Har jag ADD?
Jag skulle gärna vilja höra era berättelser och vad ni tror om min? Vad det var för upplevelser som gjorde så ni misstänkte ADD?
Jag är 23 år och har kontaktat en läkare på hälsovårdcentralen för tre veckor sedan och fick en remiss till psykiatrin, som godkände mig för undersökning. Utredningen ligger just nu hos inremitterande läkare.
Anledningen till varför jag söker är då jag känner att jag inte riktigt är som alla andra. Redan i början av första klass kunde jag inte plugga in glosor utan målade istället (vilket jag är duktig på). Kunde knappt stava och höll det hemligt under flera år. Brast i gråt för mamma som lärde mig att stava under sommarlovet i fyran. Har dock förtfarande lite svårt med stavning. Gick även hos en speciallärare.
Jag pluggar just nu basår och ska plugga civilingenjör nästa år och känner mig jätte oroad för hur det ska gå.
födelsedagar, telefonnummer, höger/vänster, månader och annat som man redan ska kunna sitter jätte löst.
Det största problemet jag har är att lyssna på andra. Det är som att det bara blir helt tomt i huvudet och jag börjar istället prata med mig själv i huvudet .. typ "undra vad personen säger, kom igen koncentrera dig".
Har alltid haft det svårt med sömnen då mina hundra miljoner takar aldrig vill lämna mig. Så ibland skriver jag ner dem på papper för att på något sätt få släppa dom.
Går inte på lektioner, då jag ändå inte lyssnar på något läraren säger.Har inte gjordet det sedan höstadiet. Och eftersom jag så gärna vill plugga så sitter jag hemma och trugar i mig all fakta istället. Det tar säker mig 3-4 gr så mycket tid att förstå än andra. Då jag hela tiden gör andra saker. EX; just nu sitter jag och skriver det här och tittar på tv, när jag istället ska plugga matte. En hel matte dag för mig innebär kanske 2-3 effektiva timmar.