Varför e det så svårt??
Hej. Jag har nu inte varit och tränat på aslänge. Jag vet att jag mår bra av det och att jg blir piggare osv. Men varför komme rjag inte iväg till gymet?? Varför kommer det alltid nåt i vägen. Tvätt,jobb,städ,barn osv sen e jag ju helt slut. Vet att jag får mer energi av att träna och mår bättre av min egna spegelbild..MEN VARFÖR BLIR DET INTE AV????
Har ni andra svårt att sätta er Träning framför alla vardagsmåsten?? Jag vill träna, jag tycker om att träna och syssla med kost och sånt men det händer inget iallafall. Ger upp för snabbt…Känner att jag skulle göra allt för att ha en Fitnesskropp och leva hälsosamt och sunt..Vara en bra förebild för mina barn..Men här sitter jag på soffan och e utan energi. Min arbetsterapeut och kurator säger att jag behöver den tiden för mig själv och att jag behöver träna för mitt funktionshinder. Men enda jag kan fokusera på nu e att de sa att min utredning skulle börja inom 2 mån. det va 6v sen och inte ett smack har jag hört. De har alltså 2v på sig och sen blir jag sur istället..Om man misstänker att någon har ADHD e det då smart att säga ett sånt löfte. Att max inom 2mån kommer den starta.. NÄÄÄÄÄ
Har stöttning hemifrån av maken med träningstider och sånt. Har gymkort som bränner i plånboken. Vet att när jag komemr till gymet trivs jag..Men kommer ju inte ut ur huset. Nu har jag fört över bra musik till mp3 och tänkte packa väskan i morgon på fm så det e bara att dra på em till gymet. Allt för att undvik ursäkter och att det tar tid..Varför gör man så här mot sig själv???
Är det bara jag som inte förstår hur ag fungerar och tänker ibland?? Vill men gör inte..
Ha en en trevlig förtsatt Söndag( upptäckte jag nu) Nattuggla som jag e..Med sömnsvårigheter så sitter man här. ja ja
Kramizar
jadu vad säger man är precis likadan, vill träna gilla roatt träna mår bra av det. Vill oxå ha den där fina kroppen som man drömt om i flera år som man vet att man kan få ganska så lätt.
Tränar på bra ett tag, ser lite resultat men vill ju ha mer fortare, så blir man sjuk eller något. Sedan kommer man typ aldrig igång igen, man har dumma ursäkter eller sitte bara vid datorn eller liknande, skulle behöva ha spark i baken. för tid har man ju. NÄ man är bra dum ibland.
Kanske det som är lite problem med ADHD i vuxen ålder man har inte längre någon som säger åt en vad man ska göra och när, man fastnar därmed mellan olika aktiviteter och blir ett stirrande mongo.
Skönt att det finns folk som vet vad man pratar om. Andra söger att det e väl bara att göra. Nu har jag o familjen varit och handlat och fixat o donat. 2 av barnen e hos kompisar och 3:e sitter nu o väntar på att bli skjutsad till sin kompis. Hinner inte in o träna innan alla ska hämtas igen. sen ska vi äta, de ska duscha och i säng. Sen e jag ju helt slut..
Och klockan tickar. Ingen Träning idag men kanske nästa vecka..jag hoppas att intyget från min kurator till Barnomsorgen blir godkänt. I så fall får jag ha barnen på dagis/fritids fast jag e hemma och ledig för att kunna ta hand om mig själv. Vila/träna osv..Så fort jag inte jobbar haf jag ju barnen. de stora e i skolan men lilleman hänger runt benen på mig ständigt. Så träna hemma funkar inte heller. Får ju se till att de inte skadar sig eller varandra under tiden..
Jag vill ha utredningen gjord så hjärna kan koppla väck den biten..Behöver liksom inte ha allt i skallen hela tiden som snurrar..
Ha en trevlig söndag. Kramizar