Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettannat-npf-relaterat
Läst 2495 ggr
zatanica
0

fy för att ringa

Jag ogillar verkligen att ringa har dragit mig för det i typ ett par veckor. Behövde ringa för att höra vad som hänt med läkaren och arbetsteraputen. Inte hört ett ljud ifrån dem. SEdan ringa för att höra när jag får komma på utredning för AS.

NÄr jag så ringde för någon vecka sedan gick igen att nå. Så igår samma sak ingen går att nå, eller så är det dumma röda dagar. Idag var jag arg och envis. Fick tag på dem på habiliteringen som har hand om AS utredningar, super trevliga och jag skulle få tid innan juli. yey

Sedan var det bara att harva runt efter ADHD läkaren och arbetsteraputen. Fem minuter innan de slutar (tror de slutar 16) kom jag fram, yey. Tanten i luren tyckte synd om mig att jag inte hört något från läkaren eller arbetsteraputen ännu när hon såg att utredningen var klar. Hon skulle ta upp det på deras konferans i morgon och hör jag inget denna vecka skulle jag ringa på måndag.

Men varför ska jag alltid vad det än gäller behöva ringa och tjata som en tok och undra när saker ska hända? Less på det.

Zolah
0
Pilon
0

Det finns någon myndighet du kan hota med att ringa om du inte får svar, så om dom inte hör av sig efter deras lilla möte imorgon och du får problem igen och om du får tag i någon som är en del i det hela så kan du hota med att du ringer till dendär myndigheten som ansvarar för att dom sköter sig :-)

Då ska du se att dom skärper sig lite :-)

Dom behöver piskas lite på stjärten domdär rackarna..

Svea-
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

hatar å ringa … oavsett vad eller vem… men mest måste-samtalen..

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Zaphix
0

#2: Dom gör nog så gott dom kan.. Är ofta personalbrist inom vården och de som jobbar har det väldigt stressigt och fullt upp. Man får nog ha förståelse för det, och inte hota med myndigheter och stressa dom ännu mer. Det är människor..

Väldigt tråkig ton i ditt inlägg, respektlös faktiskt.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Pilon
0

Det handlar inte om att dom är underbemanade, dom har helt enkelt försummat kontakten med henne, det är inte acceptabelt, särskilt när hon sen själv försöker nå dom och dom inte svarar.
De är människor - som gör sitt jobb dåligt. Hon har tydligen försökt flera gånger, man kan ha överseende med att dom inte ringer upp om man lämnar sitt nummer och ber att dom ringer upp, men dom ska kunna svara i telefon, dom ska vara nåbara, det är inte acceptabelt att dom inte är nåbara.

Tänk om Din buss skulle komma en timme försent var annan dag för att "dom är underbemanade" skulle du ha överseende med det då eller?

Det är inte hennes problem, om det nu skulle vara så att dom är underbemanade.

Pilon
0

Tolererar du också att det är smusigt och stökigt och rörigt i en matvaubutik bara för att det är underbemanat? Man skulle ha lite överseende? eller hur var det?

Man ringer 112 och dom ber en att få vänta en timme i telefonen när man står där en i familjen ha huggit av sig foten av misstag med en yxa. Nä men man ska ju ha överseende, dom är ju underbemnade, - Stressa inte, det är lugnt, vi kan vänta!! :-) hahaha…

Eller vad säger du om dom ensamstående unga mödrar som får strul med socialen ang. socialbidrag och inte har någon annan inkomst än just den penningen dom får från socialen och försäkringskassan, ingen att låna pengar av. Folk är inte anträffbara på kontoren och föräldern får i slutändan vänta på pengarna i 3 månader - Ja nä men det är lugnt dom är underbemanade, Man ska ha överseende, det gör inget, Ungen och mannan kan ju äta gräs så länge, med lite vatten så går det nog ner galant :-)

Ha överseende, jo hejsan.

jösses

Zaphix
0

Jag har överseende, ja

Man kan såklart ringa, men att hota med anmälan tycker jag känns överdrivet.

Jag har alltid överseende, jag har alltid förståelse för varför saker är som dom är. Det betyder inte att man behöver acceptera det, men man ska visa respekt för sina medmänniskor. Folk gör inte saker för att jävlas med sina patienter.

Du måste väl ändå kunna se skillnaden mellan TS problem och att SOS Alarm sätter en i telefonkö. Tycker du verkligen att det är samma sak?

Du behöver inte dra saker till sin spets, man kan inte generalisera alla situationer.

Min och Dackes blogg

Pilon
0

Hur skulle samhället se ut, hur skulle vårdsystemet se ut om alla hade överseende med sånt hela tiden.

Nä nu blev vi för OT här, tillbaka till ämnet!

Zaphix
0

Vi definerar överseende olika antar jag.

Min och Dackes blogg

Pilon
0

:)

Svea-
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Skulle nu alla dessa instanser mfl jobba I HOP och göra det DOM SKA skulle det vara mycket annorlunda.Bättre eller t.o.m bra.Och om ingen orkar anmäla när fel uppstår blir det ingen ev bättring.Orkar man tycker jag man ska gå vidare och kräva sin rätt precis så som tex den som jobbar på FK skulle göra om denne blev felbehandlad på något sätt eller vis.

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Pilon
0

Tummen upp #11