt nöjda med den. 

Prova och känn efter vad som känns bra för dig.

vildvild
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

instämmer med #2 och #3

[Joje80]
0

Min man har en samsung galaxy och den e för avancerad för mig. Blir galen av allt plotter i den. Kan inte ens svara i den då man skulle "svepa" Själv har jag en mobil utan extra plotter. Knappar och tuch har jag men inget annat avancerat..Men alarm och sånt som påminnelser e lite begränsat i den.

Blev snopen av att det va hon som förslog det och jag hade inte ens frågat om hjälpmedel. Har alltid fått för mig att man får kämpa för dom.

Vi får se hur det blir.

Ha en trevlig fredag på er =)

Allamej
0

Jag har en handi nu och den är bra för mig. jag behöver den verkligen och den har varit väldigt behjälplig  för mig.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

[Joje80]
0

Oki. Jag hoppas att jag får en för jag tror verkligen att den skulle hjälpa mig..

[Sandi92]
0

Är det någon mening att få en Handi om man redan har en smartphone? Inte för att jag tror jag skulle få någon, men undrar ändå.

[Joje80]
0

Har faktiskt ingen aning men din telefon kan ju rätt mycket. Jag vet att jag kommer få en handiphone. Frågan e bara när..

[Sandi92]
0

Kollade nyss på http://www.youtube.com/watch?v=iVmQzw2kDwQ och kan fastslå att jag inte behöver nån handi. Den verkar extremt övertydlig, vilket jag inte behöver. Det räcker bra med min adroidtelefon.

[Fiction]
0

Jag har en handifon och, ja, man kan använda sitt vanliga SIM-kort i den.

Jag är dock inte helt nöjd med min och funderar allvarligt på att återlämna den. Det sägs ju att den skall vara så logisk, men i mitt tycke är den så pass förenklad att den snarare blir komplicerad. Dessutom stör jag mig på åtskilliga saker med den; t ex att man inte kan välja sitt eget färgtema (det finns bara två olika inlagda), inte kan komplettera med fler saker etc. Jag tror ärligt talat att jag skulle finna en iPhone, android eller dylikt mkt mer användarvänlig än denna…

Det är säkert individuellt vad man föredrar, men jag ogillar som regel när det blir så pass förenklat att man inte kan anpassa det efter sig själv. Jag är ganska bra på tekniska prylar, så det är liksom ingen issue för mig. Kan dock tänka mig att den uppskattas mer av den som vill ha det så enkelt som möjligt. Själv vill jag snarare ha det så personligt som möjligt och eftersträvar att man kan anpassa den efter eget tycke och smak in i det längsta.

[Maine]
0

Okej, nu måste jag ju fråga vad detta är för en pryl, och är det något som ex.vis ADHD:are kan få som hjälpmedel? *ser ut som ett frågetecken*

coffee-girl
0

#11 Här kan du läsa lite om vad Handi/Handifon är: Glad

http://www.handitek.se/detta_ar_handi/&catName=handi

#10 Du verkar ha samma uppfattning som jag när det gäller den personliga nyttan av en Handi, som jag kan få som hjälpmedel. Jag har redan köpt en Android, men hade jag inte haft råd med en sån hade säkert Handi varit bra, eftersom en kalender med påminnelselarm och timer underlättar så att jag inte glömmer viktiga saker. T.ex. tandläkartid eller när parkeringstiden är slut. Eller när mat i ugnen är färdig. Men jag tycker som du, att Handi verkar kunna mindre än telefonen, förutom att design och teman är för simpla för att tilltala mig.

[Maine]
0

#12  Tack! Cool