adhd javist
Igår var jag hos min tokdoktor för att hon skulle gå igenom testresultaten. Fick då på papper att jag har ADHD. Det stod även att efter vad de gått igenom så hade jag grav eller vad det stod ADHD som barn. Så nu vet jag vad det är för mupp med mig.
Hon skickar även remiss för AS utredning, hade fyllt i något papper som jag fått 38 på från 26 och upp visade på AS antar mer ju högre siffra. Hon påpekade det även typ andra gången vi träffades.
Så nu är jag en av er på riktigt.
Så nu ska jag träffa läkaren som ska säga sitt med och en arbetsteraput. Tokdoktorn min ville skynda på allt då hon tydligen går på semester om 2 veckor. Så min utredning tog en månad :) Men tjatandet dit tog typ 8 månader.
Tokdoktor xD
Känns det bra eller dåligt att ha fått diagnosen?
Känns faktist riktigt bra, hoppade på små moln igår på vägen hem nästan :)
Känns lite skummt att bli glad för något sådant, men o andra sidan får man ju förklarat varför man gör som man gör, reagerar som man gör och helt enkelt varför man är som man är.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Stor och lång kram, zatanica!
Jag vill krama dig länge, och under tiden berätta för dig om hur jag själv reagerade när jag fick min (AS) diagnos. Det var i första hand en befrielse. Visst! Tacka fan för det…! Men samtidigt… ett stort vemod inföll parallellt. Något oåterkalleligt var behäftat med diagnosen. Och det gav mig en sorg. Till och med en stor sorg.
Men du ska veta en sak, satanica, att vi - de flesta av oss skulle jag tro - för länge sedan har betraktat dig som en av oss. Och nu har du papper på det - den enda skillnaden mot förr…!
Välkommen in i bokstavsgänget, zatanica, vill jag säga! Detta gäng är värt att leva för bara det! Men livet är ändå så mycket mera…! Så mitt slutomdöme bliir:
STORT GRATTIS!!! 

Tack varulv :) nu har jag nog kommit till stadiet där jag undrar om det verkligen stämmer, fastän jag vetat eller vad man säger sedan jag hittade hit och började läsa på och pratade med svägerskans man.
Men det hör väll kanske till att man ska tvivla med.
SKa bli spännande att se vad läkaren och arbetsterapute har att säga sedan.
Grattis =). Vad skönt att ha det avklarat. Hoppas du får igång den andra utredning snart oxå. Här har det inte hänt så mycket på den fronten. Och de lovade att den skulle starta inom 2mån så de har nu 2v på sig..Därimot har jag fått starta i andra änden med arbetsterapeut och hjälpmedel..Alltid nåt. Semestrar kommer i snabb takt och jag hade hopas få mitt avklarat innan dess..
Men jag e glad för din skull att du fick klarhet på allt..
Ha en härlig helg. kramizar
Tack joje, hoppas du kommer igång med din snart innan sverige stänger ner för sommaren. Det är bara att vara på dem. Det lönade sig tydligen. Men skönt att du fått komma igång i någon ände.
Helgen har bara varit bra, grillat och haft det mysigt.
Jo men det är ju faktiskt skönt att få en diagnos, som du säger, en förklaring till varför man kanske inte alltid beter sig som andra osv.
Jag fick inte min förrän jag var 47 (eller nåt sånt) och då önskade jag att jag hade fått den redan när jag gick i skolan, eftersom det var såna problem där, men men…
Lycka till med resten av utredningen 
Hejsan. En fundering från mig =)
På måndag ska jag på min andra träff på utredningen, Har fyllt i en massa papper coh sk göra data testet..Gjorde tester förra gången oxå och så skulle vi väl ta intervjun denna gången oxå. är det mera saker som ska göras sen??
Har träffat han 3tim och planerat 2tim nästa..Och allt ska vara klart med resultat i Maj då han går på pappaledighet..Vill ha detta överstökat nu..
Ha en toppen helg vännen
nja låter som du kan vara klar snart, kanske att din kommer på något test mer han vill göra eller glömt när han går igenom resultaten. Håller tummarna för dig
Hej igen. Dom dära papprerna man fick med sig hem och fylla in. Lämnade man bara över dom eller man sitter och går igenom dom?
Undrar han hade tänkt hinna att jag gör fler tester på måndag och sen överlägga eller vad man gör innan Maj e slut och ska hinna med ett besked oxå?? Är rädd att han hastar igenom det och så blir det fel..
Fruktansvärt nervös nu kan jag säga. Han har inte pratat med min mamma ännu men han sa förra gången att de vill helst men inget tvunget. Jag menar jag har pratat med henne och det gav inte ett smack. Onödig tid i så fall kan jag tycka. Eller om han ringer henne istället då hon har vsårt att komma ifrån jobbet…
Tankarna bara snurrar runt runt runt nu..
Hoppas du får en härlig lördag. Själv städar jag garderoberna ( 5st) och så har barnen kompisar här så det e sammanlagt 5 ungar här. 3 är mina och maken jobbar till 21 ikväll..Pust…
Nä jag lämnade bara in papprerna, gick inte igenom dem eller något, enda jag fick se igen var det för autismspektrum där jag fått hög poäng, hon undrade om det var ok att hon skicade det med remissen för AS utredning.
Ja snacka med mamman tycker jag de kan skippa, kändes inte som mitt samtal där mamma var med var så givande, jag var ju så snäll när jag var liten, inte någa problem i skolan inte mobad… Eller ja jsut ja kanske hade lite myror i benen i alafall när hon tänkte efter och kanske fick lite utbrott. Nä det kunde de skippat, min mor hade i allafall noll koll känns det som.
Ja snurrande tankar är aldrig kul, på tisdag ska jag träffa arbetsteraputen eller hur det nu stavas. Noll koll på vad som händer då. Hon sa något om göra nått i ett kök. Men det är ju inte samma sak som att stå hemma och snurra runt, men men de kanske får ut något av det.
Hoppas garderoberna blev fina nu. Själv blev jag väckt tidigt idag av sambon som skulle till jobbet, någon (läs jag) hade lyckats med att inte stänga den förbannade frysen igen. Så det var bara upp in med sakerna i den andra frysen och dra ur den andra. Nu får den stå där tills jag orkar köpa en frysbox, nåde mig om jag inte lyckas stänga en sådan. Kan ju lägga till att vi på frysen (ett litet frysskåp) satt en stor gul lapp där det står stäng mig din idiot. Frys jäveln har en förmåga att när man tror man stänger så studsar dörren tillbaka och är därmed öppen. :( kan ju även säga att jag tänk köpa en frysbox i ca 1 och ett halvt år… tänka går bra men komma till skott ja..