svettlukt-hjälp-tips-tack
Jag är en riktig frysfis,jag fryser så jag blir blå,lia,och till slut vit och förlorar all form av känsel.Och jag älskar värmen,även om det innebär att man svettas,men jag svettas inte som jag fryser i alla fall.Och värmen lider jag inte av.MEN…när jag äter medicierna så svettas jag oavsett om jag är lila-blå-vit och saknar känsel,det är ju en biverkning.Och medicin-svett-lukten är (min i alla fall) mycket frän,mycket stark och den går liksom ej att dölja som "vanlig" svettlukt.
Nu önskar jag bra tips och ideer för att hålla mig från att ej lukta som om jag bott i en grotta utan tvål eller vatten i 100 år.Jag har oxå svårt för om deodernter luktar FÖR starkt,tex som AXE,jag mår så illa och måste gå ifrån den som luktar,jag det slutar med att jag spyr annars.
kram
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
Kan du använda oparfymerad deodorant?
Använd anti-perspirant deon.
Finns en deoderant på apoteket som heter "absolut torr", den duttar man på ca. en gång i veckan och sedan svettas iaf inte jag alls där jag duttat på den under den tiden.
Man duttar på den på kvällen och tvättar bort på morgonen, svider lite den kvällen, men annars så är det lugnt.
Hur nyttig den är för kroppen vill jag väl inte veta, innehåller aluminium såsom de flesta depderanter, och det är väl inte så bra. Men den fungerar. :)

Använd Talk baserad deo, den stoppar svettningarna rätt bra.
Aluminiumoxid fans tidigare på apoteket men inte längre..
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
Bakpulver ska också fungera som deo.
Det första jag tänker på är att du kanske har något fel på ämnesomsättningen. Har du gjort någon hälsokontroll nyligen där man tog prov på blodvärde, sköldkörtel mm?
Eller så äter du för lite eller fel. Jag läste någonstans att 80% av allt vi äter använder kroppen för att håll oss varma. Har själv varit en fryslort i många, många år - alltid iskall om händer och fötter.
Om det är dina mediciner som gör att din svett luktar på ett speciellt sätt, kan du inte få byta till likvärdig som inte din kropp reagerar så på?

Jag kan tänka som #6 att det är viktigt att veta att det inte är ett ämnesomsättningsproblem. Har det kommit i samband med medicinerna så är det troligtivs inte det som är problemet.
Att dricka extra mycket vatten "spär ut" svetten så att det luktar mindre, det påverkar inte mängden svett, men gör att man luktar betydligt mindre.
Svett innehåller urinämnen, så det är inte konstigt att det luktar illa.
Svea!
Är precis som du känslig för dofter. Deodoranter är för mig ett kärt ämne eftersom jag testat de flesta. Upplever att de flesta tjejdeosar luktar deosvett när de aktiveras.
Det enda som funkar på mig är killdeos med en inte alltför stark doft samt att jag rengör den under rinnande vatten med jämna mellanrum. Bakterierna lägger sig på aplikatorn och börjar lukta är min teori.
Absolut torr är fantastico! Tyvärr tål inte min hud den så därför kan jag inte använda den.
Svettas du även om du inte är igång och rör på dig? Så var det för mig i tonåren.
Förövrigt är jag i klimakteriet vid 28 års ålder tack vare concertan ;)

Det finns en deodrant som jag tycker är väldigt bra, kan köpas på ullared och apotek =)
Den heter Bats och finns både som herr/dam och en luktfri variant. Jag använder den luktfria, vilket gör att jag sedan kan använda vilken parfym jag vill till, utan att det skär sig.
Den är den mest effektiva och långtidsverkande deon jag testat.

OJ!! så mycket tips! Och goda råd! TACK SÅ MYCKET!
Absolut torr "tål" inte jag heller.
Deo utan lukt går såklart bra,men det är just att jag svettas så mycket jag vill försöka komma åt.
Jag har faktiskt nyligen gjort sköldkörtelprov då vi har det i släkten och jag enligt många hade såna "symtom".Men det var inget fel på den sa dom.
När jag började med medicinerna började jag svettas i massor med äcklig gammal svettlukt.Det blev bättre.Men har blivit sämre igen.Jag har mediciner som funkar bra / ok för mig i övrigt och det har tagit lång tid att hitta rätt dos och mediciner så jag vill inte byta nu.Det blir en resa jag inte orkar med.
Jag har aldrig ätit bra,regelbundet osv,jag dricker dåligt så visst kan det absolut vara en bidragande faktor.Även om det låter som en dålig ursäkt har jag inte energin att försöka äta bättre osv nu än vad jag gör.Jag kan bara inte mera och bättre än så här.
Jag svettas mycket när jag lyckas sova en stund.Jag svettas mera om jag rör på mig.Men framförallt svettas jag,mest under armarna,men upplever oxå att jag svettas mer överlag ändå överallt.
Jag ska läsa igenom ett par gånger till vad ni svarat och sen bestämma mig för att testa börja testa nått ni gett tips på.
TACK!
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.