Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikett: utredningar-hur-var-när-varför
Läst 5498 ggr
[mortuta]
0

Börjar tröttna på min utredning nu...

Som vanligt så tröttnar jag så sjukt fort! Har varit på tre besök nu. Det första satt vi "bara" och pratade, de senaste två har vi fyllt i papper och har även fått med mig hem en massa..

Nu har vi 5timmar inbokat innan jul och nästa besök ska vi till något testrum, spännande Flört  Vill verkligen få den här utredningen överstökad. Trodde nog inte att det skulle ta så på krafterna bara…

Har verkligen ansträngt mig i detta, fixat massa gamla dokument från socialtjänsten ang min stökiga barndom, anntekningar från skolor och sjukhus journaler.. Känns iaf bra att vara delaktig i detta, men som sagt börjar tröttna…

Nu när det börjar bli dags för tester, tror ni det börjar närma sig sitt slut??   Känns som att hon (psykolgen som utreder mig) är kluven gällande mig. Många i mitt liv (vänner, familj och pojkvänner) har svårt att förstå sig på mig och tycker jag är udda, svår att läsa av osv… Tänk om hon tycker likadant och jag blir sittandes i flera år innan hon kan fastställa om jag har ADHD eller vad det nu är…  Kanske bara ska sluta oroa mig, hur jag nu gör det.. Nä, börjar bli ganska galen faktiskt!

Vad kommer det blir för tester förresten? Obestämd

Zaphix
0

Massa tester!

Intervjudelen bör du ju ha avklarat om du ska börja med testerna, och då är det inte allt för många timmar kvar.

Minns att mitt ben var gipsat pga. benbrott under hela testperioden, så mindre än åtta veckor tog det garanterat iaf. :)

Tror det var fyra-fem träffar med tester, sedan nån med genomgång av resultaten och nån där vi bestämde vilka resurser som kunde tänkas behövas. Slutligen en med läkare där remisser skickades och medicinering diskuterades.

De som gör testerna kan sin sak, det där har de gjort en massa gånger!

Den som gjorde testerna med mig sa på slutet att hon ofta såg redan från början om nån stämde in i diagnosen eller inte, framför allt AS såg hon direkt. Så lita på att psykologen lyckas läsa och förstå sig på dig. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[mortuta]
0

Hehe, ja nu blir verkligen mitt tålamod testat ;) Känns som hon gör ett bra jobb, väldigt noga.. Och det är jätte bra, vill ju inte riskera att få fel diagnos :)

Men vad tror ni av egen erfarenhet.. Hade dom vid denna tidpunkt kunna avgöra om jag inte har ADHD, AS osv? Eller gör dom klart alla tester om jag inte har några märkbara svårigheter?   Hon har märk (det hon sagt till mig) på den tiden jag varit där at jag har svårt för val och lätt blir frustrerad, och det stämmer väldigt bra… Det är några av mina problem i vardagen..

timmelin
0

var så passande för mig att få göra dom under två dagar och på annan plats.

då var det ju bara det som jag kunde koncentrera mig på

alla borde fö göra dom intensivt och bo på annan ort, som nu när jag var på musseberg.

Zaphix
0

#2: Jag tror hon antagligen har en föraning om du har ett NPF eller inte. Men man kan ju inte säga nåt säkert innan testerna är gjorda, speciellt inte på vuxna som lärt sig anpassa sig bra.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[mortuta]
0

#3 Oj, då är du falköping då, jag bor här :) Låter härligt att åka bort och göra det. hade passat mig toppen bra.. Fokusera på utredning och kunna koppla av undertiden..

[mortuta]
0

#2 Jag får vänta och se, har väntat så många år nu så klarar mig ett tag till :)

timmelin
0

häftigt mortuta, bor du i falköping?

[mortuta]
0

Ja,, jag bor i falköping :) Har bott här ca 2år nu, trivs jätte bra.. Bodd i jönköping trakterna förut och där var det flera år på utredning. Här går det betydligt fortare :) Imorgon ska jag på mitt 4e besök, nu ska vi börja med testerna, tre timmar.. Kommer nog vara väldigt trött efter, men värt!

Hur har det gått för dig timmelin med utredningen? :)

timmelin
0

ska upp till falköping den 23 december. för svar. jag kontaktar dig så får du reda på hur det går.

Glad

kanske en fika på stan också, så vi ses. Flört

[mortuta]
0

haha, jag har också tid den 23e :) Ska vara där mellan 9-11.. 

Ja sbsolut Skrattande

timmelin
0

Jag fick tiden klockan 10.15

hur känner jag igen dig ? skriv gärna ett mail till mig om du vill vara anonym. det är ska bli jätteroligt

så kan vi bestämma var vi ses.

Skrattande

var vi där samtidigt och gjorde testen också?

Perceptionjavisst
0

Mortuta! Jag gjorde min utredning i JKPG. Tre år fick jag vänta.

timmelin
0

perception…. bor du i jönköping? varför här?

Perceptionjavisst
0

Yes, bor i Jönköping. Har du bott här?

timmelin
0

jag bor i jönköping nu.

eller rättare sagt en mil utanför.

va häftigt att vi skriver till varandra så nära.

Perceptionjavisst
0

Jag bor på ekhagen :)

kerstinjo
0

#9 Jag har jobbat på akutintaget på SiF och hoppas att du får ett bra bemötande.

Lycka till!

Kerstin 

timmelin
0

o jag i tenhult. då har vi bara 1 mil emellan oss ju. Glad

Perceptionjavisst
0

Nämen! Det är inte du som är ensam mamma söker-tenhult då :)

timmelin
0

haha.

tror du att hon också hör hemma här. Glad

Perceptionjavisst
0

Man vet aldrig! Hon har ju kidz. Inte så gamla som dina dock : )