Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettutanför-ämnet
Läst 1623 ggr
Svea-
0

JAHA...just det!

ska i väg snart och jag försöker lindra min ångest genom att skriva trådar här.

Så jag vet att alla är mer eller mindre glömska,jag är dessutom en riktig virrpanna som måste nästan hyperfokusera för att få nårr klartoch gjort annars är jag överallt.Men jag "glömmer/missar" sånt där som "naturligt ingår i tex öppna ett skåp = att man sen stänger det skåpet och inte öppnar kylen osv.Gör ni sånt?Här är en sån där Svea-virrpanna-vaddå?-aahh-glömde-lista!

Jag brukar öppna köksskåpet ta ut tex en mugg,öppna kylen,för att ta ut tex mjölk varpå jag då öppnar nästa köksskåp för jag ska ta ut socker.Nu börjar det bli lite mkt öppna skåp så för att inte slå i huvet i nått av dom vilket jag ofta gör börjar jag stänga skåpen.Men ofta är det nått skåp som står lite på halvglänt.

Springer in på toan,då jag är ubernödig då jag ej "hunnit" med att gå på toan som sig bör.Sätter mig och uträttar mina behov,torkar mig,drar upp kläderna,stänger locket,tvättar händerna,torkar händerna,sen ser jag att kattlådan behöver tömmas,att dotra min ej sköljt ur handfatet efter sig,att hon "kladdat" med sig smink,så jag börjar alltså direkt med nått annat eft toan,ibland sitter jag på toan och sköljer ur handfatet,samtidigt…ääähh..Okej…men vad har jag nu glömt?spola toan!

Sen verkar jag nästan tvångsmässigt glömma bort att skriva upp på inhandlingslistan om jag gör en en,annars skriver jag i handen,toapapper,tops,tändkräm,bindor,rakhyvlar,plåster,och lite annat ständigt återkommade.

Det blir ju en sån där…AAHHH…åååå neeeejjj…men va fan!!!aarrggh..upplevelse sen när jag kutat in på toan i nödighets-panik för jag "glömt" gå på toan!AAhh…sen..men nnäää…TOAPAPPER,det glömde jag handla!I dag har jag shorts på mig,med två ben som ser ut som en urgallrad tallskog,och under armarna likaså..glömde rakhyvlar oxå såklart.mmm…Blir väl jävligt jobbigt när man sitter på tåget i dag och alla glor förskräckt på mina orakade ben…

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.