Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettmedia
Läst 1382 ggr
[WX5]
0

ADHD på kåken

Hittade denna artikel via Twitter.

Vad tycker ni?

[Varulv]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Bra artikel! Läste iofs inte hela, men den första delen säger något intressant: en ADHD:are, som tidigare begått grova brott, som efter en concerta-behandling blir studie-motiverad, och presterar MVG på löpande band.

Av detta vill jag dra slutsatsen - eller anlägga hypotesen - att ett antal (förmodligen stort mörkertal) av oss Bokstavsfolk kan vara feldiagnosticerade från början. Kanske är vi understimulerade, underförstådda, felbedömda som människor. Hur reagerar vi på det? Jo, säkerligen med frustration, uppgivenhet. Många kan bli apatiska, andra blir desperata. Ganska enkelt att begripa, egentligen.

Obestämd

Freke
0

Tycker det är helt underbart..

och vilket tillfälle för dom som sitter..
Själv är jag av den lyckliga skaran som inte åkt dit, något som fått mina psykologer och läkare att agera snabbare nu när jag sökte hjälpen själv, då jag är i riskzonen och har varit där en längre tid, men nu börjar jag slappna av lite och börjar inte vara så uppmärksam längre.

därför säkte jag själv efter att ha vaknat i något som skulle kunna urarta i en extrem grov misshandel och jag blev rädd för mig själv.

Så jag vurmar för fler liknande projekt för det behövs, men behöver den hjälpen för att komma på rätt köl igen, för den som inte varit i den här sitsen förstår inte att det är faktiskt lika jobbigt för oss som lever med det..

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus