Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikett: npf-och-psykisk-sjukdom
Läst 2437 ggr
vuxenadhdbipo
0

ADHD + bipolär, vart finns ni?

Hej, jag är ny här och lite vilse på forumet, kan inte ni som är som jag dubbeldiagnosticerade berätta lite om er själva, känner mig så jävla udda och ensam trots att jag har en uppsjö av vänner med dessa diagnoser (ingen har båda dock). Jag blir galen (fast det var jag ju visst redan) på att inte få till en dräglig vardag. 

Jag har såklart fler diagnoser men de är ju symptom på huvudproblemen. Och huvudproblemen tvistas det om än idag. I vården slängs jag mellan ADHD och Bipolär, jag har utretts för ADHD två ggr tex. Är det vanligt? Har ni andra varit lika svårdiagnosticerade?

Hur mycket svänger ni? Jag svänger hela dagarna men i perioder kan jag dippa såpass att jag fysiskt inte kan röra mig på egen hand eller bli såpass manisk att jag sätter mig i kletigaste klistret.

Hur medicineras ni? Jag är helt omedicinerad för tillfället, inför ny medicinsk planering (Börjar nästa vecka efter blodprov osv). Klarar mig genom dagarna på ren jävla tjurskallighet och fokus på "det ordnar sig".

Jag är kvinna 30-årsåldern, har familj (ett barn) och är "sjukpensionerad"…

[WX5]
0

Här har du mig. ADHD med kombinerad typ och Bipolär typ 2.

vuxenadhdbipo
0

Hej, berätta gärna mer om dig själv… är så skönt att se att det finns fler "där ute".

[WX5]
0

Fick mina diagnoser feb 2010 från Uppsala NE.

Bipolär säkert från 2004 då jag fick min andra tjej.

ADHD som barn. :P

vuxenadhdbipo
0

Ahhhh "typ som mig" höll jag på att skriva…

Jag har vart bipolär sedan 1992 tror jag, då jag var 12 år och började ha vad jag minns som längre perioder hypo för att krascha i dvala och total apati.

Jag fick ADHD-diagnos tidigt 2006 (vilket jag då haft hela livet, antagligen sluppit "åka dit" för att jag är mer hyper i hjärnan än i kroppen). Men Bipolär diagnos 2003 då jag sjukskrevs (vilket jag är fortfarande :/) fast då stod det såklart femhundra andra diagnoser också, som skalats av eftersom.

Jag blev förlossningsdeprimerad när mitt barn föddes. Har inget minne av första året. Totalt tomt, men jag är tacksam att jag inte hade utretts helt och fullt innan för då hade jag aldrig vågat skaffa barn :/

Det är min största sorg, att jag förmodligen inte kommer skaffa fler barn.

[WX5]
0

Jag blev utredd efter att mina tjejer kom. Har tre styckna. Hade jag vetat detta innan så hade jag nöjt mig med ett barn. Inte för att jag ångrar dom jag har men livet kanske kunde ha varit så mycket enklare.

Tror jag började som unipolär eller vad det heter i högstadiet fast inga psykotiska depressioner utan mera av nedstämdhet. Vet inte om det kallas så men jag har inte haft intresse att ta reda på detta heller då jag är "nöjd" med min bipolära diagnos fast jag hatar den som tusan.