Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etiketterlagar-reglerlss
Läst 1740 ggr
Svea-
0

handlingsförlamad mot min vilja...

HANDLINGSFÖRLAMAD MOT MIN EGEN VILJA,FÖR VILJAN ÄGER JAG EJ,DEN HAR DÖTT…

när ingenting funkar och jag testat alla vägar,är det då konstigt att jag blir totalt handlingsförlamad?är det någon som vet hur många instanser för instanser vi har i sverige.Hur många lagar vi har som finns på papper men som inte funkar?Myndigheter,myndigheternas myndighet,instansernas instanser,till vilken nytta?Att gång på gång göra en ny instans för den "första" instansen ej gör det denne ska..?När tar det slut?När ska något överhuvudtaget fungera?

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

LenaR
0

Jag känner för dig!

Själv har jag slutat svära över byråkrati, för jag har förstått vilken nytta den gör. Det betyder inte att jag gillar byråkrati. Jag brukar bli lika frustrerad som du beskriver.  Men tänk om det var en själv som skulle lösa alla problem, utan hjälp av administratörer och sekreterare och konsulter?

Hoppas du får hjälp med det du behöver! Så snabbt och smidigt som det bara går.

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Svea-
0

#LenaR

det e ju just det som e problemet.byråkratin här å nu fungerar ej.jag är överbevisad på den punkten.delvis genom mina egna upplevelser med min dotter,mig själv,min familj i övrigt,bla min cancersjuka mamma.vänner och bekanta.

någonstans är det fel,jävligt fel.någostans glömdes människan bort,någonstans glömdes allt vad byråkrati bort.

nu är det så att vi bor i detta landet och är invaggade i en mycket stor falsk trygghet.det blir du,jag,å andra människor hårt varse om när vi behöver den tryggheten,hjälpen som utlovas,ska finnas,är det lag på osv.

den finns inte… därav tycker jag så fruktansvärt illa om detta..i nått annat land finns detta inte..är det bättre? nej.. men å andra sidan vet människorna där oxå om det.. ingen har lovat dom detta,ingen .. jjaa.. vete fan om inte det skulle vara bättre ur den synpunkten att man då VET om hur det VERKLIGEN är…

ja..jag vet…arg,sur,frustrerad,bitter,krossad,ledsen,blästrad,naken och utlämnad e jag… men jag vet i alla fall om det då..

kram

LenaR
0

Aha. Så frustrerande.

Jag önskar jag kunde hjälpa dig, men jag är värdelös när det gäller att slåss mot byråkrati. Jag hoppas det går bra för dig ändå. Bara för att du är värd det!

Kram!

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Svea-
0

# 3 

Tack så mycket LenaR.Det värmer jättemycket ska du veta!Kram !

tommy999
0

Du är värd allt det bästa Svea. Kram!

zatanica
0

Inte orkat läsa svaren på ditt inlägg ännu, men har du sett filmen eller läst boken en liftares guid till galaxen. Där är det några stora tjocka typer som lever i världens byråkrati. De kan inte besluta något utan att det har skickats papper runt överalt til olika instanser fram och tillbaka.

Tycker att sverige är väldigt likt dem i de fallet. Man fyller i sin blanket för att få höra att det är fel. Fyller i en ny som de säger man skickat fel. Gör samma sak igen men då har man glömt skicka med något. SEdan när man lyckats göra rätt ska ens papper vidare till femtioelva ställen, glömmas bort, tappas bort och bli funna igen ett år senare.

Nej fy förstår inte varför allt ska vara så svårt och krångligt helt i onödan.

ekorren
0

Blir helt trött när jag bara hör orden byråkrati och instanser….pust…vad ska inte du då bli Svea…

Svea-
0

# Tack så mycket  tommy999{#emotions_dlg.embarassed}