Hjälp!!
Fick förra sommaren diagnosen ADD men inslag av asberger. Efter flera års arbetslöshet och praktikplatser som inte fungerade och en massa annat som inte heller fungerade så bestämde jag mig själv att jag ville kolla upp för det var något som inte stämde. En måndag förra juni fick jag min diagnos på torsdagen var jag på arbetsförmedlingen och på måndagen började jag på ett ställe som heter Del-Ta där jag idag har en kommunanställning till nästa år. Jag har inte haft seriöst förhållande på fem år och typen av killar har typ varit misshandel, förnedring och otrohet. Trots min diagnos så ser jag mig som en normal social tjej men fick frågan i förra veckan om jag var lesbisk eftersom det var så längesedan jag hade någon. Men om man har varit arbetslös i flera år så känns mycket ganska meningslöst någon som kanske vet och självkänslan är i totalt botten till att nu ha fått en kommunanställning det är en lång väg att gå och jag är stolt över mig själv och känner att jag fått en bättre självkänsla visst jag vill börja träna och lite och hoppas få hjälp med det genom att få men medicinering ökad och börja med mer aktiviteter så jag inte bara ha jobbet. Jag vet själv att jag inte är lesbisk men på fem år har jag inte haft så många dejter heller och jag har försökt förklara på jobbet. Men många på jobbet vet kanske inte hur det är att gå en lång väg till att må bra i sig själv, vet inte hur livet kan vända till det bättre genom en diagnos. Många är i fas tre eller ha slut på kassa dagar eller ja det finns helt olika personer men jag blev ledsen över att man inte lyssnar på mig. Jag har inget emot homosexuella men jag vet att jag inte är det misstänker bara att jag inte hittat "the one" än. Någon som ha något råd att ge mig
men fick frågan i förra veckan om jag var lesbisk eftersom det var så längesedan jag hade någon.
Det var nog den mest udda slutsats jag hört på länge
Man kanske inte vill eller orkar bry sig om förhållanden. Alla går ju inte och letar pojkvän/flickvän hela tiden…

Mvh Stephanie 

#1 haha ja den var väldigt konstig den :-)
Finns det någon annan anledning än att du har varit singel så länge, som gör att dom tror att du är lesbisk? Är du väldigt kramig med dina tjejvänner och aldrig pratar om killar? Jag menar inte att man behsöver vara lesbisk för det, men dom kanske tror att du är det bara därför.
tycker du att dom mobbar dig? Isåfall borde du prata med din chef om det? Om dom bara skojar lite så kan du gott skämta tillbaka lite eller om du blev illa berörd så säger du bara att du inte tycker skämtet var speciellt roligt.
Fast vad spelar det för om hon skulle vara lesbisk eller inte - vad har dom med det att göra, och varför behöver dom bry sig om det? 

Mvh Stephanie 

#4 vissa fattar inte at man kan skämta hur som helst med alla.
Vissa drar rätt låga skämt vänner emellan som är accepterat dom emellan och när det kommer en annan som tänker dom inte på att den personen kanske inte tycker såna skämt är så roliga.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#4 Håller med dig om det! Och till stöd för trådskaparen (ja just det, du: Tintin82!), så vill jag själv hävda, att om man inte mår bra psykiskt, så minskar lusten till sex, eller åtminstone lusten och orken till att börja leta efter en partner. Mår man inte bra - ja då går man helt enkelt inte "ut på jakt"… Så enkelt är det! tror jag.
KRAM! 
"varulv"Ja du har rätt och jag har kommit väldigt långt med mig själv och kanske det måste ta ett ta för vissa att träffa någon
Som någon skrev innan om jag varit väldigt kramig så är mitt svar nej men har börjat kunna skämta och kanske blir det ibland lite tuffare. En tjej som gärna prata
#8 Alla människor har nog ett behov av gemenskap, närhet och även kroppskontakt. Fast i olika grad såklart, och olika i olika situationer i livet för en och samma individ. Helt naturligt alltihop, skulle jag vilja säga.
Cyberkram! 

hehe, Man ska inte umgås med vänner som man inte mår bra av!