Är det något konstigt..?
Hej! Är ny här för att jag tänkte höra.. Jag börjar bli lite irriterad nu, någon som skulle kunna säga om detta som jag gör har någon koppling till något osv..? Eller om det bara är jag.
Jag kan stänga mig ute från världen totalt, då jag sitter i bilen kan jag bara stirra ut genom fönstret och kolla och drömma om detaljerna i skogen, dagdrömma osv. Även överallt gör jag så. Undertiden då jag blev mobbad i 5 år var jag den enda tysta i klassen, de andra kunde skrika och kasta papper om kring mig men jag kommer inte ihåg att de gjorde sådant för att jag försvann från världen i skol arbetet.
Vi har tidigare haft ''andar'' hos oss som jag vet vilka det är nu, mamma känner av de fortfarande lite och jag med men min hjärna överdriver det, jag kan höra att någon går utanför min dörr men min mamma har inte hört det. Det överdriver så mycket att jag har inte vågat sova ensam på ett tag och min mamma börjar bli irriterad på mig att jag ska sova med henne för hon sover så dåligt då men det är för att jag är rädd.
Jag är knappt ute med någon kompis eller med någon, jag stänger hellre inne mig i mitt rum framför datorn, mamma tror att det är något att jag fastnat i datorn men jag har få vänner här där vi bor, två stycken tjejer, vi är de ända på hela skolan. Och jag känner att de håller på att gå över till ''fjortisar'' och jag hatar sådant. Jag kan inte sitta längst fram i klassrummet för att det känns som att alla kollar på mig och dömer mig osv.
Jag pratar inte mycket alls, därav är min bästis en som pratar mycket och fort för att jag då vågar vara med henne för att det inte ska bli tyst och tråkigt.
Det enda stället jag inte känner så här förutom att det känns som att de dömmer mig då, är i stallet. Jag känner samhörighet med hästarna på något sätt. Och på datorn känner jag inte att de dömer mig, jag känner säkerhet och trygghet.
Jag hatar att drömma, när jag är så trött att jag bara somnar direkt så kan jag drömma vad som helst, jag hatar det! När jag är mindre trött så kan jag styra de.
Jag har börjat bli mindre och midre motiverad av skolarbetet, det känns inte lönt för mig eftersom att jag är okoncentrerad, jag vill gå media då jag gått ut högstadiet, det är mitt mål men känns ändå jobbigt att arbeta. På datorn och skiva uppsatser och så går alltid bäst för mig, får bäst betyg för de. Jag får oftast G på proven förutom på engelskan som jag alltid har MVG i, vilket inte är särskilt bra. Det är inte roligt att bara få G, det känns alltid som att jag ska klara proven och som att jag kan allt men nej.
Och jag MÅSTE ha rutiner.
Detta är bara några exempel..
(visste inte vilken grupp jag skulle sätta detta i)
Hard u någon diagnos på något? Det är helt normalt att vara såhär i din ålder :-)