Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etiketter: familjanhörigarelationer
Läst 2026 ggr
Inna74
0

Min son har fått diagnosen ADHD

För oss gör en diagnos varken från eller till, han är samma goa unge som alltid:) Vi har inga problem att hantera honom på något sätt, vi har ju alltid haft honom! Vad vi vill göra är att ge honom rätt verktyg i livet. Här behöver vi utbyta erfarenheter med andra föräldrar i liknande situation. Vår son är 9 år. Jag tänker att han behöver ännu bättre struktur. Vi har det ganska strukturerat och ordnat, men efter mitt tankesätt. Ett schema vore bra för oss, där man skriver vad som gäller för dagen. Bara det att jag tycker det är trassligt att skriva ett schema. Det blir lätt att jag skriver upp allt.

Make things happen

Ladydragon
0

om du pratar med din son först och främt har han några tankar om hur han skulle behöva ha det?

dagscheman kanske är lite väl mäktigt om man har ADHD men veckoschema är kanske en bra lösning 
där man skriver allt det viktiga som skola fritidsaktiviter och annat man gör utanför hemmet

har själv ADHD och har en son med ADD vi skriver veckoscheman härhemma och det har blivit lite lugnare efter vi införde detta

men annars prova lite och se vad som kan fundera och glöm inte att prata och fråga din son om hur han vill ha det