Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettannat-npf-relaterat
Läst 2341 ggr
[WX5]
0

Stänga av?

Har ni lätt för att stänga av oljud omkring er? Jag har det och märker oftast inte när barnen för oväsen å långa stunder. Inte förrän någon annan påpekar att det är stökigt.

Pilon
0

Beror på, olika situationer. Står det en hund och skäller mot mig samtidigt som jag försöker prata med en människa så kan jag inte stänga ute det ljudet.

Nej jag är nog inte så bra på detdär med os tänga ute ljud alla gånger :-)
Ska vi byta? ;)

[WX5]
0

Nej tack. Det är så skönt att kunna stänga av.

Emaljoh4
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det beror på situationen. Tungan ute

Är jag väldigt fokuserad så glömmer jag att jag befinner mig i en social situation.

Men om någon pratar med mig och det är stojjigt runt omkring har jag väldigt svårt att stänga ute ljudet och fokusera.

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

[WX5]
0

Verkar bara vara jag som kan stänga av.  Tungan ute

[Varulv]
0

Mitt hörande tycks vara rätt så konstigt. Å ena sidan har jag väldigt svårt att stänga ute ljud - jag "tar in" allt som sägs runt omkring, och kan liksom inte bortse från det jag hör. Att lyssna på två saker samtidigt blir då stört omöjligt.

Å andra sidan kan jag ha mycket svårt att uppfatta vad en annan människa säger till mig i ett sorl, ett ljudbrus. Även om jag frågar om, och om, kan det ibland vara helt omöjligt att uppfatta orden.

Å det tredje - och här är jag omedveten om det själv - har flera andra påpekat för mig att jag ibland inte hör alls, jag registrerar helt enkelt inte vissa tilltalanden, tydligen. Som sagt, detta vet jag inte av själv, men även proffs har sagt att det är på det viset. - Partiellt döv, kanske?

Obestämd

CelsiusT
0

Jag känne rigen mig i det #5 skriver.

Medarbetare på westernridning.ifokus

[Varulv]
0

#6 Har du som jag Aspergers syndrom?

CelsiusT
0

#7 Nej. ADHD och problematik inom autismspektrat.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Karmatarerskanise
0

Jag stänger ofta av ljud, men omedvetet. Folk kan prata med mig utan att jag uppfattar det, och ibland kan jag också svara på saker jag inte uppfattat egentligen.

Att stänga av medvetet kan jag absolut inte göra.

Emaljoh4
0

#9 Kan inte jag heller, stänga av medvetet. Det händer omedvetet isåfall

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

[WX5]
0

Det jag jag inte heller. Medvetet utan jag kommer på det efter ett tag att barnen pratar med mig eller att det är nojsigt runt omkring. Hur länge det vet jag inte. Att göra det medvetet går inte för då tänker jag bara på det ännu mera.

Karmatarerskanise
0

#11 Okey, jag tolkade det som att du kan stänga av när du vill.

[WX5]
0

Heheh, nä, Insåg själv att jag skrev lite knasigt i TS.

Pilon
0

Jag tror faktiskt att jag stänger av ljud i vissasituationer, när jag koncentrerar mig starkt på en speciell sak, när jag är riktigt skärpt, så hör jag nog det jag har min uppmärksamhet på eller det jag gör. och omedvetet hör saker passivt, som om det är en bil som närmar sig från sidan eller bakom, eller någon som ropar när jag pratar med någon på affären och någon annan ropar på mig.
Ja det är helt olika, beroend epå situation i alla fall:)

Sitter jag o skriver kan det vara skönt o stänga av eller sänka ljudet på TVn tillexempel speciellt om det är något intressant program/serie/film.

vuxenadhdbipo
0

Både ja och nej, jag är ljudkänslig men å andra sidan måste jag filtrera ljud för annars går allt in samtidigt. Beror på stämningsläget i övrigt hurvida jag lyckas. 

Jag är beroende av min spotify i hörlurarna, då stänger jag ute resten av skiten ;) hahahaha - enkel "lösning"…

Allamej
0

Gudar jag hoppas att jag klarar av att stänga av för motorveckan i år… men jag har haft några års Träning så förhoppningsvis.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

[Varulv]
0

#8 Men då är vi väl ändå ganska lika till bokstäverna du och jag i alla fall trots allt.

ObestämdFlörtGlad

[Varulv]
0

Jag "puttar" fram denna tråd. - Var det den som du avsåg, Emilia?

[WX5]
0

Nä varulv. Det var någon om drag av AS. Men du är snäll som letar. Skrattande

[Varulv]
0

Ok. I en annan tråd här idag så gav du länken till den riktiga tråden. Skrattande