Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettutredningar-hur-var-när-varför
Läst 835 ggr
[Joje80]
0

Då e det bara väntan kvar nu

Hejsan.

Idag gjorde jag sista testet på datorn. Helt knäppt test dessutom och gick åt skogen oxå. Impulsiv?? Näää inte farligt =P

På onsdag nästa vecka kl 13 ska jag träffa han igen för svar och genomgång. Han har inte sagt ett knyst om nåt än så länge..Jag frågade idag vad data testet visade då det skrev ut 4papper men han sa bara att det får jag veta sen. Han skulle oxå ringa mamma för frågor men det va inte avgörande på nåt vis hur hon svarade.

Så nu väntar jag bara..Hur kämpigt som helst och det har inte ens gått en dag. Känns som sista veckan som gravid..Det kommer gå baklänges och nu e jag ju mer nojjig än innan..Har ingen aning åt vilket håll det lutar åt alls..Han kan göra karriär på Poker sajterna..

zatanica
0

ojojoj jag vet precis hur du känner det nu, det kan jag ärligt säga då det inte var så värst länge sedan jag satt i samma sitts.

Men att han inte sagt något alls, vilken snubbe, min tant sa direkt att allt lutade åt ADHD. Nej fy försök att hålla dig sysselsatt eller något så går tiden lite fortare, även om det knappt hjälper till att hålla huvet lugnt.

[Joje80]
0

Tack. Ja han va väldigt hemlighetsfull därför hr jag inga större förhoppningar om diagnos..Nu vet jg att det kommer vara någon som skriver: men inte vill man väl ha diagnos?? JO!!!!!!!! Man vill ha en förklaring varför man funkar som man gör

Jag får väl säga att det gick fort. Började utredningen den 7/5 och har bara haft 3 träffar= 5 tim tester och papper att fylla i hemma. Han skulle oxå prata med min kurator och min arbetsterapeut…Undrar vad de kommer säga haha

Tur man har fullt upp med barn o jobb men tankarna snurrar för fullt hela tiden. Tycker inte om att inget veta. Önskade han hade ringt innan onsdag och gett preliminärt besked på telefon. Nu kommer jag få resultatet rätt upp i ansiktet…Inte kanske nåt jag kommer uppskatta faktiskt men känner mig lite maktlös där..Nu hoppas jag maken kommer hem snart. Choklad sugen som attan. Har "Tanten" på besök. Då får man kränga godis =P

Håll tummarna för mig..Hur har det gått för dig? Har du tagit in Diagnosen?

Jag kan tänka mig att det kan ta ett tag och smälta det..

zatanica
0

Håller så klart alla tummar för dig. När mitt drog igång gick det ju oxå fort strax under en månad för utredning och resultat.

I morgon ska jag få träffa en arbetsteraput, inegn aning vad jag förväntar mig av det eller vad jag får göra. Vad har du fått göra? Har du något att berätta så man inte känner sig helt utelämnad?

Jo när jag först sökte hjälp så kände jag klart jag har ADHD inget snack om saken. Sedan när man väntade så snurrade mycket i huvudet, tänk om man bara inbilade sig? Man kanske bara var lat och oduglig…

NÄr jag fick diagnosen svart på vitt kändes det som att susa en bit ovanför marken och att allt bara kunde bli bättre. Sedan började jag undra är det verkligen sant, hon kasnke tog fel och kommer och ringa för att säga det.

Mycket har hunit susa genom huvudet, hur ska man säga till folk att man har ADHD.

läser ju på distans på högskola så förra helgen var det kursträff, sista dagen hade vi ett test på svampar ute i skogen (läser svampkurser och naturvård) De hade satt gula snören på de träd vi skulle titta på, skriva ner vad det var för svamp och vilket räd de växte på. Tidspress 1 timme, ingen aning hade vi om hur många det var. Gissa om jag snurrade till allt, fick börja om och hade ingen aning om vad jag gjorde knapt. Skulle sedan försöka förklara varför det gått så dåligt, att jag kunde men att jag har ADHD och att tidspressen inte gjorde saken bättre. Men fick inte ur mig så mycket :(

Bara något i stil med att det var inte optimalt upplägg för en med ADHD när hon man lämnade in till undrade hur det gått.

oj nu blev det långt, men har nog både hunnit aceptera min diagnos och ifrågasätta den och allt där emellan.

[Joje80]
0

Hej. Jag har inte behövt göra nåt speciellt med arbetsterapeuten utan mer fått frågan om vad jag behöver hjälp med. Jag behöver strukturera upp hushållssysslorna. Hon ska fixa en Handiphone och Familjescheman där vi kan se vem som ska göra vad och när osv. Att jag ska ta en sak i taget. Om jag ska upp med ren tvätt till barnens rum ska jag inte stanna i rummet och börja städa( lätt hänt) Utan göra en sak i taget och sen känna mig nöjd med det. Kan säga att jag har bra dagar och dåliga dagar. Så det e verkligen utifrån ens egna behov och önskningar. Nu e vi ju 5 i vår familje med olika funktionshinder så det e hopplöst ibland. Då e det skönt med extra ögon som ser saker som kan göras på andra sätt.

Det jag tycker e skönt e att hon kommer hem till mig. Lättare att förklara hur man gör och tänker.  i framtiden ska vi börja laga olika maträtter. Sånt som innehåller mer än typ pasta och köttbullar haha. Så tex ha sammanlagd 10 maträtter som jag kan fixa enkelt som rullar..Så slipper jag stå o glo i kylskåpet och bara säga att det inte finns nåt gott..

Jag e oxå helt säkert på att jag har ADHD men det känns ändå galet jobbigt att inte veta..Nu e man liksom så nära och nu har jag gjort vad jag kan.

Tack för att du delar dina tankar

zatanica
0

Tack själv :) man behöver någon att få dela sina tankar med ibland. Så hon har varit hemma hos dig? Fasar för det även om ju det är det bästa för då får de ju se hur man faktist är och hur man gör.

Haha ja tvätt, igår konstaterade jag att nu måste det tvättas kläder, men vad tvättar jag jo alla handukar och grejor som legat i badrummet i flera veckor :) Kom på kvällen på nämen oj kläderna jag skulle tvätta :(

Käns så lätt när de säger att man ska göra en sak i taget, men det är så himmla svårt.