Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettannat-npf-relaterat
Läst 2631 ggr
[Joje80]
0

Fick min diagnos idag

Hejsan

Idag fick jag ett samtal som bekräftade min diagnos och nu sitter den på papper. ADHD,hyperaktivitet och impulskontrollstörning. Ska få träffa en läkaren nån gång i sommar för medicin..

Blandade känslor. Bra att de fann vad som va fel men nu när jag vet så får jag ju leva med denna Torktumlare hela livet..Hmmm Vem F-N vill ha ADHD??? Men men..Hoppas på en bra sommar. I morgon startar sweden Rock och vi e i full gång(borde) för gästerna som anländer i morgon. Bor nämligen på gång avstånd från Festivalen..Barn ledig i dagarna 3,5.. =P

Hoppa sni får en härlig kväll

[Varulv]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jamen vad bra, Joje80, att du har fått din diagnos - då finns i alla fall en viss respekt för, att du är som du är. Och kanske - i bästa fall - kan du få vara lite mer så som du i sanning är framöver…

Skrattande

Pilon
0

Man får gratulera! :-)

[Joje80]
0

Tack tack. Vi får se det där med respekten dock. men jag har mer förståeöse för mig själv och känner väl att det e viktigast..

ha en trevlig kväll på er. Jag e helt slut och inte färdig så jag har massor att göra i morgon

Zaphix
0

Torktumlaren tumlar långsammare med medicin, iaf för mig. Så att få en diagnos på det medför bra saker. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Karmatarerskanise
0

Grattis från mig med. Nu kan det bara gå frammåt!

[Joje80]
0

Vad skönt att höra att Torktumlaren saktar ner en aning.. Hoppas ju på en ljus framtid. Visste inte att jag skulle reagera så här men idag blev det liksom spikat..Glad men ändå deppig..Vanligt????

Pilon
0

Det är nog inte så vanligt att folk blir innerligt glada av att få en diagnos på någon av domdär "handikappen" eller vad man ska kalla dom. Många känner nog som du gör. Det är lite ovant och lite nytt på sätt o vis och kanske lite oangenämt men man vänjer sig.

[WX5]
0

Grattis säger jag med om det är det du vill ha. Ett grattis alltså.

[Joje80]
0

Jag ville ha en svar på varför man e som man e men nu måste man ju helt plötsligt acceptera..Bra men ändå inte kul..Inget som går över liksom. Visst jag har levt med det i 31år men komme rju leva med det resten av livet oxå. Omgivningen har börjat smälta det en aning nu. Sonen har det så jag berättade för mina stora flicka att jag oxå har det så hon kan se att man kan ha det och ändå inte vara arg och elak hela tiden vilket hon tycker sonen e( men det e han inte)

Nu sitter jag här igen när jag borde göra annat..Ja ja..Lite komiskt..

Verkar som sonens försäkring gick igenom och det täckte ADHD..Kanske får en ny soffa då han har trasat sönder denna totalt =( Och alla tv-spels dosor och andra apparater han har tagit sönder i all ilska.Även mina och sina syskons.

Hade ju varit praktiskt om man kunde få ersättning som vuxen oxå..Men men..

vuxenadhdbipo
0

Grattis! Det kan vara lite omtumlande… men själv kändes det mest skönt att få veta att man är född så och det inte är något som "gått fel i uppväxten" eller liknande. 

Ang ekonomisk ersättning så fick jag det via barnförsäkringen min far hade på mig. Kolla gamla barnförsäkringar på dig själv, kan hända att det går att få igenom, är så olika villkor. Och beroende på hur mkt din vardag påverkas. Jag fick 100% ekonomisk invalid, dvs bedömdes av mitt bolag att aldrig kunna försörja mig själv.

Allamej
0

Jag blev både glad och ledsen när jag fick min diagnos, men den hjälpte mig förstå varför och på så sätt lära mig hur man hanterar det.

Så jag säger grattis

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Pilon
0

#11 varför blev du ledsen när du fickd in diagnos? Och hur gammal var du då?

Allamej
0

Jag var 33 när jag fick den och orsaken till varför jag blev ledsen var för att jag insåg hur mycket jag utsatt mig för som inte är bra eller hälsosamt bara för att verka NT… Det var min ungdom och barndomstid som helt plötsligt fick ett helt nytt sken… och det var inget trevligt att inse att min kamp för att verka NT bara skadade mig och skadade mig djupt.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Pilon
0

#13 Aha… ja det var nog inte så lätt o ha AS för 33år sen.. :/

Allamej
0

Särskilt inte om man inte visste något… fick diagnosen förra året.