OT frysbox
Ja som sagt sitter och letar frysbox, tänkt köpa en länge, men när jag nu tydligen inte ens är läskunnig längre och vår extra frys åter igen stod öppen så är det dags. (den har problem att sluta tätt tydligen, man kan inte bara stänga för då studsar den tillbaka, lapp till trots där det står stäng mig din idiot så lyckas jag inte)
MEn det finns ju så mycket att välja på och många verkar ha dålig kvalitet och bara gå sönder nuförtiden när man googlar.
Så till saken vad har ni för frysboxar? Hur gammla är de, hur funkar de, vart har ni köpt dem osv?
Vi har en kombinerad kyl och frys. Där kylskåpet är 60% av utan medan frysen är på 40%.

Ska du ha en frys eller en frysbox? ska den stå utomhus eller inomhus?
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
Frysbox står högst upp typ :)
den ska stå inne, antingen i köket eller i ett rum i källaren.
Jo nu sedan jag stängde av det lilla frys skåpet har vi bara frysen som är under kylen och den är så pluttig om man är en sådan som bakar ibland och plockar bär och svamp i skogen.
Så frysbox känns som en bra sak, sedan såg jag att de kan larma om man glömmer att stänga :) vissa sorter i allafall.

hihihi…frysbox står det japp…
vilket län bor du i då? frysboxar e bra grejjor,enligt min vän som kan lite mer om bla frysboxar brukar dom äldre boxarna vara mera hållbara.
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
Du kan ju installera ett larm som säger till om frysen är öppen längre än en viss tid. Brukar finnas, men det tar en stund innan det larmet går igång. Vet inte om man kan ändra tiden på det, annars kan man som sagt bara installera ett annat som tjuter högt om den är öppen längre än en minut t. ex.
Jadu Svea det är inte lätt att läsa ibland, brukar göra samma sak själv :)
Bor i södermanland på gränsen till Östergötland. Jo mamma och pappa har en frysbox från 86 eller något liknande den tuffar på och går fortfarande, aldrig gått sönder, men det är nog inte så energisnål :)
Äldre grejor vad det än är har ju en förmåga att vara bättre på de flesta vis jämfört med sådant som tillverkas idag.
#5 ska ju träffa en arbetsteraput eller vad det heter på tisdag, kan ju fråga henne om hon har något bra förslag på varnings grej för öppna frysar :)
#6: Annars kan du säkert ring och höra med nåt företag i närheten som har service på vitvaror och höra om de har tips och kan hjälpa dig.